vad e det med katten??
Hej!! har tagit över en katt för snart 5-6månader sedan ,han är kastrerad men nu så sista tiden jamar han och springer omkring fram och tillbaka och börjat hoppa på min ena dotter…har han blivit tokig?jag undrade om han verkligen blivit kastrerad vi var ju där i nov2010 hos vetrinären,men han hade sitt beteende kvar tyckte jag…ok vill gärna ha råd!!!!
Även kastrerade katter får vårkänslor.
På hankatter är det lätt att se om de är kastrerade. Inga testiklar i pungen=kastrerad. Ja, såvida han inte är kryptochid.

Hur gammal är katten? Hoppar på dotter - hur menar du?
katten är väl ett år snart skulle jag kunna tro han springer efter henne och flyger på henne ,vet ej om det är lek eller vad?vi lekerju med honom och hans leksaker men han är allmänt lite knasig just nu jamar och jamar springer från ena rummet till det andra och så flyger bara på min minsta dotter igår skall han ha hoppat upp på min gubbes rygg när han plockade sladdar bakom datorn,….hahaha kan inte låta bli och skratta
han kanske har vårkänslor…
…han kanske känner sig ensam och behöver lite kattsällskap? Eller lite understimulerad? Eller en kombination kanske…
http://brisingasmycket.se
Håller med föregående talare. Aktiverar ni katten? Köp en katt från ett katthem och prova om det är en kattkompis han vill ha. Ni har alltid möjligheten att lämna tillbaka katten om det inte fungerar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina små kattfröknar har mer tokrus nu när solen är uppe längre och fåglarna kvittrar. Det liksom spritter i dem med 
Tror även kompis kan vara bra, "lika barn leka bäst" som det heter.

Det låter som att han får tokspel och behöver leka av sig! Att din dotter råkar ses som en lämplig lekkamrat att brotta ner tyder på att han behöver någon att leka med, att det inte räcker för honom att leka själv. Vissa katter har större behov av en likasinnad kompis än vad andra har.
Är han ensamkatt så rekomenderar jag starkt att adoptera en kisse till med samma intresse för bus och jagalekar som er misse - en likasinnad lekkamrat helt enkelt! En kisse i samma ålder kan vara lämpligt eftersom en liten kattunge är lite skörare än en 1-åring som far och flänger utan en tanke på att den lilla kan få ont :P