kastrering??
Ska åka och köpa min första katt i mån! Villket är en hona. Jag undrar när man ska krastrera henne? Eller funkar det bra att ge henne p-piller?? Vet att det finns p-spruta till hundar men finns det något mer preventivmedel till katter?

Du kan kastrera redan nu om du vill. Många veterinärer gör det efter 6 månader, men det finns de som kan göra innan. Fördel att göra det snabbt om du inte ska ha kattungar.
hon är ju 12 veckor nu och hon ska vara innekatt och jag har ju ingen mer katt men jag har läst att dom kan må dåligt av att inte vara kastrerade?

Det kan vara jobbigt att ha hormoner som rusar genom kroppen. Mina tjejer äter inte så mkt när de löper vilket inte är så bra…
Kastering är bättre än p-piller. Katter kan bli dräktiga trots p-piller plus att piller gör att risken för tumörer ökar markant.
Passa på att id-märka och vaccinera på samma gång som du kastrerar kissen så brukar det bli paketpris.
Glöm inte att försäkra missen oxå ifall det blir komplikationer med hälsan.
Lycka till! :-)

Det finns inget preventivmedel till katter.P-piller förhindrar löp men katten kan fortfarande bli dräktig om hon paras.
Stolt ägare till tre La permer
Givetvis gör du som du vill men jag hade kastrerat henne! :) Ofta blir en vuxen katt lugnare, tryggare och mer tillgiven efter en kastrering. (Det är iaf min erfarenhet när det gäller hanar) Det är väldigt streeande för en katt att löpa. Och risken för tumörer minskar väldigt mycket om du kastrerar. Bra att du ska ha henne som innekatt! Det finns många hemska faror som lurar ute för en liten katt. Lycka till med kissen! :)
Okej tack! Det blir att jag kastrerar henne! men hon ska få bo hemma hos mig i någon månad så hon vänjer sig! :)

Ska lillan vara ensam kisse? Aktivera henne ordentligt och ge henne en riktigt bra start i livet :) Fundera väldigt gärna på en kattkompis till tösen, då man som människa aldrig kan ersätta en likasinnad kattkompis. Två småmissar har superkul med varandra och kan lämnas ensamma längre tid än vad man kan göra med en ensam, eftersom de har varandra i bus och mys när du inte är hemma.
P-piller ger ökad risk för juvertumörer m.m., så kastrering är helt klart att föredra. En kastrerad katt blir oftasat lugnare och mer tillgiven, och de slipper riskerna med p-piller eller tomma löp.
Kastrering brukar de festa veterinärer rekomendera från 6 månader, och det är rätt lagom tid. Ju tidigare kastrering desto snabbare läkning enligt studier.
Glöm inte att ID-märka när du kastrerar henne! OM hon smiter/kommer bort ute (det är jättevanligt att innekatter råkar smita ut) så är det ett snabbt och enkelt sätt för dig att få tillbaka henne på eftersom ID-märkningen är registrerad på dig som ägare. En öronmärkning syns, det är fördelen, men nackdelen är att den kan vara/bli otydlig (framförallt i ett svart öra). Ett chip är bättre på så vis att läsaren visar rätt nr och ägaren kan snabbt kontaktas, men nackdelen är att det fortfarande är väldigt få som tänker på att en upphittad katt kan vara chipmärkt och tänker inte på att ta den till veterinär och kolla efter chip.
Öronmärkning OCH chip är en bra kombination :)
Blev ingen katt :( ögonen var konstiga på henne och hela lägenheten luktade kiss… hon hade 26 katter och några av dom saknade päls.
Vet ni någon som har kattungar tillsalu så hör av er!

#9 ojdå! det lät knepigt! har hon tillstånd för så många katter?
förutom att det skyddar mot kattungar är det ju rätt bra att kastrera en honkatt eftersom man slipper att dom löper, då dom mjauar jättemycket och kan var.. väldigt irriterande:P
En sån uppfödare skulle jag rapporterat till länsstyrelsen. :-(

Håller med #11, Anmäl!
Anmäl människan till Länsstyrelsen. Du kan vara anonym om du vill. Stackars katter 
Här är anonsen om någon ville anmäla
http://www.blocket.se/alvsborg/Fantastiskt_fina_kattungar_32157284.htm?ca=16&w=216
Fast jag har ju inte sett hur det var där hemma 

Oj, men herregud, gör en anonym anmälan till Länsstyrelsen, denna människa får inte fortsätta ha det så!!!!! :O:O:O:O Du kan vara anonym, men snälla gör en anmälan du som varit där och sett hur det ser ut!!!!!
Hemsidan för Länsstyrelsen i Västra götaland ger den här informationen:
Anmäl misskötsel av djur
031-60 71 72
Vardagar 9-12 och 13-15.
Övrig tid, ring polisen 114 14! (ytterst akuta anmälningar).
djurskydd.vastragotaland @lansstyrelsen.se
Ange adress eller noggrann vägbeskrivning. Tänk på att du inte kan vara anonym när du anmäler via e-post!
jag gör det i mån då! Tråden kan låsas nu!

#18 Jättebra!!!
Hoppas att de gör inspektion och åtgärdar problemet snarast