Katten ogillar våra barn!
någon som vet var jag kan lämna in vår treåriga katt hane (kastrerad). Han kan inte längre bo med oss, då han inte trivs med våra två barn. Han har börjat kissa i vagnen och gömmer sig så fort barnen är hemma. Han behöver bo med vuxna utan barn. Är urkelig och mysig….. Var i skåne tar de emot katter? Katthjälpen har inlämningsstopp!
Jag tycker att ni i första hand ska försöka hitta ett hem via annonser på tex Blocket, lokaltidning etc.
I skåne har man stora problem med hemlösa katter, och jag tror att dessa prioriteras före katter som faktiskt har en ägare.
Men vad jag undarar över är varför katten beter sig så? Har han alltid gjort så? Hur gamla är barnen?
Vad har ni själva gjort för att hitta ett annat hem till katten? Katthem är till för hemlösa katter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur gammal är barnen? Antar att de är relativt unga då katten kissar i vagnen. Är de i åldern då de just lärt sig gå/krypa? Springer de efter/jagar katten?
Har katten något eget krypin där barnen låter katten vara? Vet de hur man behandlar Hur många lådor har du?
Tills du hittat ett BRA hem till katten så får du möta katten utifrån hur en katt kan tänka och uppleva sin omgivning. Se till att den inte kommer åt vagnen.
Ordna en trevlig vrå längst upp i en bokhylla, sätt upp en hylla högt upp på väggen och ställ en klätterställning så att katten kan klättra upp till hyllan. Jag har satt upp en gammaldags trälåda som använts för specerier alldeles under taket och ett träd som vi sågat ner på tomten som stege dit. Katten behöver ett eget kryp in i varje rum.
Ge katten en lugn matplats där barnen inte kan komma åt den.
Oavsett hur små barnen är kan man lära dem att låta bli katten. Det har iaf gått bra med mina fyra barn.
Jag har också fyra barn och det är din uppgift att se till att barnen låter katten vara.