Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 6806 ggr
Destany
0

Mer allergisk =(

min läkare ringde idag, jag har hostat i 4 månader, jag är mer allergisk mot mina katter nu. innan låg jag på 0.37 o nu ligger jag på 2.53 av skalan som går upp till 6. Att göra mig av med dem finns inte i min värld. Jag fick utskrivet betapred o hjälper inte dem så ska jag få pulmicort.. Jag borde vara tacksam att jag inte e allvarligt sjuk men just nu gråter jag bara, katterna får inte vara i sovrummet mer o hur ska jag klara att sova utan dem..  Känns så jädra trist att dem jag älskar mest gör mig sjuk.

vet att detta kanske inte hör hemma på katter i fokus men jag behövde skriva av mig till folk som älskar katter lika mycket som jag gör..

[Emma--]
0

Va tråkigt. :/ Jag kan tänka mig känslan att få det beskedet. 

Har du luftrenare eller något sånt? Tänkte om det kanske kan hjälpa lite.

Du vänjer dig nog tillslut att inte ha dom i sovrummet, och dom vänjer sig också. Och det är ju bättre att inte ha dom på natten än att kanske inte kunna ha dom alls.

MonicaLagerquist
0

Trist att du blivit sämre.Är du allergisk mot något mer?
Jag blev alltid väldigt sjuk så här års tidigare.Men sen vi lät granen bo ute på verandan mår jag mycket bättre.

Vi har alltid haft kattfritt i sovrumet.

Stolt ägare till tre La permer

[Thiah]
0

Oj vad trist att du blivit mera allergisk. Obestämd

Här hemma har vi införskaffat en bättre dammsugare (med allergi påse, den släpper inte tillbaka nått damm eller hår) + luftrenare och detta har gjort att luften inte är full av katthår. Jag är inte allergisk men har dåliga lungor och har märkt av att damm och katthår får mig att hosta mera, men dessa två saker har hjälpt.

noir
1

Har du hört talas om petal cleanse ?
om inte så googla!

Det är flytande som vatten som man fuktar en bit tyg och stryker med och mothårs i kattens päls en gång i veckan och efter ca 3 veckor kan man börja märka skillnad om man är allergisk. gäller alla allergier, näsa, öga, hud, och andning

Kan vara värt att kolla upp!

bromma zoos hemsida

Skaparna till petal cleanse hemsida!

noir
0

Något jag gjorde innan jag börja använda var att bada katterna regelbundet men man får se upp så man inte torkar ur hud och päls!
Därför är petal clense bättre att kattern badas för ofta och har man katter som inte kan bada så är petal clease utmärkt eftersom dom inte behöver bada, bara "gnuggas" in i medelet. Och det är inge konstig heter i medelet heller…

Men all info bör finnas i mina länkar ovanför

[Maine]
0

Tyvärr så är jag väl den som är negativ.. hade jag börjat må så dåligt, eller någon familjemedlem, så hade inget annat alternativ än omplacering funnits. Hälsan går först tycker jag.

Sen är det naturligtvis otroligt trist när sånt här händer, men vad gör man.. Att bli astmatiker är inget att hurra över. Jag blev allergiker och astmatiker när vi hade huskatter hemma då jag var i tonåren.

Nu klarar jag mina coonisar utan problem, och det är underbart. Men skulle jag eller någon i familjen få problem, så finns det helt enkelt inga andra alternativ.

Hoppas det löser sig för dig.

IceJossan
0

Har du provat på akupunktur? Jag har hört om en kille som genomgått en väldigt lyckad akupunkturbehandling mot sin kattallergi.

Jourhemmet
0

Jag har hört att det inte är så långt in i framtiden kvar innan injektion mot kattallergi är klart.

Destany
1

tack för alla svar =) jag har inte provat så mycket för innan när jag låg på 0.37 så märkte jag ju inte av min allergi utan den hittades när jag tog andra prover. fick ju beskedet idag så jag har mest varit ledsen men snart kommer kämparglöden fram igen. funderar lite på det medlet man kunde tvätta katterna med. o ha ett kattfritt sovrum. Läkaren sa att det var inte 100% säkert att det berodde på allergin att jag hostade så därför skulle jag prova med lite medicin.

