Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 5869 ggr
[Stampelina]
0

Nybyggd bolåda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det nära, mellan första och andra advent kommer Novas bebisar. Igår färdigställdes hennes bolåda, så här blev den!

Glad

MonicaLagerquist
0

Vilken fin låda.

Stolt ägare till tre La permer

[Stampelina]
0

Tack!Glad

[Stampelina]
0

Glad

[Stampelina]
0

Glad

AgnetaB
0

Oj så fin , är det så de ska se ut. Tänkte när den dagen kommer använda en kartong :)

tuska
0

Så fin bolåda, förstår att du längtar till kattfamiljen ska ligga där

donnacorleone
0

åh vad fint och mysigt! blir det mysiga filtar därinne sen i vackra färger?

chilisalsa
0

Juste bygge !

Nästan så man anar att det planeras flera kungakullar… *S*

Medarbeterare på Kost

[Stampelina]
0

Å tack alla för era snälla kommenatarer!

#5 - Hehe! Vill man ha en kartong så tycker nog katten att det går precis lika bra, bara jag och min man som gillar att pyssla och dona och göra egna saker.

#7 - Ja precis, egentligen hade vi tänkt sy en madrass av något slag, men sen så insåg vi att det förmodligen kommer gå åt en del byten så fleecefiltar och bäddar i olika slag och färger kommer det få varvas med.

#8 - Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda…Flört

dara
0

en väldigt snygg bolåda ni gjort

Yoda
0

Väldans väldans snygg!!

Jag har alltid undrat, ni som gör egna bolådor, går dessa att torka ur? För min erfarenhet säger att det blir ganska blodigt och geggigt och det brukar ibland gå igenom till botten eller om man har otur upp på väggarna. Med en kartong byts detta lätt ut, men hur gör man med en trälåda?

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

tuska
0

#11  Mina honor har endast velat lega i bolådan med sina ungar när allt är överstökat.  Men de har gått och kollat bolådan och bäddat innan det varit dax.   Så fungerar bolådan här.

MonicaLagerquist
0

Mina katter föder i en transportbur av plast .Den går lätt att skura av och sen ligger ungarna antingen i en papplåda eller i en annan transportbur.

Stolt ägare till tre La permer

dara
0

min hona var inte alls intresserad av bolådan men när det väl var dax hittade jag henne där inne i födandets stund och hon fortsatte att använda den hela tiden till bebbarna efter det

[Stampelina]
0

#11 - Jag hoppas verkligen att den kommer gå att torka ur, vi har lagt en våtrumsfog i alla fogar så att den ska vara tät och så har vi målat flera lager.

Det ska bli kul att se om hon bestämmer sig för att föda sina ungar i vår säng eller om hon vill använda sin bolåda.

Just nu ligger hon hela nätterna i vår säng och sover, innan hon blev dräktig så sov hon alltid i barnens sängar.

Nu är vi på dag 52, så om ungefär 10 dagar (plus/minus några dagar) kan det vara dax…Skrattande

Cazzos
0

Är det ok att lägga upp bilder under födseln på Katter iFokus? Eller räknas det som stötande?

Skulle vara intressant att se!..

Lägg upp bilder sen på kissarna när de har bosatt sig i sin nya lilla låda Glad

Jättefin var den!

Arvida
0

Hej! Jag är ny här, och jag ser att tråden är rätt gammal! Men jag tyckte att din bolåda var så himla fin! Och jag ska själv till att spika ihop en snart, så jag har några frågor!

Vad har ni användt för virke? Och vad har ni användt för färg tex? Finns det färg som är tålig mot väta? Borde de ju iofs göra, typ till badrum och så. Jag frågar för jag har nämligen hört att man tex inte ska använda spånplatta el plywood pga användning av formaldehyd tillverkningen?

Arvida
0

Vad är lämpliga mått på en bolåda?

Fridaybrew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En genväg för att fixa en bolåda på mindre än en minut är pallkragar

Är att antingen köpa eller tigga till sig från någon butik minst två st av de ni ser på bilden.

Den kan vikas undan på lika snabbt som man vek ut den och den blir platt för att förvaras till nästa kull. Storleken är utmärkt. När kattungaran är stora nog att ta sig ur lådan som är två plank hög är de hyfsat redo för att vistas på lite större område. Om man inte anser det så kan man enkelt höja allt genom att lägga på ett tredje plank.

vi satte även ett tak gjort av överbliven golvparkett.

Vi har här bara laggt den på golvet, vi säkrade upp golvet strax efter bilden var tagen med plast och tidningar och handukar som fick ligga under.

Måttet är: **1200x800x200 mm Fällbara för helpall
**

/Fridaybrew