Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3354 ggr
Destany
0

halvdöd svans?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta katt Puma har alltid gått med svanse uppåt men sen i morse så e svansen neråt o den ser typ halvdöd ut. Hon har inte ont och är som vanligt annars, hoppar o busar med de andra katterna. Jag har haft henne i ca 7 år och jag tror hon är minst 1 år äldre än det. hon var hemlös när hon kom till mig.

Kan det vara åldern som påverkar hennes svans?

[Norrbysa]
0

putt.. har ingen aning faktiskt

Gunlog
0

Kan du försöka böja svansen uppåt lite i taget? Hon reagerar kanske på det. Kolla om hon har ont i ryggraden. Det kan ju faktiskt vara så att hon har trillat ner från ett högt ställe utan att du har märkt det. Om du kan kamma henne så gör det. Det är lättast att se om hon har ont då genom att dra kammen lite nätt på ryggraden.

Avvakta ett dygn till och blir det inte bättre så tycker jag att du ska åka iväg med henne…

Jag vet inte hur katter reagerar om de har en analsäcksinflammation som kanske gör ont…

Jag håller tummarna att det löser sig av sig självt.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Supinesophie
0

Min katt kom in en dag och svansen var helt böjd på mitten ungefär. Hon hade ont om man klämde på den men det fanns inga sår eller något så vi for inte till veterinären eftersom de ändå inte skulle göra något. Efter några dagar började svansen bli rakare och rakare och nu är den helt bra (möjligtvis lite böjligare, men hon kan ha den rak om hon vill).

Destany
0

Hon har haft den uppåt en gång och hon kan vicka med svanstippen.. jag tror hon lekt för våldsamt med nån av pojkarna eller så har hon ramlat ner för hon älskar höjder men hon verkar obesvärad av den.. så jag avvaktar med veterinär