Kissat i sängen
Igår kom en ny liten kattunge hem till oss, en liten tjej.
För att de båda (vår andra katt är en hane på 7 månader) skulle få lugn och ro så delade vi på dem inatt.
Den lille fick sova med oss i sängen. Jag stälde in en låda där + mat och vatten.
HOn sov med oss i sängen men i morse upptäckte sambon att hon kissat i hans del av sängen.
Jag har aldrig varit med om det förrut så jag vet inte hur man ska göra riktigt.
Vad ska jag tvätta det med, går tex såpa och sån bra?
Och hur gör jag fortsättningsvis med henne och sängen? Vår äldre brukar få sova med oss och han tycker om det, men vi vill ju inte vakna med kiss varje morgon.
Hon borde väl vara rumsren, det är väl de flest avid leverans ålder.
Hon kom igår vi 7 på kvällen och har inte varit på lådan alls, har sattit henne där några gånger men hon kliver omedelbart ut, verkar inte trivas där.
Tog nu bort huven på den ena ifall det rä så at hon inte är van med det.

Hur gannal är kattungen?Har du samma sorts sand som uppfödaren hade?Bra att du tog bort locket på lådan.
Hon är nog bara ny och förvirrad.Låt henne bara ha tillgång till ett rum o början och se till att det finns fler lådor där inne.
Stolt ägare till tre La permer
Hon är 12 veckor.
Det vet jag inte fick int eveta vilken sand de hade men har försökt få tag på dem nu så får vet avilken sand hon haft.
Vi kan tyvärr inte stänga av bara ett rum, enbart vårat sovrum o där få rhon inte vara just nu pga kisset.
Vi har ganska öppen planlösning + småbarn så det går som sagt inte ö stänga av nånstanns.
Däremot sk ajag iväg och fixa några enkla lådor som jag kan ställa lite varstanns så hon har nära tillgång till låda
Och inga lådor med tak. Köp Ever Clean så kan inget gå fel 
Ever clean har jag redan den utan parfym älskar den sanden.
har normaltvis huvlådor men utan luckan, min andra katt vill ha det så han vill inte gå i öppna lådor knäppisen.
Har pratat med uppfödaren och hon är van med öppen låda så det är klart det var ju skrämmande med huvlådan stackarn inte så konstigt att hon inte gick på den. Nu har hon gått o bajsat i den öppna.
Blir ändå att ställa några mindre öppna lådor på några ställen så hon har nära nu när hon är liten.
Frågade vad hon hade haft för sand och de hade haft olika varje gång så att hon vande sig vid olika, ganska smart faktist jue.
Nu sist hade de miss cat så ska köpa en sån påse o ha i extra lådorna.
En annan sak jag fick veta (hör inte till ämnet igenltigen men tar det i samma tråd ändå).
Vi pratade om den mat hon ätit och det framgick då att det enbart är blötmat hon ätit (tir var väl det då det är pussi och kitekat hon ätit).
men jag utfodrar ju med torrfoder med, ger blötmat 2-3 gånger om dagen och har annars torrt stående framme (en mix av eukanuba och james well beloved mest kattunge men även lite vuxen i det).
Kommer hennes mage bli knas om hon äter lite av torrfodret eller ska det gå bra ändå?
Skippa Miss cat, den är värdelös. Hon lär gilla EC
Om hon äter av torrfodret som hon säkert kommer att börja göra så lär hon äta så lite åt gången i början så det tror jag inte är någon fara. Ge blötmat fler ggr om dagen då kattungar behöver många småmål om dagen. Blötmat är mycket bra för katter och hon får i sig allt hon behöver. Rekommenderar Mjau och Bozita som är dom bästa märkena.
Jo jag gillar o ge blött tycker det käns mest naturligt även om min herre är superduktig på o dricka så rär man ju orolig över att han inte får i sig ordenltigt av torrfodret, men han får det så han har nått o smaska på när jag inte är hemma och så..
Jag ger mest Bozita och ibland gourmet som godis.
För att verkligen bli av med lukten så inte katten söker sig tillbaka dit och kissar häll alsolsprit och bara låt torka, någon skrev det här för ett tag sedan och jag testade det. Funkade jätte bra på min tös. Dränke in hela min säng :P men inget mer kiss där sen dess och vi har kämpat läänge. Tipsar alla bekanta djurägare om det nu :P
Jag hat tvättat med ättiksprit och hoppas att det har hjälp.
Hon har inte varit i sovrummet sen dess men min andra har utan problem, o han är ju ändå okastrerad (eller var han kastreras idag).
Jag tror det bara var ett misstag från hennes sida, hon var ju inte van med huvlåda och tycker det är lite skrämmande så hon vågade helt enkelt i inte gå o kissa på lådan.
Hon är jätteduktig på o gå på lådan annars så.
#5 Det är fel att säga att ett visst märke är värdelöst. Du som person kanske tycker så men katt har ju inte samma åsikt som dig. En del katter kanske vill ha mer grus och sand liknande och en del kanske inte bryr sig allst.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se