Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 7389 ggr
[Maine]
0

Var har ni kattlådorna?

Jag har två lådor på lilla toan, skulle även kunna tänka mig att ha demi badrummet, men absolut inte någon annanstans..

Var har ni era lådor?

Gasoline
0

Då vi har ett mycket liten toalett och vi fick hem katterna idag så står kattlådan i hallen tills jag hittat en bättre lösning

Jourhemmet
0

Jag har alla fem lådorna i badrummet. Tycker det är bästa lösningen då man lätt kan borsta upp sanden från golvet där.

Yoda
0

Jag har en inne på toan med peewee, en inne på kontoret/kattrummet och en i vardagsrummet som är inbyggd i en låda som står brevid ett element där katterna älskar att ligga.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

MonicaLagerquist
0

Just nu har vi en i vardagsrummet en i hallen och på övervåningen står det en i badrummet och en i datarummet.

Stolt ägare till tre La permer

Xenom
0

Jag har en i badrummet, men när jag skaffar mig en till katt hade jag tänkt att placera en till i en möbel (inbyggd) så att jag kan ha den i lägenheten utan att den syns.

AgnetaB
0

Jag har 2 i grovköket.

Sehvrin
0

Jag har lådan på toaletten.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Malin]
0

Vi har världens minsta toalett för tillfället så lådan står i hallen! När vi flyttar blir det dock badrummet :)

[lindajonsson]
0

Vi har lådan inbyggd i en "byrå" i hallen. Lådan syns inte alls utan katten går in genom ett hål i sidan, och vi kan öppna dörrarna för att tömma den. Dörrarna har glasrutor också så att det kommer in ljus, men eftersom byrån är betsad i mörk ek så syns inte lådan genom rutorna =) Det är helt perfekt då lådan inte tar upp någon yta och vi samtidigt har en snygg hallmöbel.

All sand stannar även i möbeln så det är bara att dammsuga ur den istället för att ha sand i hela lägenheten! =)

Imasy
0

Jag har tidigare haft dem i badrum och hall. Men sedan vi flyttade har jag dem i ett "förråd" som är i anslutning till tvättstugan i källaren.

Har sådant bra utsug där, att jag nästan glömmer bort att de finns och ska skottas. Tidigare har ju odören verkligen borrat sig in i näsan och varit lite svår att ignorera ;)

[Norrbysa]
0

Har oxå dolt lådan i ett skåp i hallen. Har en lampa med rörelsedetektor i taket innuti. :-)

Ingen besökare kan gissa vart lådan är. :-)

AgnetaB
0

Om man har den inbyggd blir det inte jobbigt o att man drar sig att göra ren lådan

[lindajonsson]
0

#12 Eftersom skåpet/byrån vi har, har två dörrar så är det jätte enkelt att rengöra den då de bara är att öppna. Och #11 verkar ju även de ha ett skåp. Är exempelvis mycket lättare att rengöra nu än en låda med tak som vi hade till en början (har tagit bort taket nu då den står inbyggd)

[Maine]
0

#13  Smart! Glad

Imitra
0

En i badrummet och en i hörnet i hallen

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jina
0

Två i badrummet

Destany
0

Jag har bytat till en murbruksbalja med höga katter o den har jag inne på toaletten och jag har en sån manick som sprutar ut var 36 minut doft så det luktar knappt alls..

[Maine]
0

Ni som har lådan i hallen, har ni huv på den?

När jag som besökare kommer hem till någon som har en orensad låda i hallen, så känns det inte så trevligt.. eller använder en sand som luktar illa, därav frågan.

tuska
0

Jag har 7 kisslådor som står lite överallt.

Har ingen på toaSkrattande

Imitra
0

#18. Har ingen huv, men rensar den två gånger om dagen , plus att den står lite "gömd", så den syns nästan inte :)

Madamej.blogg.se

FruFilur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Övervåningens låda står i badrummet, och nedervåningens låda står hallen. Båda är dock "inbyggda" i en HOL-kista från Ikea, så de stör inte, tycker jag…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Jourhemmet
0

Måste vara betydligt jobbigare att rensa lådorna när dom står så där. Jag tänker på att jag själv rensar i lådorna sex sju ggr om dagen så jag hade inte orkat med att gömma dom så där.

FruFilur
0

#22 Visst, har man så mycket i lådorna att man måste rensa så mycket blir det ju ett extra moment, men för oss som tömmer lådorna en gång om dagen är det inte besvärligt alls att lyfta ner transportburen, fälla upp locket och sen tömma….

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

[ingvarisbjorn]
0

Vi har en låda med huv i hallen, i ett hörn som man inte riktigt ser. Vi rengör ofta, så jag störs inte av lukt. Det som ger mig lite huvudbry är alla dessa mat- och vattenskålar som står lite här och var. Inte snyggt, men vad gör man inte för sina små hjärtan? Kyss

Mona22
0

Har mina 2 på toa.Lätt att städa där.

[[Netticat]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mina 5 lådor på toan, för jag vägrar att ha dom nån annanstans Tungan ute . TRÅNGT blir det, men efter att jag skaffade fler lådor, så har min ena katt, Moses, slutat att bajsa utanför lådan Glad !

Cheapo
0

Har Ansgars i badrummet! :)

zoolatri
0

Har kattlådan på nedervåningen i den store skrubben under trappen. Skönt att slippa doften av "nybajsat" uppe i lägenheten;)

Tidigare har jag haft kattlådan i badrummet, men jag tycker det är sååå obehagligt att komma ut från duschen och trampa i Kattsand, för det lyckades jag alltid med, även som jag sopade rent golvet två gånger om dagen och innan jag skulle duscha. Nu har jag peeweelåda.

loppan007
0

Jag har min kattlåda i fotänden av sängen xD Verkar inte va nån annan som har det, haha =D

Jag sover med stängd dörr till mitt rum och vill inte stänga ute honom på natten, så jag har matskålar, kattlåda och klösställning i mitt rum så att han kan göra allt, så vi "stänger in oss" när jag sover.

Hade jag inte sovit med stängd dörr eller om jag hade bott själv, så hade jag nog haft den i hallen där vi haft den innan.

Jag tycker att toan ska va lite mysig, en toalett är ju naturligt "ful"så jag vill inte göra den ännu mer otilltalande med en låda!

happytoaster
0

Vi har en nish (stavning?) i ett hörn i hallen där har vi en stor låda. Det luktat inte av lådan annat än i bland när katterna just har bajsat, och det hadde luktat även från badrummetGlad.

Imitra
0

29. Alltså har du lådan I SÄNGEN?

Madamej.blogg.se

loppan007
0

haha, oj, kanske lät lite fel ;)!

jag har den på golvet brevid sängen! lådans sida står mot sängens sida, så att säga! i sängen hade vart lite opraktiskt ;)

Imitra
0

#32. Haha , jag tänkte väl!

Madamej.blogg.se