Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2041 ggr
Blomma1
0

Cat doorbell

Har någon testat cat doorbell? http://catdoorbell.se/

Har en innekatt som älskar att vara ute, hittills har jag alltid varit med henne, men nu när jag börjat jobba har man inte alltid tid och hon bara skriker att hon vill ut… Har börjat fundera på om hon ska få gå ut själv ibland, men vi bor på andra våningen så det är svårt att veta när hon vill in, och jag tror inte grannarna uppskattar om porten står på glänt…

Ja hon är kastererad, har en kattkompis, leksaker klätterträd osv men det är bara ute som gäller. Innätad balkong är kul men räcker inte…

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har lite svårt att förstå att man ens kan tänka sig att släppa ut katten om man bor som du gör.Samt släppa ut demn när ni inte är hemma.

Stolt ägare till tre La permer

Jourhemmet
0

Varför ska du släppa ut katten när du inte verkar bo så kattvänligt?

[Emma--]
0

Jag håller med övriga om att det låter inte som att du bor lämpligt till. 

Har du haft något särskilt schema när du går ut med katten? Kanske så att du tar en promenad med henne på morgonen och sen när du kommer hem. Och att balkongen för "duga" på övriga tider.
Eller helt enkelt att du ser till att det blir mycket aktivering före och efter jobbet. Hur mycket brukar du vara ute med henne?

Våra katter kan ju kräva en hel del tid från oss ibland Glad

Blomma1
0

tack för er information om cat doorbell!

Heidi
0

Jag har inte provat cat doorbell med jag skulle kunna tänka mig att den reagerar även på andra djur som passerar vid porten och det kan ju bli litte jobbigt för dig om det ringer på ofta när det inte är din katt som vill in.

Sen kan ju någon råka ta/kasta sensorn eftersom den måste ju vara vid porten där katten skall in.

Jag tror den där funkar bra men om man bor i hus eller om man har en egen ingång till lägenheten tex bottenvåningen så katten kan komma via balkongdörren.

Du kan inte bygga en ramp från balkongen så katten kan komma in den vägen?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Imasy
0

Men jag fattar inte hur den fungerar? Hur vet den att det är just din katt som sitter där? Eller reagerar den på rörelse, alla rörselse?

mathiason
1

Min familj har en sån doorbell. Den funkerar på rörelse, så är de människa, hund eller katt så låter den och blinkar. Men man kan även ställa in den på att den ska vara tyst och bara blinka =)

=)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!