Kattpiss
Hur får man bort stanken från toaletten? Jag rensar lådan varje dag men det luktar liksom ändå. Kan det vara just den sanden? Finns det någon sand som inte…. stinker? Kanske inte jättefräscht om man får gäster och hela lägenheten luktar kattpiss.
sanden kan göra en stor skillnad. Jag använder everclean och jag tycker aldrig det luktar kiss.
Sen kan det ju göra stor skillnad om katten är kastrerad eller ej.
Everclean är överlägset bäst. Vad har du för sand idag?
Jag har ett väldigt, väldigt billigt Kattsand så det är nog därför då. Det är bara tillfälligt, jag fick snåla lite. Men jag får pengar i helgen och då ska jag köpa något bättre. Men tror ni stanken kommer försvinna när jag bytt till någon bättre sort, t.ex. everclean som ni säger?
Absolut. Jag har mellan 10-20 katter jämt här hemma och det luktar inget kattkiss alls. Den är värd pengarna jag lovar.
Vart köper man den och vad kostar den?
Är katten kastrerad? Tvätta även ur lådan med klorin när du städar den.
Nej hon är inte kastrerad, jag fick hem henne i måndags så hon är bara 4 månader. Men vart köper man everclean? Skulle vilja testa det!
Den finns bara i zoobutikerna. Den kostar 199:- för 10 liter och är mycket dryg.
Ett hett tips är att ha riktigt mycket sand i lådan. Det ska vara ett tjockt lager så kisset aldrig når botten. Då blir klumparna lätta att ta upp och det luktar ingenting!