Vilken EverClean?
Hej!
Mina två små kattungar har fått använda EverClean Multi-Crystals som jag tycker har fungerat väldigt bra förutom att vårt gråa klinkersgolv i badrummet är smutsigt jämt och ständigt pga att sanden krossas mot golvet och det blir vita fläckar överallt när de går.
Nu min fråga, jag ska beställa hem ny sand från Foderbilen och tänkte höra om EverClean Ceder har samma små stenar i sig som kommer krossas mot golvet?
Och om Less Track verkligen inte fastnar i tassarna?
Eller är det helt enkelt att skippa EC om jag vill slippa vita gol och vilken annan sand är bra då?

Hmm, jag har för mig att den sanden är likadan. Luktar godare däremot :P
Har du provat att lägga en liten gummimatta framför lådan?
Själv använder jag Ever Clean Extra Strenght till mina Ragdolls och det brukar inte fastna trots att de har päls under tassarna.
Tycker katten inte om att gå på gummimattan brukar en vanlig hallmatta funka.

Zabelle

Vanlig hederlig konstgräsdörrmatta tycker jag är bäst, då trillar gruset ner mellan de hårda stråna :)
Ah vilket litet knep med en matta! Det ska jag genast testa, tack så mycket! :)
#3 Mina kisar vägrar att gå på dem, de är ganska hårda. Jag hittade en väldigt mjuk gummimatta för många år sedan, den har små runda ploppar som katterna krafsar på när de varit på lådan.
#4 Hel låda med lock hjälper ju lite också, man kan ta bort "svängdörren", den brukar katterna inte gilla.
Zabelle
Tänker du på de små blå-gröna kornen i Multi Crystalsanden? De finns endast i just den sorten, och är faktiskt silikakorn som suger åt sig luftfuktigheten för att hålla sanden torr.
De andra sorterna har inte kornen, men blir lergrus på golvet fuktigt så blir det ju lerfläckar av det också.
Själv använder jag helst Multi Cat som luktar svagt och håller odör borta väldigt effektivt. Cedar är också trevlig.
Vänliga hälsningar
Cindy
Vi använder Öko-Plus som är gjord av trä. Den klumpar väldigt bra, luktar inte och krossas inte mot golvet. Katterna drar med sig korn ut på golvet men de är lätta att sopa eller dammsuga upp.
/EvaS
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Det är just de små blåa som är multicryslals ;) Vi har multiple cat, och den funkar bra. Är lite parfymerad med. Cedar innehåller inte helles multicrystals.
Min sambo och jag snackade med en kille som säljer Kattsand, och han sa själv att de hade provat all sand de säljer hemma på sina katter, men de återvänder alltid till EverClean ;)
Hälsningar Astrid :)