Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1414 ggr
imsuchadiva
0

Zylikène

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som har användt Zylikène på katt? Eller något annat djur?
Varför? Hur tyckte ni det fungerade?

line84
0

Testade det på min ena katt på en utställning. Jag tycker inte att det gjorde någon skillnad alls. Men har hört en annan som tyckte det gav viss effekt. Funkar kanske bättre i andra situationer..

IceJossan
0

En kur ska väl pågörjas ett par veckor innan en stor omställning och hålla på till ett bra tag efteråt?

För utställningar kan jag tänka mig att Feliway funkar bättre.

line84
0

#2 Har testat feliway också, helt utan verkan.. Så lillskiten får vara det han är bäst på, sällskapskatt! :)

Cindy
0

Jag använde Zylkene på en stressad hittekattsfröken som kissade i sängen och var allmänt orolig. Det fungerade inte mot kisseriet eller för att göra relationen till hemmets andra hona bättre, men jag märkte att hon fick lättare att slappna av. Så nån effekt hade det väl.

Det som hjälpt mina kissar bäst i mängder av olika situationer är dock Feliway.

Vänliga hälsningar
Cindy

zabelle
0

Jag använder Zylkene till min ena katt. Hon har en "beteenede rubbning" som gör att hon biter av päls på sina ben när hon blir stressad eller rastlös. Hon kan också sitta och bita hur länge som helst på sina klor. Det har fungerat bättre än jag hade vågat hoppas på.

Jag började med att ge henne 1 tablett dagligen i 3 dagar, sen minskade jag till varannan dag i en vecka och nu får hon 1-2 tabletter i veckan. Pälsen har börjat växa ut och hon är mycket lugnare och leker mer än tidigare.

Innan vi provade Zylkene var vi hos veterinär många gåneger och tog massor med prover på henne för att utesluta allergi och annat som kunde ligga bakom. Hon har fått cortison och allergifoder i perioder men detta är det enda vi märkt att hon mår bättre av.

Zabelle   

sahar08
0

Min katt har varit me om precis samma sak som #5 och zylkené fungerade mycket bra på så sätt att hon blev lugnare o mer avslappnad. Hon är för övrigt en otroligt uppstressad och skygg katt då hon bara låter mig gulla me henne. Jag gav en tablett om dagen i ca 3-4 månader efter konsultation med min vet såklart. Nu har jag slutat med zylkene o kissen biter inte bort päls mer :)