Bra duonamnförslag?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Våra kommande katter är bröder så vi letar efter namn på duon i religion, historia, böcker, filmer, mytologi…you name it!
Personligen gillade jag namnen dom fått från ägaren men det gjorde inte min fästman! So far har vi kommit fram till ett par….par:
Bill och Bull
Knoll och Tott
Max och Mauritz
Sudd och Kludd
Romulus och Remus
Jag röstar mest för Sudd och Kludd men vill ha fler alternativ. Vill någon bidra?
Tack på förhand!
Hugin och Munin
Castor och Pollux
En kompis pojkvän kallar sina katter, oxå bröder, för Klös och Knas ;)
weeee vilka bra förslag!!! MERA, va kul! Själv skall jag kolla lite i alla mina lämpliga böcker.
Kommer nu på Cain och Abel…men tycker inte riktigt det passar så bra. ;))

Salt & Peppar
Helan & Halvan
Emil & Alfred
Humle & Dumle
Tom & Jerry
Ja, sånt här är roligt att spåna med =) Fast nu tog det stopp med lite roligare namn..
Anders och Måns
Albert och Herbert
Jonathan och Skorpan
Eufrat och Tigris
Teddy och Freddy (iofs tjejer i Saltkråkan, men funkar ju på killar med)
Ruskprick och Knorrhane
Fred och George
(Whisky och Cola, Gin och Tonic?
)
Jag har kommit på lite fler efter lite sökandes:
Pazzifal och Feirefix (typ nåt från religion tror jag)
Wilbur och Orville (bröderna Wright)
River och Pheonix
Erik och Mackan
Ralf och Florian (nåt tyskt band)
Joe och Jack från Lucky Luke
Ronny och Ragge
Filip och Fredrik (dock heter även mina egna bröder det)
Balder och Höder
Jacob och Wilhelm (Grimm)
sen har vi alla bröderna marx…man skulle ju kunna välja ut två:
Groucho, Chico, Harpo, Zeppo och Gummo
Ska kolla lite mer bröder i musikband mm…nu e det många bra här asså! Fred och George e bra, antar att du syftar på Harry Potter? ;)
Im on a roll:
Här kommer lite bröder i rockn roll band!
Ray and Dave från the Kinks
Scoot och Ron från the Stooges
Bob och Tommy från The Replacements
Johnny och Colin från Radiohead
Eddie och Alex från Van Halen
John och Tom från CCR
Angus och Malcolm från AC/DC
Vinnie och Darrel från Pantera
Noel och Liam från Oasis
Dean och Robert från Stone Temple Pilots
Ronnie och Johnnie från Lynard Skynard
Mark och David från Dire Straights
Max och Igor från Sepultura
Jag skulle kunna tänka mig flera av dessa för att jag gillar banden så pass mycket. Vissa passar bättre och vissa sämre dock…på katt.
Hehe, ja precis…
Gillade det första där, Pazzifal och Feirefix, väldigt udda namn, och Ronny å Ragge 
Hmm, bröder i musikband har du ju Noel och Liam
Du får återkomma sen och berätta vilka ni valde…!
Vilka färger är missarna förresten?
Missade visst ditt senaste.. ja det var ju en hel del till! Men jag fortsätter klura, för det här är ju roligt!
Den ena är grå med vita tecken. En vit läpp, vitt på magen och benen osv. Den andra är gråtigrerad utan vita tecken. Heter det så? gråtigrerad?
Sotlugg och Linlugg från en gammal saga kom jag just på. Men det kankse inte passar dessa två…
Här kommer bilder!
Jag har kommit på ytterligare några förslag:
Zen och Lotus
Lapis och Onyx
Nanak och Amar (två indiska gurus)
Vile och Ve
Bosse och Benke (mio min mio, dock inte bröder)
Julius och Vincent från filmen Twins
Sonny och Freddo från filmen Godfather
Det kan ju va sånt som "hör ihop" oxå.
Hmm
Lind och lou (om man gillar margit sandemo;)
Bus och Troll
Tintin och malo
Scooby och shagy
tim och tom :)
Det finns så mycket att välja på ;) Hopas du hittar några bra namn :)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
9# Sitter och försöker komma på nåt fyndigt som passar gråvita missar, men det står helt still…
Hehe, kanske inte fast det är ju söta namn ändå =)
Åhh, vilka söta små pojkar! Några fler förslag..
Smokey och Ash
Trassel och Sudd
Balou och Bagheera (el Shere Khan och Bagheera)
Siegfried och Roy
Piff och Puff
Gere och Freke
http://brisingasmycket.se

Ronny och Ragge heter mina grabbar 
Sion + Orion
Latjo + Lajban
Nike + Adidas
Tetris + Rebus + Yatzy + Domino
Polarn & Pyret
Claes + Ohlsson
Sen älskar jag namn med betydelser! Dina blåa/blåvita kissar tycker jag skulle passa i att heta något med vatten eller himmel, blåa som de är:
Taivas (=himmel på finska) - blå med vita moln!
Tau = Dagg
Rocío = Dagg
Dallas = Vattendal (irländska)
Dylan = Stort hav (walesiska)
River = Flod
åååå vilka fina förslag jag får! TACK alla! Skall höra med fästmannen lite vad had tycker om dessa. Jag gillar Dallas och Dylan mycket pga vad det betyder. Alla icejossans föslag var ju gryma.