Jag tänker kämpa för min hälsa o för att behålla de små liven.

GoneRaven
0

*håller tummarna för att det ska gå bra och att du ska få ha kvar dem*

Destany
0

jag har nu beställt  petal cleanse o hoppas att det fungerar riktigt bra. jag har sovit gott i natt o katterna e inte ens i närheten av sovrumsdörren. det fixar sig för det gör det alltid men igår kändes det förjävligt minst sagt.

noir
0

kattfritt sovrum är toppen vare sig man har lite eller mycket allergi. Då hinner kroppen vila :)

Hoppas medelet funkar för dig! På deras hemsida finns det även andra produkter så  man säkert kan hitta här i sverige också.

men det tar 3-4v innan man vet om medlet funkar!
Men jag kan säga att det funkar på min smabos lillasysters hund. varken hon eller jag känner nått av hunden och hon kan sova med hunden i sin säng trotts allergi. Så jag håller tummarna!

Hawknestgrove
0

ja kattfritt sovrum måste du ha. OCh Pulmicort är inte hela världen att ta konstant, jag gick på både Bricanyl och Pulmicort konstant i 10 år, innan jag slutade röka…..För du röker väl inte? Det förvärrar i så fall. OCh som sagt, du får köra med bättre ett rent helvete än lite skit i hörnen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Destany
0

#13 nej jag röker inte. Nej det är inte det men igår kändes det så trist för det var ju det enda beskedet jag inte ville ha typ. Jag hostar lite mindre idag efter 12 tabletter. Katterna e jätte duktiga o lyssnar när jag säger nej o fräser lite på dem. Det var en härlig känsla att vakna utvilad idag. jätte längesen jag sov en hel natt.

#12 jo min kropp behövde nog vila för jag har sovit som en död inatt. jag beställde det från brommazoo och där fanns en massa saker som var bra men jag börjar att testa detta.

Med kärlek, medicin o en jädra vilja så går allt =)

Hawknestgrove
0

uj… Betapred intensivkur….. Fy attan, det  har jag gått igenom  några gånger… känns som man kryper omkring under en blöt filt… MEn man blir bra!!! En tredagarskur?. Klart det går… finns nog många, som skulle klara katter, bara de körde stenhårt med att ha djurfria sovrum! Det är bara läkarna som många gånger väljer den lättaste utvägen och säger bort med djuren…..

Destany
0

#15 nej en sexdagars kur. 6 tabletter de 3 första dagarna sen 4 tabletter i 3 dagar. jag har inte märkt nåt alls av dessa förrutom att jag e extremt kissnödig..

Läkaren sa inte ens det denna gången för när jag först fick reda på det för ca 2 år sen sa han det o då sa jag det kan du glömma. de e här för att stanna. då fick jag ingen medicin men nu verkar han ha fattat att jag e envis som en åsna så då e det bara att medicinera. o följa de bra råden jag fått här =)

Hawknestgrove
0

ja jag hade 10 tabletter  per dag i tre dagar……Då jag har KOL så riskerar varje förkylning hos mig att urarta till lunginflammation. Så det var det som hände!

Destany
0

uppdatering: Jag har börjat med allergimedicin och pulmicort varje dag o bricanyl vid behov. Jag mår bra =)

Jag fick hem petal cleanse idag och har "smörjt " in katterna..Så nu hoppas jag att det oxå hjälper för mina katter uppskattade inte det om jag säger så hehe..

Katterna har accepterat att de inte får vara i sovrummet och jag har börjat sova hela nätterna o det har jag inte gjort sen jag flyttade hemifrån för ca 7 år sen..

GoneRaven
0

#18 Himla skönt och höra! Hoppas det fortsätter positivt för er Glad

noir
0

#18 nu hoppas vi att det fortsätter så!! :)