Det ser ut som en blå colorpoint om du frågar mig 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Jag googlade och det var min gissning, men jag tänkte att här inne finns det säkert nån som vet säkert.

På just den bilden ser det ut som en blå colorpoint men en colorpoint är det i alla fall.
Har du inga andra bilder?

Den ser ut att vara blåsköldpaddsmaskad.
Stolt ägare till tre La permer

#6: Precis en blåsköldpadds colurpoint/maskad =) tycker jag med
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Tusen tack för svar. Tösen kommer och hälsar på mig imorgon kväll så får vi se ifall hon tycker om mig (och de andra djuren) och vill stanna.

Kom precis hem med hunden. Tusan ni hann före! Ja en blåsköldpadda är det ju!
Lycka till och hoppas att hon trivs hos dig!
#8 Vad blir det nu 5e 6e kissen?? :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 Det beror på om man räknar egna eller jourisar.
Har du katter hemma nu som letar hem?
Räkna alla kissarna då :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har fyra egna och två som letar hem. En via Ronneby hittekatter och en via Kattjouren. De två är dock ganska skygga ännu så de vågar inte riktigt hälsa på främlingar ännu. Men det kommer så sakteliga.
Busa med mina katter går hur bra som helst, bara jag som är lite läskig ännu.
Aha!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#14 Vill du ha en katt? De är illervana!
Tack det räcker nog då mina illrar inte är kattvana och det är inte pojkvännen riktigt heller.. ;)
Tyckte det tog för mycket av illrarnas tid när jag hade 2 illrar och kisse..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#16 Här busar alla hejdlöst med alla och jag sitter på golvet i mitten och duckar.
Annars kör man ligga i soffan myset. Två illrar och minst två katter försöker få plats i famnen samtidigt, några för nöja sig med att ligga tätt, tätt bredvid.
Var nog längesen jag såg en film som jag inte behövde titta på emellan ett par upprättstående kattöron.
Sen kan man alltid roa grannarna med att gå ut med en katt och fyra illrar i koppel. Det är ganska underhållande. För grannarna alltså…sen tar man nästa gäng. Vid det laget har man fått sällskap och hjälp av trevligt folk som vill vara med och rasta. Mycket praktiskt. Sen sover alla katter och illrar i högar överallt tills det är dags att börja om nästa busomgång och ge mattorna en match!

Blev ingen ny kisse till mig.
Matte tyckte att det nog kunde vara för mycket för tösen med så många lekkompisar på en gång. Så hon ville ha ett hem med bara en kattkompis istället.
Bedårande söt var tösen iallafall, nya ägaren är lyckligt lottad!