Lite nya funktioner
Nu är nya iFokus lanserat, och det fattas fotfarande en del saker/funktioner innan det blir hel färdig.
Några av de funktioner som finns är att man nu kan skriva anonymt, pecis som jag skriver detta inlägg. Men missbrukas den anonyma funktionen kommer den stängas av. MEN, de inlägg som är skrivna anonymt kommer INTE bli oanonyma när anonym-funktionen stängs av.
En annan funktion är att man numer kan anmäla inlägg. När ett inlägg får tre anmälningar på sig så tas inlägget bort med automatik.
Viktigt att komma ihåg är, att vi kan se vem/vilka som anmäler inlägg, så om detta kommer missbrukas så kan den som anmäler själv bli avstängd.
Och om någon sitter och skriver fula inlägg och får sina inlägg anmälda ett x antal gånger, kan detta leda till ett automatiskt skrivförbud. Detta gäller även om man skriver anonymt!
Skulle någon få skrivförbud tex för att någon okynnes-anmäler inlägg kan vi naturligtvis upphäva dem.
Kommer säkert fler funktioner jag glömt skriva om ;)
/ Imasy
Jag skrev ett inlägg och klicka på [Publicera kommentar] då raderades inläget ist för att det publicerads
Vad konstigt. Kanske en bugg då?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
OK, men hur hoppar man till första olästa inlägg i en tråd?
OK, men hur hoppar man till första olästa inlägg i en tråd?
Den funktionen finns inte ännu i denna version, men de jobbar på att den ska komma igång snarast. Hoppas det går fort, den är saknad ;D
Måste fråga, har "mina inlägg" försvunnit av misstag eller ska det rubriken vara borta? Blev förvirrad när jag plötsligt hamnade på Kanin i fokus ^^
Tycker Anonymiteten & anmälningsfunktionen låter bra :)
Det verkar vara lite problem med "mina inlägg" också, som ligger under arbete.
jag undrar varför det är bra att man kan skriva anonymt. Jag har själv funderat på varför det ej är tvunget att ha en personlig sait tex.Vore så mycket trevligare om alla skrev några ord om sig själv där.
Ang anonymfunktionen så vet jag faktiskt inte vad som var tanken bakom den.

#4 Jag förstår ärligen inte hur de skulle kunna konstruera en sådan funktion när man inte "går in" på ett inlägg ??? skulle det kunna registreras hur många inlägg som var, senast man besökte tråden och vid nästa gång man besöker tråden man placeras på nästa inlägg skulle det kunna fixas. Så länge det inte görs automatiskt är det okej tycker jag (trycka på någon knapp eller så för just den tråden). Men regelmässigt skulle det vara irriterande då man långt ifrån alltid läser alla inlägg i en tråd…
Medarbeterare på Kost

Kan ingen förklara ÄNDRINGAR mot förut…. t.ex hur man bokmärker en tråd ?
Medarbeterare på Kost
Meningen med "anonymt" är för sajter med känsliga tema, tex misshandel.
Sedan ska en Sajtvärd kunna bestämma om det är tillåten med anonyma skrivare på en sajt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

I "Uppdaterade inlägg"-listan försvinner inte rubrikerna trots att man läst inläggen.

Hmm, nu försvann de till slut. Men inte alltid, vissa jag klickar på kommer tillbaka när jag klickar på nästa.
Tycker det är bra att man kan skriva anonymt, då slipper man sura kommentarer bara för vem man är, inte vad man skriver.
varför skulle an få sura kommentarer för den man är. Det är väl ingen som vet vem man är än då ?
Jag tror nog snarare att anonymfunktionen kan få folk att bli fula i mun, just för att ingen vet VEM man är. Det har ju skett förr på andra ställen.
Var väldigt tveksam till att aktivera funktionen öht, och missbrukas den så tas den bort.
#18 jag håller nog med dig men vi får väl se.

Alltså hur anonym är man då iFokus ändå vet vem man är ???
Den som tror sig vara anonym bör nog tänka efter lite…
Nu är ju inte jag den som är vidare värst anonym även om jag har ett möjligen anonymt nick som jag haft i typ 25 år på nätet… långt innan det fanns någon Webb ! 
Vet ju ej hur iFokus spårbarhet är här men jag skulle tro att det iaf finns någon sådan, anonym eller inte… Att den sen inte är synlig för användare är en annan sak.
Medarbeterare på Kost

#20 Det är väl det som är själva tanken - att kunna vara anonym för andra användare.
Du blir nog inte anonym för ifokus-killarna, utan bara för oss vanliga dödliga medlemmar ;)
Hur gör man för att inte ha anonyma inlägg?? för mina inläggverkar bli anonyma utan att jag valt det
vad gör jag för fel?

Jag saknar "Mina inlägg" i vänstermenyn 
Det var jättebra att ha, så man kunde gå tillbaka till alla tidigare inlägg man skrivit i… Varför är det borta, eller är den funktionen flyttat?
Det kan nog vara en av de funktionerna som ligger på vänt att fixas.
Hur gör man för att inte vara anonym??? Mina inlägg blir anonyma verkar det som men det är ingen jag själv valt. Någon som vet??
Jag kan se att det står sahar08 efter dina inlägg du postat ;) Vill du vara anonym måste du kryssa i det i en rutan nedanför skrivfältet för kommentarer.
Väldigt jobbigt att det kommer upp massa gamla diskussioner på "diskussioner där jag deltar", så det står att man har mycket oläst fast det inte alls är så 
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Jag ser dock ingen knapp där jag kan välja om jag vill vara anonym ^^ Jag behöver den nog inte, men jag kan tänka mig att vissa kanske vill ha den, då det kan vara känsliga saker man tar upp även i Katter i fokus. Anonymiteten blir ju skyddande för medlemmen, speciellt mot mindre trevliga & ibland rent av kränkande kommentarer ;)
Hur fasen har jag hamnat i Katter i focus, där har jag inte reggat mig.
#30 Du gjorde nog samma sak som jag gjorde häromdagen, klickade där det nyligen var "mina inlägg" till höger ^^ Jag hamnade på Kanin & förstod itne hur i hela friden jag hamnat där *S*

Men så trött jag blir.Det fungerar så oerhört dåligt att surfa på I Fokus numera.Inläggen kommer oftst inte in alls.Det står i vänster marginalen att det är tre inlägg i tråden men hur man än gör så ser man bara ett.
Stolt ägare till tre La permer
#32 Håller med, jag surfar inte här lika mycket alls längre, det är så segt alltihop.
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Nu kommer jag låta som en gnällkärring men jag är inte alls positiv till det här nya.. :( Under "diskussioner där jag deltar" står ALLA diskussioner som jag deltagit i sen jag skaffade mitt konto.. Inte som innan, de som uppdaterats.. Orkar knappast gå igenom alla dom, särskilt inte när "senaste lästa" inte finns.. Och det är segare än innan och rätt som det är stannar det helt.. Vet att det är under uppbyggnad än och att det antagligen kommer att bli bättre.. Men just nu känner jag mig negativt inställd..
#34 För mig visas enbart de där det är nya inlägg, ibland är det tom jag som skrivit senaste inlägget ^^ Vet inte om det går att redigera, men uppenbarligen är de trådar du kommenterat, fortfarande aktiva :)