Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2643 ggr
Primarosen
0

Hej alla kattmänniskor

Hej, jag håller på med ett projektarbete i skolan går nu sista året i barn och fritid. Jag vill ta reda på varför katten har så stor betydelse för människan. Jag har inte hittat någonting på internet och undrar därför vilken betydelse har din katt för dig=)

Tänk på det finns inga dumma komentarer bara bra, undrar du något så fråga påSkrattande

Tack på förhand

Xenom
0

Det jag får från min katt är ständigt sällskap (och då menar jag att han sitter i knäet även när man är på toan ;D )och tillgivenhet utan de sociala kraven som kommer från människor. :) Vad han betyder för mig: jag älskar honom och skulle kunna ge upp det mesta för hans skull.

[Norrbysa]
0

Det är nog tvärtom. :-) Att vi betyder mycket för katten.

Katten är det enda husdjur som valt människan. :-)

[Maine]
0

Katten är ett bra sällskap, för en del är de även lugnande.

Mina katter har inte valt mig, jag valde dem. Så jag förstår inte att katten skulle vara det djur som valt människan.

Självklart betyder människan mycket för katten, de behöver ju mat och omvårdnad, liksom alla husdjur. Men för många är katten allt i livet. De lever för dem.

För övrigt håller jag med #1, men jag vet inte om jag skulle ge upp något för dem, kan inte komma på vad det skulle vara isåfall..

[Norrbysa]
0

Ja menade ursprungligen. Såg en dokumentär där de pratade om att vi höll djur för olika syften men att katten var det enda djur som vi inte valt för något speciellt syfte. Katten valde själv att "utnyttja" oss för sina egna syften. :-)

Destany
0

Mina katter har "räddat" mitt liv. utan dem e jag tveksam till om jag fortfarande hade levt..

Min äldsta katt valde mig och hon o jag har ett speciellt band…

de ger mig sällskap o en anledning att gå upp på morgonen när allt känns skit..

Xenom
0

#3 Det var inte menat så dramatiskt som det kanske lät ;), men det jag tänker på när jag säger ge upp är ägodelar (om han behövde mer pengar till vård än vad försäkringen täcker), byta boende (om det infördes regel om förbud mot djur) och relationer (där min katt eller mitt engagemang för den inte respekterades). :)