Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3619 ggr
chilisalsa
0

Buffande...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Buffande katter kan vara helskotta mysiga. Men vad menar dom ?

Vad jag läst i böcker och så, gör katter som så att dom stryker med kinden mot allt dom vill markera eller tycker om. Min ena katt följer den mallen…

Men min andra tjej är mycket mer fysisk och buffar mig rätt hårt med nosen ofta och mycket. Det kan vara ansiktet eller en hand men hon gillar att buffas, den Buff-Fian ! Glad

Jag tycker ju det bara är mysigt men jag kan inte undra över vad det betyder ?

Annat än att hon kanske gillar mig ändå… Skrattande

Medarbeterare på Kost

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min katt och pappas katt som jag myst med buffar lite på handen om de ska stryka kinden mot den.

Min katt brukar göra det när "han vill stryka med vänster kind och inte höger" typ.. Då så trycker han med nosen och vrider på huvudet, nu var det lite svårt att förklara men han typ justerar sitt huve så att han stryker med rätt kind :D

Min pappas katt är riktigt hårdhänt när han myser så han buffar gärna men då är det ungefär samma sak som min katt.

Annars vet jag ej

[Norrbysa]
0

De har doftkörtlar i övre delen av munnen som de använder för att markera. Orkar inte skriva mer från telefonen. Googla. :-)

IceJossan
0

Nog för att katter "markerar" med sina döftkörtlar när de stryker sig, men de tycker ju att det är skönt att bli klappad också. Vissa är väldigt tydliga med att tala om hur de vill ha det och när det ska gosas. Vissa älskar att gosa med själva ansiktet och buffar gärna och hårt, medan andra föredrar att ta det försiktigare.

Jag har en en buffel hemma som tar i riktigt ordentligt när hon buffas. Det bästa goset är att bli gnuggad i hela ansiktet och att buffandes borra ner huvudet någonstans så att hon lutar pannan emot mig.