Vad är detta?
Kan det vara svarthaka tro? Det brukar ju dock vara just svarta "prickar" så vitt jag vet.
Min ena katt har det, och jag tvättar med matolja lite då och då.
Sånt kan bli infekterat så man får se till att tvätta och hålla koll.
verkar vara det. om du har plastskålar, släng dem och byt ut mot glas eller rostfritt…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
el keramik
Är plast skadligt? vad är svarthaka egentligen? *nyfiken*
Jag fick utskrivet Canaural örondroppar till Baltazars haka. Supereffektiv. Bakterie och svampdödande.
#4 Som jag fattat det är plast inte är lika lätt att hålla fräscht. Och problemen med svarthaka brukar kunna minska om man då använder sig av t.ex rostfritt.
#4 Svarthaka är infekterade pormaskar på hakan.

#6 & #7 Tack för att ni förklarade :)
Här har vi ALDRIG kört med plast.
Men har inte heller tänkt sådär jättemycket på plast och de risker som finns.
Ser lite ut som en av mina stödhemskattungar fick en gång. Ser ut lite som ett sår. Hon fick det plötsligt och det blev större på bara fem minuter och pälsen där försvann. Vet dock inte vad det var. Men jag baddade henne i några dagar med jodopax hud och sår och det minskade och försvann och pälsen kom igen.
Har haft det där i omgångar.. Inte nödvändigtvis svarthaka.. Kan vara äckliga kvalster… Det kan sprida sig upp på nosen och kinderna. Jag fick bort mitt med en hudkräm som innehåller teatree olja. Har tidigare haft det till illrar med skabb och det fungerar utmärkt. Inte alls lika farligt som olika bekämpningsmedel..
Det krävs en ordentlig insmörjning ett par ggr per dag. Fortsätt tills det är borta. Höll på i en vecka här hemma senast. Mina fick det efter att en förvildad katt börjat springa här..
Tea tree oil är giftigt för katter. Dödsfall har förekommit.
Ingen fara med det lilla som finns i lotionen jag använde… Det ska bara gnidas in i huden. Inte gå att slicka i sig. Många av ohyremedlen dödar katter, marsvin och kaniner, men det är det få som pratar om… Fast är man orolig kan man alltid använda matolja.. All olja dödar kvalster eftersom de andas med huden och kvävs!