Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4793 ggr
HannaHallgren
0

Vart finns ni?!

Vart finns ni som säljer kattungar i västra götaland till ett vettigt pris ungerfär 500? Jag måste betala själv och barnbedraget är allt jag har. Jag är 16 och behöver en vän för livet känner jag. Som finns där för mig. Och många kanske tror att jag är oseriös och okunnig, men jag är inget av det. Jag har haft 12 katter på en och samma gång och jag är helt seriös.

Så om det är någon nu som sitter och håller på kattungar hemma som är till salu så säg till! Jag kan gärna höra av mig och berätta hur det går för katten, skicka bilder också! Jag vill helst inte att den ska ha fått ett namn för jag vill döpa den själv och inte för gammal, jag vill att den inte ska ha vant sig riktigt så det blir lätt för den.

Men snälla hjälp mig nu!?

Imasy
0

Har du kollat runt på Blocket, lokaltidningen etc?

Vet ju att barnbidraget inte är något man blir rik på. Hur löser det sig med mat, veterinärvård etc som katten behöver ha?

HannaHallgren
0

Mamma betalar sådant. Jag köper mat själv det kommer räcka det vet jag!

Imasy
0

Ah, okej. Trodde du skulle få betala vård mm för barnbidraget också, eftersom du skrev att du skulle köpa katten själv också.

Vart bor du? Västra götaland är ju ganska stort område ;)

Jourhemmet
0

Med barnbidraget räcker det väl bara till skitfodret Friskis. Var har alla dina tolv katter tagit vägen då?

[nettaahs]
1

på blocket finns det katter jättefina huskatter för bara 100-lappen, raskatter är rätt överskattat tycker jag, hur fina dom än är :)

MonicaLagerquist
0

Fördelen med raskatter är att de säljs vaccinerade ID-märkta och besiktigade.Det får du inte en huskatt för en hundring för.

Jag tycker att även en huskatt ska kosta mer än ett mjuksidjur från leksaksaffären och självklart ska däven huskatter vara vaccinerade X 2 ID-märkta och besiktigade.

Stolt ägare till tre La permer

IceJossan
0

Om du köper en misse ifrån ett katthem så är den vaccinerad, avmaskad och ofta även ID-märkt. I vissa fall ingår kastrering också när det är dags. En kattunge ifrån ett katthem brukar kosta 600-1000 kr, men det man får tänka på är att det oftast blir mycket billigare i längden att köpa en katt ifrån ett katthem eftersom så mycket ingår. Allt sånt får man stå för själv annars, till ett mycket högre pris.

HannaHallgren
0

Mina katter har dött för att dom var gammla kattungarna sålde vi så jag har bara en katt kvar vissa har sprungit ut och aldrig kommit tillbaka mm. Men jag känner att jag ska ha en innekatt för jag vill inte vara med om fler olyckor!

HannaHallgren
0

Och jag bor i mölndal :)

Imasy
0

Som förälder själv kan jag upplysa om att barnbidraget ligger på 1050 kr, så nog räcker det till ett bättre foder ;)

Sedan så har man bara en katt räcker ju tex en 10 kg´s påse i evigheter.

HannaHallgren
0

Precis så jag har råd med allt sådant! Och kattleksaker och klösbräda har vi hemma :)

Imasy
0

En idé kan ju vara att handla hem mat, sand, utrustning etc nu, och sedan köpa katten tex nästa månad. Det kan ju vara skönt att ha allt sådant klart innan katten kommer hem :)

HannaHallgren
0

Jo men sand har vi hemma och jag har en typ "korg" fast den är av tyg och bomull inuti som jag har sytt själv :) Mat ska jag köpa när jag får mitt barnbedrag nästa månaden sen är det väl bara att vänta antar jag! Halsband måste jag köpa också!

MonicaLagerquist
0

Varför ska du ha halsband på katten?

Stolt ägare till tre La permer

Josefa
0

Har du vägarna förbi Helsingborg så har jag en hel del kattungar och även kastrerade ungkatter som behöver hem.

Jag har halsband på mina innekatter. Fast de är märkta. Man kan aldrig vara säker på att de inte råkar komma ut.

Destany
0

Köp från KattKommandoSyd där finns jätte många katter som behöver få ett eget hem och där finns många kattungar oxå om du vill ha det. Jag köpte Zigge därifrån o han kostade 400 kr. o då gör du dessutom en god gärning =)

Josefa
0

Eller någon annan kattförening.

kattassen
0

Göteborgs Katthjälp eller Djurskyddsföreningen i Göteborg har många katter som behöver nytt hem. Ta kontakt med någon av dem så gör du även en god gärning samt bereder plats åt en annan hemlös liten vän.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

EddaM
0

Håller med de andra, avvakta och gå o titta på katthemmen i GBG. Du kanske kan spara nån månad om katten kostar mer än 500kr på ketthemmet. Och som sagt då är katten vaccinerad, id märkt och kastrerad så du slipper den kostnaden som är ca 2000kr.

Lycka till i ditt letande o berätta sedan vad det blev för filur =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z