Alltså vilka underbart fina kissar ! 
Fullkomligt ursöta….
Mina två kissar som skulle blivit en egentligen men jag kunde inte motstå Saga…. som hon fick heta slutligen.
Killen som jag hade bestämt mig för från början fick ett någorlunda annorlunda namn möjligen. Nämligen Forrest. Från filmfiguren Forrest Gump alltså. Inte bara för att det är en av de bästa filmer som gjorts utan att jag tyckte att det var oerhört träffande för han som personlighet. Otroligt osjälvisk och mån och sina nära. När han kom hem till mig var han ute lite och tittade, men valde att stötta sin syster som då var väldigt oskygg (inte rädd). Jag hade en lång utläggning för hans tidigare matte om hur jag tänke och hon sa att det var fullständigt klockrent….
Det finns dock en sak som inte stämmer med Tom Hanks rollfigur och min Forrest, och det handlar om smartness…
Men Forrest i filmen fick en son som hette Forrest Gump som var typ smartast i klassen…. Jag var rätt nöjd över namnvalet kan jag säga 
Medarbeterare på Kost
Jaha, blåa missar alltså? Ja, jag har dålig koll på färger..
Men isf, kanske Indigo och Azur?
Gillade Dylan och Dallas =)

Japp, grå = blå!
Ben och Jerry (glassen om nån råkat missa….;))

För övrigt kan jag säga att den ena missens färg heter blå med vitt och den andra missens färg heter blåtigré.
Tack Icejossan, verkligen kul att veta. Fö är de första namnen jag hittade från King Arthur och skall vara "Parzifal och Feirefix" lite stavfel där. Ett par av king Arthurs riddare som även var halvbröder!
Karius och Baktus 
S*Winsnes Wilda
Hade oxå tänkt på den #25…dock kändes det som om det skulle bli svårt när man övertalar sonen om att han måste borsta tänderna för att hålla karius och baktus borta. 
Dock verkar det som om fästmannen har kapitulerat efter alla förslag och säger att jag får välja. Hans nummer ett var ju Ben och Jerry….och det klingade inte så fint i mina öron. Jag lobbade starkt för att de små liven skulle få behålla sina ursprungliga namn, Kip och Donny. Ägaren döpte hela pojk-kullen efter karaktärer i en favisfilm, gone in 60 seconds! Killarna har varit Kip och Donny för mig ända sen start, så det får dom förbli.
Jag tackar och bockar så ödmjukt för alla förslag och all hjälp!
Mvh,
IDA
Låter som ett bra val det med :)

Blir nog jättebra det ! 
Medarbeterare på Kost

Kip och Donny är ju kanonfina namn :)
Ja, tycker det jag med! Längtar så det knakar, vi skall åka och hämta dom antagligen 9:e april. Då är dom 13 veckor. Klätterträdet jag köpte åt mamma gick inte hem. Hon tyckte det "byggde" (150cm?) ;) för mycket och hon ville ha något mindre. Så jag köpte iaf en väggpelare så länge som hon kan ha vid dörren, där katterna klöser mest på tapeten…tur att det börjar bli varmt för dom vill ju bara vara inne under vintern. Så fick jag kånka hem klösträdet till oss istället! Och det blev jättebra, färgen matchar både skåpsluckor i kök och sovrum! Ärligt talat så tror ja det var lika bra…hennes hane är överviktig och fick knappt plats i trädet…så visst e det kanske lite litet men det duger nu i början, plus att vi har rätt lågt i tak(vindsvåning), så det passar ju här. Får ha det mot en vägg för det är inte jättestabilt, trots att jag drog åt alla skruvar så mycket det gick…
Annars har jag redan köpt hem låda, sand, vatten/matskålar, borste, godis, mynta, och all bozita kyckling dom hade i hyllan. Sen blir det mjau och jipotimas, skall bara välja om jag skall beställa direkt från jipotimas eller beställa via den här foderbilen…
Sen undrar jag om jag kan försäkra dom redan nu? Skulle kanske göra en ny tråd för detta. TACK för svar!
/blivande kattmamma

De måste nog vara vaccinerade innan man försäkrar dem - är de det? Gör det annars, grunvaccination på två sprutor med 3 veckors mellanrum.
Och släpp inte ut dem utan uppsikt när de är så små, var med dem hela tiden och ta med dem in när ni går in. Kattungar/ungkatter är hjälplösa om det kommer ett rovdjur eller en annan katt. Och kastrera och ID-märk dem när det är dags (när de är ca 5-6 månader gamla, innande blir könsmogna).
Lycka till :)
dom är vaccinerade, om inte två så iaf en gång. Nej, dom kommer inte få gu ut utan sele innan dom är märkta och kastrerade, för säkerhets skull. Vet inte om hon kommer vacc en andra gång innan dom flyttar, men tycker det eftersom det annars kommer bli mer än 3 veckors mellanrum. Ska kolla. När jag var inne och kollade på agria så minns jag inget om att dom måste vara vacc för att bli försäkrade, däremot så stod det att man skall ha sett kattungarna, vilket jag inte ännu gjort.
#33 jag vaccinerade just min kattunge i Agria men de sa inget om vaccinering ,även om hon är det förstås.
Vad blev det för klätterträd då?
det blev ett klätterträd från tyska ebay-allt som allt fick jag betala 457kr för träd och frakt. Helt klart värt det. Jag tycker dock att det känns som om det är rätt bra kvalité, dock är jag osäker på hur länge två hankatter kan ha det, blir dom stora så krävs nog lite rejälare saker. Men ställt mot en vägg så känns det ändå stabilt. Eftersom vi har lågt i tak och även mycket snetak passar detta utmärkt.

Bra namn till söta pojkat
Lycka till
Vania och Juno