Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3595 ggr
mysanfbg
0

Kissar i sängen..

Hej! För en och en halv vecka sen ungefär hämtade vi två kattungar. De är jätteduktiga och går på lådan och sådär, men ungefär fyra dagar efter att vi hämtat dem upptäckte vi att en hade kissat i våran säng. Efter det märkte vi inte av nåt kiss någon annanstans(förutom i kattlådan), förrän igår. När vi hade gått och lagt och så kom katterna och hoppade upp i sängen och vi trodde de skulle komma och lägga sig och sova, men en av dem gick till min pojkvän, satte sig på hans täcke och kissade :S

Vad kan det bero på? De har ju kissat och bajsat jätteduktigt på lådan alla andra gånger och lådan va nyrensad också när hon gjorde detta..

Någon som har någon idé på vad man kan göra åt det? Vill att de ska kunna sova i sängen :/

MonicaLagerquist
0

Hur gamla är kattungarna?
Hur stort bor ni?

Hur många toalådor har ni?
Vad har ni i toalådan?

Vad för slags toalåda har ni?

Vad för slags sand hade uppfödaren?

Vad för slags toalåda hade uppfödaren?

Vad har ni för täcken?

Lägger in en länk til Kattstatussidan.

http://www.kattstatus.se/sida19.html

Stolt ägare till tre La permer

mysanfbg
0

De är 13 veckor.

Bor i en tvåa på 49 kvm.

Har en toa med lock och lucka som de har tillgång till hela tiden.

Har Katty kattströ och Ever Clean blandat i lådan.

Uppfödaren hade coops egna sand.

Har vanligt täckte från IKEA, deras billigaste.

mysanfbg
0

Tack för länken förresten=)

MonicaLagerquist
0

Börja med att fixa fram en toalåda till utan tak.Ta sen bort luckan på den andra lådan.Stäng in till sovrummet så att katterna inte kan komma in där.

mysanfbg
0

Jag ska prata med min pojkvän om det med en till låda.. Det är han som inte är spec sugen att skaffa en till då vi bor rätt trångt.. Men kan man ha båda lådorna inne i badrummet då eller måste man sätta den ena i nåt annat rum?

chilisalsa
0

Jag tror att det helt har att göra med att dom har ny miljö. Mina 12 veckors kissade i sängen första veckan en gång… vilket jag accepterade att ligga i i ett par dagar ! Dom fick ju bara vara i sovrummet först dom kom till mig.

Efter det var det ingenting. Sedan kom jag fram till att jag aldrig skulle få någon sömn med de små kärnkraftverken i sängen samt att jag själv är en akrobatsovare som kräver utrymme…

När jag tillslut stängde ute dom i lägenheten med bra sovplatser som dom älskade att sova i på dagarna så föll jag till föga en morgon när jag vaknade tidigt och tänkte att det skulle vara mysigt att ha med dom med i sängen när jag var vaken, så var det någon av dom som gjorde det igen ovanpå täcket…

Blev arg först, mer på mig själv. Sedan dess får dom aldrig vara i sovrummer när jag sover på natten. Däremot på dagarna när jag har bäddat och har ett lite oskönare överkast för dom på sängen… det har aldrig hänt en olycka sedan dess Glad 

Om inte annat innebar det att jag alltid bäddar sängen numera !!! Skrattande

Medarbeterare på Kost

mysanfbg
0

#6 Okej Tungan ute Får väl stänga ute dem på natten då.. Men tror du jag kan ha dem i sängen på nätterna sen när de blir äldre, utan att de kissar?

MonicaLagerquist
0

Om din pojkvän får välja melan kiss i sängen ellerr två lådor vad väljer han då?

Om du har katterna i sovrummet på natten så skulle jag sätta en låda där inne också.

mysanfbg
0

#8 Man vet aldrig med honom:P

Jo, det är i så fall det jag funderat på, för i sovrummet har vi lite mer plats. Ska försöka övertala honomGlad

Imitra
0

Min lilla hane gjorde också så några gånger när han var nyss hämtad!

Och sen en gång när han blev könsmogen.

Men aldrig mer efter det.

Tvätta täcket och allt i piss off, stäng ut kissen några dagar ur sovrummet och prova sen igen :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
0

Är dom inte vana med en sådan låda hos uppfödaren så förstår jag varför dom kissar i sängen.

mysanfbg
0

#11 men de kissar ju alltid i lådan annars ju, så jag tror inte luckan är några bekymmer..

Jourhemmet
0

Jag skulle ändå byta till en vanlig för att se om det blir bättre.

mysanfbg
0

#10 Hur gör man med det där Piss off? Finns det bara på sprayflaska?

MonicaLagerquist
0

#14 Använd ättika eller köp Yt DAX på Apoteket,

Imitra
0

#14. Finns i djuraffärerna, det står bak på sprayflaskan hur mycket du ska använda när du tvättar med det :) Är bara att skruva av korken då och hålla i, har för mig att det är !/2 dl som ska i tillsammans med tvättmedlet !

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

mysanfbg
0

#16 Okej, tack! =)

[Norrbysa]
0

Glöm inte att kastrera dem sen så inte beteendet kommer igen och blir värre.

mysanfbg
0

Nej, vi ska göra det så fort som möjligt.. Men jag antar att det inte blir förrän typ 6 månaders ålder? Ikväll ska de till veterinären och vaccineras och chipmärkas=)

LeS-
0

#6 menar du att du låg i kattkiss? Tyst