Är detta ett lämpligt träd?
Hej! Jag har inga "egna" katter än, men skall skaffa ett klösträd åt mammas katter. Har kollat upp ett på tyska e-bay och tänkte höra med er om ni tyckte det var bra.
Dessutom undrar jag om någon som kan tyska lite, ser om det är något jag bör tänka på vid köp mm eller om det bara är att tuta och köra? (har paypal sen innan) Vet inte hur man översätter just den sidan tex.
Här kommer länken…hoppas det funkar. Tack på förhand!
Om det är flera katter skulle dom nog uppskatta ett lite större , men det duger ju absolut.. :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
jo, de e tänkt till två stycken. inne och utekatter. En yngre hona och en gammal hane, bägge kastrerade.
Vet att många har pratat om en säljare som heter jago24 men vill inte ha hans träd…frågan är om någon har beställt från denna och om även denna säljare är bra. Har iof bara positiva erfarenheter av ebay, paypal, och tradera.
ett mörkt passar mycket bättre då katterna är svarta och gråa. ;))
jag har haft mindre träd som varit dryga metern. De totaldissades.
Jag har bara handlat av Jago24 och har bara positiva saker att säga. Och har ett träd blivit transportskadat så får du returnera (kostnadsfritt) mot ett nytt helt.
Jag har bland annat de som heter KBD08 hos jago, och är nöjd med mina.
Förresten, handlar du träd av någon annan än jago24, kolla upp vad frakten går på och om de ens levererar till Sverige. Har märkt att det skiljer stora summor mellan de olika säljarna i frakt. Jago tar bara ca 200 kr i frakt (21euro).
denna skriver 14.99 euro till sverige…som jag fattar det. Så allt som allt skulle det gå på ca 450 kr…låter sjukt lite! ;)) Nån får gärna kolla annonsen så att jag inte handlar fel. Tack för att ni tar er tid!
/IDA
Om du har Google chrome så kan du översätta sidan.
Det är nog bara för att det är ett mindre träd. De som går upp till taket väger ca 30 kg = högre frakt ;)
Hur hittar man en viss användare då?
jag är ju sugen på ett stort träd och tänkte kolla upp jago24 men hur i hela friden ska jag hitta honom? :P haha
# 10 Tusen tack! Nu ska jag bara bättra på min obefintliga tyska =)
Det är inget svårt alls. Jag har bara läst lite tyska i högstadiet och kan tyb bara beställa en bärs och säga mitt namn, så kan jag kan nog du också :)
Men det är bara att lägga ett maxbud och sedan klicka på "gebot bestätigung" eller hur det nu stavas ;)

Vill man ha en liten susning om vad som står kan man ju alltid köra google translate… 
Ibland blir det såklart ganska enkla felaktigheter i meningsbyggnad och annat men det mesta går att förstå ändå.
Medarbeterare på Kost
#12 Jag har en vän som läste tyska på högstadiet och tydligen har ett superminne, så jag tänkte anlita honom om det behövs och sen blir det nog till att köra en liten google translate också :P
I övrigt överlåter jag nog det mesta till min sambo som visserligen kan lika lite tyska som mig, men hon budar hem grejer på tradera hela dagarna, hon borde fatta mer än mig :P
Åhh, den stora klätterställningen vill jag ha till mina bebisar! Har en mindre variant som sonen nyligen ramlade in i & knäckte nertill, så den ligger numera lutad mot fönsterbrädan för att kunna klösas på :/ De gillade inte att leka på den, en klöspelare på ca 150cm med koja nertill & 2 hyllor upptill, precis sån de säljer på ÖB eller vart det nu är :(
Heheh, gick in på Jagos24 länken, där var den jag såg.. Gick sedan in på TS länk & såg massa annat roligt!
14.60 Eur borde väl bli 146.00 kr?
#16 Om du googlar så får du upp hur mycket en euro är värd i dagsläget =) skriv typ euro till kronor eller nått. Det ändras ju ständigt men när jag googlade nu så fick jag upp det här: 1 euro = 8,74426172 svenska kronor.
14.6*8.74=127,60
Alltså är 14.60 euro 127.60 kr
Oj! Det är ju för sjutton billigare med den stora klätterställningen på tyska e-bay just nu, än den jag köpte i liten butik här ^^ Fast frakten kostar mer än ställningen ^^ Det där är verkligen oxå något att spara till :D
#16 Ett annat tips om du vill veta aktuell växelkurs är att gå in på Forex hemsida och använda deras Valutaomvandlare 
STORT TACK chilisalsa!!!!
#17 & 19 Tack :)
TS har du beställt/budat än? Du får gärna uppdatera hur mycket det gick på totalt & hur lång tid frakten tog ;) Måste säga att du är väldigt snäll mot din mamma & hennes katter :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jo, jag budade och betalade den 3/3 och den skickades nästa dag. Frakten tog inte särkilt lång tid alls, kom igår. Blev 457kr totalt. Har inte hämtat trädet än dock, kan återkomma när jag sett det lajv och satt ihop det hos mamma! ;)) Hoppas nu att hon gillar det, sa igår att hon va osäker på färgen….får väl sälja det på blocket om hon inte vill ha det. ;)) Kan inte tänka mig att jag kommer förlora något på att göra så.
Jag budade på ett 1.80 träd och det tog tre dagar att få hem det ända fram till dörren. 520:-/inkl. frakt.