Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 3464 ggr
Alexej
0

Chipmärk era katter!

Vi har fått in en svart katt med örontatuering. Men man kan inte tyda ett enda nummer. Så nu kommer katter att omplaceras. Jag är ledsen för kattens ägare som kanske saknar sin katt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lusthan
0

Jag har märkt det på våra katter också, därför chipmärkte vi den sista istället för tatuerade. Man kan ju se numrena men man kan lika gärna tyda de helt fel beroende på vem som tittar…

[Liinda]
0

Usch så tråkigt :/ Det är anledningen till att jag både tatuerar och chipmärker mina katter.

Rosenlind
0

Vi har också både chipat och öronmärkt vår katt.

Det känns säkrast så.

Imitra
0

vår veterinär rekommenderar öronmärkning, då de flesta människor inte tänker på att katten kan ha chip om de hittar den, så då "tar de hand om den" , för de tror inte den har något hem

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Alexej
0

En seriös person som hittar en katt låter den chipkollar. Polisen, veterinärer och djurhem har chipavläsare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imitra
0

ja men vem säger att en seriös person kommer hitta katten..

Madamej.blogg.se

mysanfbg
0

Vad är prisskillnaderna på chip och tatuering?

Imitra
0

hos vår vet. är det ingen prisskillnad alls !

Madamej.blogg.se

emimollie
0

Skulle man inte kunna märka på öronmärkningen på något sätt att katten även är chippad? För jag tänker att om någon hittar en katt som är öronmärkt så kanske de inte tänker på att den även kan vara chippad om tatueringen blivit suddig?

Bara en fundering…

mysanfbg
0

#8 Okej:) Får ringa runt lite olika veterinärer här hemma och jämföra lite:P

[Norrbysa]
0

Tatueringarna håller på att fasas ut till fördel för chip såvitt jag förstått det. 

Tex: Från och med 2011 måste katter som ska resa inom EU vara chipmärkta.