Vad för kattsand?
Misstänker att detta är en vanlig fråga men stälelr den enå mot bättre vetande.
Vad för Kattsand har ni?
Jag kör just nu med Everclean, tycker den funkar rätt bra mot lukten men den fastar i sassarna och sprids igenom presis hela hemmet. sen är den ju väldigt dyr.
Någon som kan tippsa om en bra något billigare lsand?

Jag anväbder Olivers .Fick hem 210 kilo igår.
Med uppfödarrabatt kostar den 75 kronor/säck/tio kilo.
Handlar man för mer än 300 kronor så är det frihemkörning.Beställade i förrfår och ogår kom sanden.
Stolt ägare till tre La permer

Jag använder Everclean och tycker den sanden är otroligt bra! :)
om du köper Olivers tre *10 kg får du dem för 133 kr st och får dem fritt hemkörda. OCh den sanden är prewcis lika bra som EC.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Sen jag skaffade en Mod Kat kattlåda har jag inte längre sand överallt, helt underbart!
Använder också Ever Clean.
Vänliga hälsningar
Cindy

#7 Jag har bara sett Mod kat kattlåda på bild. Är den bra även till större katter? Jag har en stor skogis som sanden fastnar i pälsen på. Han kräver en stor låda. Skulle en Mod kat funka åt honom?
#8 & 9 Startade en egen tråd för Mod Kat, svarar där 
Vänliga hälsningar
Cindy
#11 Jag tycker att Extreme Classic klumpar lika bra, men jag saknar de olika sorterna som Ever Clean har. Vitakraft Compact och Flamingo är också bra klumpbildande sander.
Vänliga hälsningar
Cindy

jag har tidy-cat. den ligger strax under everclean i priset! jag har inte prövat den än, hra inte fått min katt än! men den luktar lite lagom mycket och.. ser fin ut i alla fall!

Vi blandar eldorado 5kg med extrem classic black label 10kg. Båda har lite grövre korn och med en badrumsmatta framför så drar inte katterna ut nån sand i resten av lägenheten.
Var först skeptisk till parfymerad sand men denna luktar inte så starkt och katterna ÄLSKAR den! (pluss att nu luktar de babypuder och inte kattlåda när de varit där
)
Vi blandar ca 1/3 av eldorado med 2/3 extrem classic.
Cats Best ÖkoPlus Min favorit någonsin! :) Dessutom tack och lov för foderbilen, så praktiskt att få det hemkört. Och slippa bära runt på det i någon affär!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
jag använder klumpe, den tycker jag är helt ok och klumpar bra
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Jag vet att det är många som blandar Everclean med Pussy compakt, som är mycket billigare och är mycket nöjda med det. :) Har inte prövat det själv då jag tycker så mycket om Everclean precis som den är. :)
#20 Jag har inte blandat just de två, men Ever Clean med en annan billigare men bra bentonitsand. Resultatet var att sanden gick åt snabbare än ren Ever Clean, så för mig var det inte värt det.
Vänliga hälsningar
Cindy
Okej =)
Ja ajg gilalr Everklen men den är ju så dyr och så tycker jag att den är presis överallt.. får tästa och se om jag hittar något annat som jag känenr är bättre. är ju igentligne bar att tästa om inte nant byter man nästa gång.
Jag kör med everclean och så har vi lagt en dörrmata utanför kattlådan där den mesta sanden hamnar.
#21 Jaha oki, jag har som sagt inte testat själv men vet att många är nöjda med just den blandningen. :)
Vitakraft är en bra sand, gott och väl i klass med Everclean om man jämför butikssand. Den är hälften så dyr. OCh mycket bättre än Eldorados, som faktiskt bara är bra om man har en katt. den blir så fort mättad och tar itne upp lukt lika bra, även om man rensar.
den är ok vad jag kan förstå om man har typ en katt. MEn prova! jag vet folk som börjat med den och aldrig vill ha annat sen. OCh Vitakraft är som sagt bra. den kostar väl runt 80 kr för 8 kg. Jag har ju valt Olivers, för att slippa släpa på Kattsand och köper ändå maten därifrån. Släpar ändå mat så det räcker för oss tvåbeningar rör sig väl om ca 2 ton mat/hushåll om året……
#28: Mina föräldrar körde tidigare med den sanden till sina katter. De har varsin katt. De tyckte att sanden höll sig fräsch och uppskattade att sanden höll sig i lådan - men sedan testade de klumpbildande sand som de nog föredrar numera - även om sådan sand har en förmåga att även hamna utanför..
Är själv lite sugen på att testa, men gillar även jag "klumparna" =)
ja i så fall så är Eldorados rätt dålig på att klumpa sig. Då bör man låta det ligga rätt länge och då luktar det. Det är det jag menar, att det funkar med EN katt. OCh om katetn är av den typen att den skottar över.
Rekommenderar alla att bli medlem i djurklubbar som djuraffärer (kedjor) ofta har. Då får man ofta hemskickat erbjudanden på bl.a rabatterad kattsand/kattmat. Det uttnyttjar i alla fall jag rätt ofta, och sparar på så vis några slantar =)
#33 Men är det inte ganska dyrt? Var medlem förrut i en kattklubb för jag hade tänkt att ställa ut och då måsta man vara det och det kostade typ 300 kr om året om jag inte minns fel. Och då fick ja en check en gång på 75 kr… Jag menar då tjänar man ju inte på det iaf. :P
du får ofta billigare försäkring också…..JAg är med tex i lilla jämtkatten… Kostar 100 kr om året och så får jag deras fina tidning och så får jag rabatt på Agrias försäkringar. Vilket för min del är bra mycket mer än 100 kr om året…..
Jag har alltid kört med Pussy Kompakt, tycker den klumpar bra å det luktar inte så mycket.
Har även en PeeWee låda som är super!
#34: Jag menar inte kattklubb utan kundklubb =) T.ex Djurmagazinet har det - kostnadsfritt förstås.
Ok då är jag med förlåt!
#37 Oki, men det låter intressant hihi! Tack för tipset! :)

På Granngården kan man också bli medlem i deras kundklubb.Man får rabatter och återbäring på det man handlar.
Sorry, det var jag som var otydlig =)
Djurmagazinet tycker jag ofta har bra erbjudanden för sina medlemmar. Särskilt på Kattsand! =) Just det ja, Granngården är bra att ha (gratis) kundkort hos - då reggas alla köp och man får återbäring. Plus rabatter/erbjudanden på "temadagar" och liknande.
Sorry om detta blev lite OT.