Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2557 ggr
life77
0

Borta i kylan

Hej alla.

Min katt försvann för 3 dagar sen. Hon brukar gå ut fast d är 15 minus men inte allt för länge. JAg har ställt ut mat samt gjort iordning en varm sovplats hon kan kryp in i å värma sej om jag skulle missa henne. Har även varit ute och ropat men utan resultat. Finns det nått mer jag kan göra =/

Mvh /Andreas

MonicaLagerquist
0

Har du anmält henne som försvunnen till polisen?

Kolar med katthemmen i närheten?
Lagt lappar i grannarnas brevlåda?

Letat med ficklampa på kvällen?

Satt upp lappar i affärn och runt om i närområdet?

Kollat garage ,förråd och andra ställen om hon ev är instängd.Både hemma hos er och hor grannar.

Är det en fertil kstt eller en kastrat?

Stolt ägare till tre La permer

Jourhemmet
0

Annonsera under efterlyst på Blocket

life77
0

Hon är kastrerad så någon parningsjakt är det inte frågan om.

Är ute till å från och letar, ropar och skramlar med maten. även på kvällen/natten. Är orolig för d är ju så himla kallt.

Tack för tippsen ska sätta upp lappar i portarna

[Norrbysa]
0

Hon kan ju ha krupit in någonstans för att värma sig och blivit instängd. Förhoppningsvis inte en bil. :-(

Gå runt och "tänk som en katt". Vilka utrymmen skulle hon krypa in i och fastna? Källare, trappuppgångar, hål av olika slag, osv osv.

Nån kan ju ha tagit in henne i tron om att hon e hemlös?

Är hon id-märkt?

life77
0

Kom precis in efter 1 tim letande. Det är så kallt så ja hoppas nästan att hon är instängd någonstans.

Förstår vad du menar norrbysa. Vart skulle ja gå om ja vore henne för att värma sej.

Ja hon är id-märkt

[Norrbysa]
0

Ursch. Hoppas hon kommer hem välbehållen.

Håller tummar och tår. Leta på!

life77
0

Tack ska du ha. Värmer att höra

Billikanin
0

Usch vad hemskt! Nu när det är så kallt också! Jag sitter just nu i den motsatta sitsen - jag har precis hittat en katt och tagit in den från kylan i hopp om att hitta ägaren.

Tipset jag vill ge dig är att anmäla katten som försvunnen till polisen om du inte redan har gjort detta. Jag känner själv att det hade underlättat väldigt mycket om min upphittade katts ägare hade anmält henne som försvunnen till polisen - då hade hon ju varit hemma nu! Jag har anmält denna katt som upphittad, men polisen hittade ingen matchning. Det är ju bra att hon är märkt i alla fall, det ökar ju chanserna för att hon ska ta sig hem!

Stort lycka till!