Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3787 ggr
Sofiieeee
0

Försäkring?

Min katt är född den 6:e september 2010. Är det försent att försökra honom?

Vart ska man ringa och vilket bolag är bäst?

Ska även ringa vet. För olika vaccinationsprutor.

Tacksam för svar :)

PumpkinQueen
0

Det är aldrig för sent att försäkra katten! Hos vissa försäkringsbolag kan man få nån slags "kattungerabatt" om man försäkrar när katten är liten. Men det brukar inte vara så dyrt även om man inte får någon rabatt.

Olika försäkringsbolag har olika fördelar. Själv orkade jag inte sätta mig in i allt ekonomi-kör utan jag tog ett välkänt försäkringsbolag (Agria). Jag tror att det viktigaste är att man har en försäkring.

Bra att du tänker vaccinera katten!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

En av de vanligaste är ju Agria att försäkra sina djur hos. Men jag har exempelvis Folksam för det passade mig bäst. Många andra ex. If.

Du kan ju alltid hör med det bolag du har din hemförsäkring i? Försäkra så fort du kan för du har 30 dagars karens innan försäkringen börjar gälla.

Sofiieeee
0

det är ju en innekatt men han är rätt tokig, men han är ju ung än så med åren han kanske blir lugnare. Jag är nämnligen helt blank när det gäller sånthär men vet bara att det är viktigt med försäkring. Tack så mycket :)

Hawknestgrove
0

man kan ju säga så, att har du försäkring i nåt annat bolag som även har djurförsäkringar, så kan du få rabatt. MEn Sweland är också bra och de står ensamma. Glöm inte , att Dina Försäkringar har börjat med djurförsäkringar också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lusthan
0

Jag har Agria till våra fyra kissar. Har än så länge inte behövt använda den men jag tror att den dag som det faktiskt behövs så kommer det vara värt det helt klart. Jag har rabatt på grund av mängden katter och att de alla är kastrerade. Inte helt fel det heller faktiskt.

Sofiieeee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej men det finns ju massa olika bolag och som sagt jag förstår inte så mycket av de :P

Men vad är det dyraste man får betala/månad och vad hjälper de för?

Bilolyckor, fallskador, sjukdomar osv?

En bild på mina fina djur, Lasse och Freja!

MonicaLagerquist
0

Olika bolag kostar olika mycket.Ring runt och fråga.

Jag har IF flockförsäkring till mina katter.Det kostar 2500 kronor per år och då får jag ha 7-15 katter försäkrade för den summan.Sen har jag 50 tusen per år att göra av med hos veterinären.

Stolt ägare till tre La permer

tuska
0

#7  Monica hur fungerar det med en avelsförsäkring hos IF ?

Flock försäkringen täcker den dolda fel på kattungar i tre år ?

halludu
0

Ber om ursäkt att jag lånar tråden men det tillhör ämnet. Om man försäkrar i exempelvis Agria (har häst där) får man rabatt då? Sen undrar jag om man inte vaccinerar sin katt, står försäkrngsbolaget för om katten blir sjuk i något den inte är vaccinerad för? Eller hur fungerar det?

tuska
0

Du får inget ut av försäkringen om den är ovaccinerad och drabbas av ex. kattpest som ingår i vaccineringen.

Du ska ha minst tre katter för att få rabatt.

halludu
0

Vilka vaccinationer ska katter ha?

MonicaLagerquist
0

#8 avelsförsäkring får du teckan separat på de katter du vill ha det på.

Sen tecknar man separat dolda fel försäkring på kattungarna.

#9 Är katten inte vaccinerad så gäller inte försäkringen för de sjukdomarna.

Vi har alla våra försäkringar hos  IF och får en massa rabatter iom det.Huset,båten,bilen och katterna

Stolt ägare till tre La permer

Hawknestgrove
0

man kan faktiskt säga, att i princip, så får du en veterinärvårdsförsäkring för lite mer än en krona om dagen. Fallolyckor ska ju inte ske egentligen,du har numera lag på att du inte får ha en katt ensam ute på en balkong utan nät om det är högre upp än 5 meter. OCh som sagt, kohandla om priserna!!!! Glöm aldrig att försäkringbolag är vinstgivande företag. Inga välgörenhetsinrättningar. Du har dessutom ofta rabatt om du är med i en kattklubb, om katten är kastrerad och idmärkt. OCh som sägs här ovan,  den bör vara vaccinerad, för annars får du inget för sjukdomsfall  om katten får kattpest elelr kattsnuva.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....