Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1949 ggr
Afrejd
0

Siameser

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu är de så att jag är sugen på att skaffa en kattkompis till min tjej här hemma som är 6 månader gammal. Jag har kollat runt lite på blocket o så efter siameser eftersom de är vad jag är sugen på. Hittar inga som finns i närheten utav mig ( jag bor i västerås ). Någon här på forumet som kanske vet siameser till salu? =)  Hör av er isåfall, tack på förhand :)

IceJossan
0

Jag har hört om siameser som totalt fryst ut huskatterna i hemmet pga att de verkar tala olika språk. Har hört flera som kallat sina siameser för rasister Skrattande Men då har de haft flera siameser och en huskatt eller ett par huskatter. Siameserna har vägrat att umgås med huskatterna, haha.

Afrejd
0

Jaha de hade jag ingen aning om ! :P Får läsa lite om det. ÄR ju så sjukt sugen på en siames.

IceJossan
0

#2 Det kanske bara var dem, jag vet inte. Försök få kontakt med folk som har en huskatt och en siames ihop och hör hur de funkar ihop, så kanske du kan få en hint om hur det kan funka hemma hos dig :)

Jag har ju ingen aning, jag vet bara vad de två jag pratade med berättade :P

Afrejd
0

aa ska ta o göra det :) Har sett mkt bilder på siames tillsammans med huskatt men kanske bara är undantag, men ska höra mig för :) Tack för att du sa de.

tuska
0

Huskatt och siames går bra tillsammans. Skaffar man sej två siameser kan det mycket väl hända att de blir bästisar och har lätt att frysa ut husisen.  De är mycket olika i temprament.

Afrejd
0

OKej hade bara tänkt skaffa mig en siames =) Eller en bengal. haha är sugen på båda så får se vad det blir. Men bara min lilla stella får en kompis snart så är jag nöjd :) men vill gärna tycka om katten själv också-

Jourhemmet
0

Tänk på att iaf bengalerna är väldigt aktiva så dom behöver mycket yta och klättermöjligheter.

tuska
0

Siamesen älskar värme och vill ligga tätt nära sin kattkompis eller sin ägare. (de älskar sin ägare). 

Siamesen pratar och svarar dej på tilltal, de är högljudda om de är fertila och det blir dom i tidig ålder  Har 7 Siameser/orientaler älskar dem alla.

väntar en kull om ca:6 veckor

Sussi89
0

Det är klart man ska ha en siames eller oriental, förstår inte hur man kunde klara sig utan en, eller två…eller tre! :P

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

AmandaWvW
0

Siameser bara måste man ha.

Kolla in på http://www.sogrupp.se/kittens.php och kontakta någon av de uppfödarna, hälsa på och skaffa dig en egen uppfattning om katterna.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Supinesophie
0

Jag har 2 huskatter och en siamesunge. Det funkar helt okej Glad

Gå in på siamesforumet här på iFokus och kika runt lite vet jag!

Afrejd
0

Jag har tingat en siames nu iaf =) Ska åka o kolla på henne på söndag. Och får hem henne i april någon gång :) Ska bli så spännande!!

tuska
0

Stort Grattis till ditt val av kattras.

AmandaWvW
0

Å va roligt!

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

[RussinsMusli]
0

Varför ska du alltid få alla siameser för? Skrikandes

Delvoriah
0

Jag har huskatter och siames ihop… Siamesen går alltid runt och slickar och tar hand om de andra katterna. Däremot blir han ledsen när de andra två går ut på vintern, och han tycker det är för kallt om tassarna… För sällskap, det vill en siames ha! Min siames första kompis var en perser, och de var så söta ihop! Trots helt skilda pälstyper och rasegenskaper…

http://brisingasmycket.se

Afrejd
0

#15 hahahaha ;) För att jag hittar dom först :D haha nejdå..

#16 aww stackarn då =/