Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 839 ggr
[nettaahs]
0

vårkänslor och busiga kattungar!

kände bara att jag behövde dela med mig av denna härliga vårdag!
så mysigt, sitter ute på altanen och ser snön smälta bort, och kattbjällror ringer som tuusan här ute.
känns nästan som att katterna oxå fått lite vårkänslor ;)
min katt ''Bebis'' har jag haft sen hennes första dag i livet, då jag ägde hennes mor.
Det var bestämt redan från början att vi skulle behålla en av ungarna, men jag behövde aldrig välja, för hon valde mig!
så sött, för hon kom krypandes och la sig på mig, och ingen av de andra ungarna fick komma i närheten.
sedan dess har vi hållt ihop, hon följer med mig till bussen varje morgon, väntar innanför dörren när jag är ute och röker och HOPPAR på mig när jag kommer in och börjar slicka mig på halsen.
hon är snart ett år :) <3
men tyvärr så sprang hennes mamma bort i oktober förra året..
och vi bestämde oss för att skaffa en ny.
den andra, ''Missen'' , köpte jag för ett par dagar sen, ca 9 - 10 månader gammal.
heelt underbar katt! 
hon och Bebis kommer underbart bra överrens! :)
och hon snuttar en på halsen på nätterna, så söt.. :)
fast hon har en liten ovana att dricka ur toaletten.. hehe.
men ja, hoppas att ni har lika fint väder som vi har här i Dalarna!

line84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad härligt! Här södra Sverige har vi också underbart vårväder! :)

Roligt att dina katter kommer så bra överens.

Tyvärr får man ju ha med i beräkningarna att katter som går lösa ute kan försvinna.. :( Vet hur fruktansvärt ont det gör när en älskad katt försvinner så numera har jag bara innekatter och det känns väldigt tryggt! Inte bara för att jag vet att de är skyddade inne utan också för att jag snabbare skulle upptäcka eventuella sjukdomssymptom.

Fäller ni ner locket till toan så försvinner den ovanan och även risken att trilla i.. ;)

[nettaahs]
0

jo jag är medveten om risken med utekatter.. har själv fått uppleva vad som kan hända..
men jag har ändå inte hjärta att stänga in mina älsklingar, då jag verkligen ser hur glada de är över att få komma ut. :)
sen är grejen den att vi bor i ett hus och dörren är öppen i princip hela sommaren, så det är väldigt svårt att hålla katterna inne då.
hehe ja, det tror jag oxå, men det finns vissa män i huset, och det förklarar väl det mesta.. ;)

Josefa
0

Jag såg minsann en citronfjäril idag!!! Så nog är våren på gång.