Tandömsning
Hur lång tid tar en normal tandömsning ?
Jag tror det har börjat på min 4 mån-tjej nämligen. Hon undviker torrfoder mer nu och kycklingvinge som hon gnagde glatt på förra veckan . Nu prövar hon bara i mjukdelarna lite. Så vitt jag kan se så är någon eller båda hörntänderna i överkäken borta… ska försöka se efter bättre vid tillfälle.
Borde man ge mer blötfoder ett tag kanske ?
Eller är det bara bra att de får tand och tandköttsmotion ?
Medarbeterare på Kost
jadu.. Det började ungefär vid den tiden för min tjej med.. och fortsatte tills.. ja 3 veckor sen kanske! (hon är sju månader nu) Det började med att hon tappade huggisarna och de mindre tänderna, sen blev det "hörntänderna" ..
Jag tyckte så synd om henne att hon fick mycket blötmat för hon tappade jättemånga tänder samtidigt i början..
Bli inte brydd om hon blir dålig i magen, det brukar bli så vid tandömsningen :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Ja med hörntänder menar jag dödartänderna, huggisarna…
Tror de heter hörntänder t.o.m.
Medarbeterare på Kost

#1 Synd om missen. Jag har aldrig märkt att några av de katter tandömsaråldern har haft några besvär, bara att jag hittat nån tand här och var och att en kisse hade 8 huggtänder (monster!
)
#2. Ja jag kan inte riktigt namnen på katternas tänder för att vara ärlig, haha!
#3. Min tjej fick riklig diarré, blev orolig men fick sedan reda på att det inte var ovanligt
Nu verkar det vara lillkillens tur, men han tappar inte alla tänder på en gång som henne i alla fall , tur för honom 
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
de allra första som försvinner är ju de små mellan hörntänderna, men de är ju så små så man märker det knappt. de är ju bara som små mammagryn….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag märkte aldrig några besvär för vår Charlie, mer än att jag en dag upptäckte att donnan blödde i munnen… blev alldeles förskräckt, tills jag insåg att bebisen börjar bli ungkatt ;)
Gott att veta däremot att krasslig mage är normalt. Skulle nog vara lite extra generös med blötmat under denna period..

Har kollat ordentligt nu och hon har faktiskt kvar dödartaggarna i överkäken…
Inte tänkt på det så mycket men de är rätt mycket mindre än brorsans som är större och man lägger märke till dem när han gäspar. Men att de inte trillat ut betyder ju inte att det har börjat heller. Irritation, ömhet m.m. startar säkert innan dom lossnar.
Att framtänderna mellan hörntänderna är så små (knappt synliga) är nog mamma katträtt tacksam för ! 
Medarbeterare på Kost
Hur länge kan det dröja innan tandömsningen börjar? Tycker att jag har gått och väntat så länge på att lillkissen ska börja tappa tänder..
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Min katt på snart 8månader har inte heller tappat tänder, iallafall inte vad jag har märkt/sett..
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Om det har gått 8 månader så borde det vara avklarat vad jag förstått…
Om det är möjligt så går det ju annars att räkna gaddarna…
olika antal för mjölkisar och permanenta.
Medarbeterare på Kost
du märker om det är de riktiga. de är inte så sylvassa och har en helt annan färg. Låt veten kolla i samband med kastrering och vaccinering.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....