Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 839 ggr
lisette
0

världens goaste katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

heter kiki och bor i downers grove, usa. bodde där ett år när jag var aupair och kiki var min kise då… hon satt som al bundy (ena tassen i skrevet), käkade chips och bara mös…

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kiki gillade ruffles

Pia
0

Vacker katt! Verkar ha en cool stil också, en riktig livsnjutare:) Bor hon kvar hos familjen du var aupair hos?

lisette
0

jag tror det faktiskt. har inte pratat med dom på väldigt länge tyvärr. jag ville ta med katten hem - men det hade förmodligen blivit för dyrt. hon hade nog inte heller klarat sig i sverige. hon hade bara klor på baktassarna.

Pia
0

Usch lilla gumman, ja fy för deras vana att amputera bort klorna på katterna, inte trevligt alls:( Jag hittade artiklar om declawing häromdagen, orkade inte läsa alltihopa, så ledsamt, så ledsamt… Klart man måste få vara lite Al Bundy då och käka chips när man inga kisseklor har…:)

lisette
0

det är hemskt, men ganska skönt när jag inte blev riven när jag busade med henne!

hon hade karaktär den kisen!

vad var det för kisar du födde upp?

Pia
0

Men kloklipper man dem bra och regelbundet undviker man bra mycket klös vid busanden också, men de är fortfarande katt liksom…

Brittiska korthår, goaste rasen i hela vida världen!!:) Den man kan se i Whiskasreklamen (fast just silvervarianter föder jag inte upp) och för Sheba m m. Knubbiga nallebjörnar med plyschig päls och massor av charm och pondus:)

lisette
0

ja det är sant…

vad kallas vanlig bondkatt? europeisk korthårig va?

har mina ögon på en vit katt, ska se om dom får källingar sen till sommaren…

Pia
0

Bondkatt är ett samlingsnamn för alla icke renrasiga blandraskatter, även kallat huskatt.

Icke att förväxlas med just europeiskt korthår, det är nämligen också en raskatt med mångårigt avelsarbete bakom sig i stamtavlan. Anledningen till att man blandar ihop bondkatter med européer torde vara att europé till utseendet är en "riktig katt" s a s, inte så raspräglad som t ex perser och siames osv.

Spännande med vit kisse:)

lisette
0

haha, när vi hade en kise och var och vaccinerade henne så skrev veterinären europeisk korthårig! :) då visste han väl inte vad han snackade om kanske.

får se om jag får ordning på stallet, sambon är allergisk. men en katt (eller två) hör till stall och hästar… :)

Pia
0

Ja veterinärer brukar inte ha någon koll alls på raser kontra huskatter, de brukar dra till med diverse raser bara för att visa att de "kan", och så blir det så fel…:)