Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 10914 ggr
Hallbergs
0

Kissat 1ggr/dygn

Har köpt en kastrerad honkatt som är 3 år, vi har haft henne i en vecka ca. Hon är van innekatt. Jag undrar så över hennes kissvanor. Hon kissar bara 1ggr/dygn. Men då rejält. Är det normalt? Hon verkar annars trygg och nöjd hos oss. Hur ofta kissar katter?

Hon äter & dricker bra som jag ser. Mkt tacksam för svar hur andra katter gör. Har aldrig haft katt som bara varit inne förut.( Hon ska snart få gå ut när snön smält undan lite)

Jourhemmet
0

För det första så behöver hon vara inne några veckor innan ni släpper ut henne. Hon måste känna till hundra procent att detta är hennes nya hem. Ge henne blötmat så att hon får i sig mer vätska. Blötmat är mycket bra mat för en katt då det inte innehåller spannmål och andra konstiga tillsatser. En gång per dygn tycker jag låter lite.

[Anunnaki]
0

Speciellt honkatter kan hålla sig väldigt länge. När jag rensar kattlådorna så är det nog bara en kissklump per katt och dag fast de mestadels är inne nu när det är så kallt. Några får inte ens gå ut tills det blir vår. Visserligen går några ut varje dag och ibland kissar någon i avloppet men så mycket mer än en gång per dag kissar de nog inte.

Försök att mäta hur mycket vatten katten dricker varje dag och ge den blötmat och inte torrmat.