"pratar" mycket
Har en okastrerad hankatt (som ska kastreras) och en steriliserad honkatt. Hanen är 2 år i maj och honan fyller 13 iår. Har haft honan bara i ca 3 veckor. Allting har gått bra, dem har till & med börjat leka (vilken vi aldrig trodde). Men nu är det så att hankatten gärna sitter och "pratar" och skriker på nätterna och ibland på dagen och detta har han börjat med sedan honan kom. Vad betyder det?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han är säkert "sugen"..
Tror att det kommer försvinna när han kastreras.
Kastrera honom så blir det tyst på honom.
Kan han vara sugen trots att hon är steriliserad?
Han ska kastreras, hoppas det försvinner då ;)
ja skynda dig så han ej börjar markera inne också
#4 det tror jag inte han kommer börja med, haft honan i lite mer än 3 veckor borde han inte börjat med det tidigare? Och han är superduktig på att gå på lådan.
Det är enbart när dem har busat eller hon har varit på han (typ slagit till han) som han pratar
Har inget att göra med att han är duktig på att gå på lådan. Urinmarkera kan han mycket väl börja med då han inte är kastrerad.
#6 okej :)
Bäst är alltid att mota olle i grind som det heter. Nästan alla hankatter urinmarkerar så vänta ej på att det ska komma o kanske bli ett beteende även som kastrerad. Min katt började med det när han var 2år(skulle vara i avel) o inte kul när det faktiskt duschar på väggen mm. Otroligt svårt att tvätta en tapet.
Markera kan de börja med lite hur som helst har jag upptäckt. Vi har haft två katter okastrerade fram tills de var två år. När honan blev med ungar och vi fick hem en ny katt så började hanen skvätta. Honan gick okastrerad ett år till sen och började skvätta när hon och en av hennes ungar började löpa. Helt galet. Nu är alla våra katter kastrerade och det enda som händer är att vi har en dåre som protestkissar på mig i sängen emellanåt… Annars är det hur lugnt som helst på kissfronten.
Har bestämt mig att kastrera honom nu i slutet av månaden när jag får pengar:) Tack för tipsen:D
Glöm inte id-märkningen och vaccinationen :-) Tar du det på samma gång brukar man få rabatt.
tips tips ;-)
#11 Han är redan vaccinerad men får ta & id-märka han med ;)
Hur mycket brukar det kosta?
Vet inte.. Det beror på veterinären men jag skulle gissa att paketpriset kastrering+vaccin brukar ligga emellan 600 och 800..
#13 Okej :) Men med id-märkningen menar jag? Alltså kastering plus id-märkning?
För själva kastreringen kommer kosta 450 kr :)
Han är ingen bebis:D
Det lär inte kosta så jättemycket. Det är värt att chippa också istället för att tatuera vill jag påpeka då tatueringarna har en tendens till att bli lite knepiga…
#16 Ja jag har funderat på det:)