Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2225 ggr
paow
0

Chip/tatuering `?

På måndag ska min ena katt kastreras, märkas och vaccineras- det jag funderar på är då om jag ska välja öronmärkning eller chip? jag har klurat ut både för och nackdelar med båda och inte riktigt kommit någon vart..

Öronmärkning - Positivt Det är lättare för folk att se att han tillhör någon och slipper åka till vet för det (tyvärr tror jag det är många som inte lägger ner tid på sånt när det gäller katt..)

Negativt det blir med tiden svårare och tyda..

Chip positivt Det försvinner inte med tiden.

Negativt det syns inte, man måste till vet för att kolla (bor 5 mil från närmaste vet)

Så vad rekomenderar ni?

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

MonicaLagerquist
0

Är det en utekatt?I så fall skulle jag både chippa och tatuera.Är det en innekatt så skulle kjag chippa.

Stolt ägare till tre La permer

PumpkinQueen
0

Min kattkille ska kastreras imorgon och jag har bestämt mig för att jag vill ha både chipmärkning och öronmärkning. Helst skulle jag vilja att man kunde tatuera in "Jag har CHIP" i ena örat och det vanliga "registreringsnummret" i det andra. Skrattande

Min förra katt ville de inte chippa, för de tyckte att det räckte med öronmärkning, eftersom hon ändå var innekatt. *suck*

Men den här gången ska jag ställa högre krav! Det är mina katter, det är jag som betalar; alltså är det jag som bestämmer! Så det så! (Jag försöker peppa mig själv inför mötet med veterinären imorgon.)

Jourhemmet
0

Kanonbra tycker jag att du väljer båda märkningarna. Det kommer gå galant i morgon Skrattande

PumpkinQueen
0

Tack Jourhemmet! Skrattande

paow
0

Ah, tänkte aldrig att man kunde ha båda :)

Vad kostar det på ett ungefär om man tar både chip och tatuering?

PumpkinQueen
0

#5: Det varierar rätt mycket från veterinär till veterinär. Hos vissa får man ju rabatt om man märker katten i samband med kastreringen.

paow
0

Jo, jag har som "beställt" för vaccination, märkning och kastrering och då blir det lite billigare. Men tänkte om man väljer att märka på båda märkningarna så läggs det kanske på. Men får kolla upp det lite mer.

Om någon har båda märkningarna(chip,tatuering örat) på sin/-a katt/-er, vad kostade det för er?