Tidningen ringde igår...
…till mig, och idag kom dem hit och intervjuade mig ang min kattuppfödning! Frågorna var många och djupt ingåeende, nästan på gränsen till förhör, haha! Men det var lugnt, jag kunde svara på varenda fråga. 
Anledningen till att de ville göra ett reportage om mina kattungar är för att min ras inte direkt hör till den vanligaste i Sverige och en kille på deras redaktion hade hittat in på min hemsida och ville uppmärksamma dessa underbara små väsen.
De fotade lite också så imorgon eller på fredag kanske vi finns med i Södermanlands Nyheter, jättekul! För den som är sugen på att kika på lite nya bilder så finns det foton tagna idag utlagda på hemsidan nu.
Ha det gott alla glada!

Kul men inte är devon någon direkt ovanlig ras.427
nyregisteringar och nionde plats på raslistan förra året..
Stolt ägare till tre La permer
#1 - Jaa, jag vet. men det var så hon sa när hon ringde.
Hon sa att hennes kollega tipsat henne att ringa mig för att han hittat en hemsida med ovanliga katter… Hmm, jaja!
Var har du hittat dem siffrorna? Jag kollade tidigare idag hur många DRX-katter som reggats år 2010 men då hade den uppgiften inte kommit in till SVERAK ännu, fanns bara uppgifter sedan 2009.
Å jag tittade in på SVERAK nu och såg att de uppdaterat 2010-års uppgifter nu, bra!
#2 - Tänkte lite mer på det där begreppet "ovanlig ras"
Jag skulle nog tippa på att de flesta som inte är "kattfolk" tycker Devonsarna är ovanliga. De allra flesta vet hur en perser eller Norsk Skogkatt eller en Ragdoll ser ut, men väldigt många som ser och träffar mina katter för första gången säger att de aldrig sett en DRX förut.
Kan det inte vara så…?
#4 Jättekul! Jag har också varit med i tidningar några gånger bland annat för nya hästraser. Vilken tidning är Södermanlands nyheter? Bor ju där men ej hört.
Jo jag tror nog de är ovanliga för gemene man.
#5 - Det är vår Lokaltidning om man säger så. Den som är för Nyköping, Oxelösund, Gnesta, Trosa och Vagnhärad. Finns i alla dagligvaro-affärer att köpa!
Va kul! :-) Den finns inte i Eskilstuna?
Va kul! :-) Den finns inte i Eskilstuna?
Kanske kommer det ligga ute på nätet också, i så fall länkar jag när det kommer ut!
Jag undrade också om den kom till Eskilstuna för har aldrig hört om den.
Nähä, nej jag tror inte att det brukar stå något om vad som händer i E-tuna faktiskt… Så jag antar att det bara är över städerna jag nämnde ovan.
underbara katter är det allt! Önskar jag hade en liten DVR från dig!