Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4683 ggr
lukasfelix
0

Statisk katt

Ena katten blir lätt statisk, så man får stötar utav honom. Finns det något man kan göra för att minska det?

JohannaEkroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har samma problem med min Simon. Så fort han går i soffan eller på fleece och sen kommer och nosar så säger det Tzz och han ryggar. Tycker så synd om honom och jag får så dåligt samvete även fast jag inte gör det med flit.

Han har annorlunda päls än övriga. Han är långhårig och har lätt och fluffig päls. Är en Norsk Skogkatt, cremespotted utan vitt. Kastrerad, kan tilläggas.

Har även en rödtigré Norsk Skogkatt hane okastrerad. Likaså han långhårig, men han har mycket tyngre och "tätare" päls. På grund av att han är könsmogen så är han lite fetare i pälsen.

Sedan har jag en vit huskattflcika, korthårig.

Tror det beror på Simons lätta päls och sedan att han är creme. Han ligger ofta på rygg och sussar i soffan och vänder sig fram och tillbaka medan han sover, så jag tror han laddar upp sig själv. Förvånad

Sen har jag en liten fundering om inte creme-färgade och blå katter (dillusions-färgade) har flygigare päls, samma sak med Ragdolls och Birmor?

Jag har inte badat min kille på länge, men funderar på att ta en omgång och testa om inte balsam hjälper. Tror det gör människors hår mindre statiskt iaf.

Vad har din kisse för sorts päls?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jourhemmet
0

Det är för att det är så torr luft inne, värmen på för fullt och kallt ute.

[Norrbysa]
0

Spraybalsam + luftrenare med joniserande funktion + luftfuktare

:-)

Dorkiis
0

Min Ellie blir också ofta statisk men hennes favoritplats är en fleecefilt så jag har antagit att det är därför. Hon är blå, men jag har aldrig tänkt på om det skulle ha med saken att göra?

lukasfelix
0

Min katt är korthårig och han är grårandig..han blir statisk oavsett var han är någonstans, har inga fleecefiltar som han kan använda. Men att det är torrt i luften låter väl ganska troligt, fast inget av mina andra djur blir statiska…

JohannaEkroth
0

Jag har ett stort 160l akvarium står i det rummet där han får statiska stötar. Har även ett akvarium står i hallen. Dessutom har vi haft fönstret öppet ganska ofta och det är rätt fuktig luft ute. Nä torr luft har jag då rakt inte. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Imitra
0

Mina kissar får man också massa stötar av just nu, tror det beror på vädret :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Maine]
0

Jag skaffade mig en liten luftrenare (lika stor som en klockradio) med jonisator, så nu slipper min katt vara statisk. Luften blir otroligt fräsch med den lilla prylen! Drog mig först för att köpa en, trodde att det var en stor pelare som tog en massa plats, men icke! Jag har den liggande och den stör inte på något vis. En sån kostar inte skjortan, och blir säkert bra till sommaren med, då det blir varmt i huset..

lukasfelix
0

Var får man tag på såna? :)

[Maine]
0

#9www.conrad.se

840931 är artikelnumret, det går inte att länka.. nu är det dessutom rea ser jag.. Flört

lukasfelix
0

Ska ta en titt :-) Känns ju så hemskt när han kommer för att gosa och så uppstår det en stöt så han blir helt förskräckt

[Maine]
0

Jo, jag vet.. jag tordes knappt klappa katten, han fick stötar och sprang irriterad iväg. Det kändes inte så kul när han gömde sig för mig.. Obestämd