VINTERTID
Hur är era katter under vintertiden?
Ligger de under elementet och längtar efter sommaren eller hoppar de av glädje runt i snön?
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Här hemma är katterna överlyckliga och försöker bryta sig ut från balkongen bara för att det är snö utomhus.
Fast förra sommaren tog de oss 2 veckors intensiv träning att lära våran lilla tjej att gräs är inte äckligt att gå på då hon gick äcklat över gräset för att ställa sig på snöflakorna som var på väg att smälta bort av vårsolen … Men det tog oss bara 5 minuter att få henne att bada i sjön
Mina vägrar gå ut långt innan snön kommer. Det ska vara varmt ute för att dom ska vilja ut. Men en av mina vill typ knappt ut på sommaren förutom på balkongen.
Men nu är det vinter och man hittar dom oftast vid elementen 

Jag har köpt elementsängar och allt vad man kan tänka sig för katter "ska" älska sådanna speciellt vintertid men nej,nej mina katter sitter och bryter sig ut från fönstret medans Huskyn sitter och gråter om att han vill ha sommar.
KNASBOLLAR!!

Min katt är en Cornish Rex så han har inte så mycket att sätta till med mot kylan, därför tycker han att det är mest gosigt vid elementet ;) När jag öppnar dörren går han direkt därifrån, men han tycker att det är jättespännande att kolla på snön genom fönstret :)
#3 Någon sån har jag inte testat. men jag misstänker att det skulle vara populärt hos mina damer.
Men i sovrummet har dom ett täcke som ligger vid elementet och sen har dom soffan i vardagsrummet och även en kartong med en matta på. Och sen i köket har jag lagt en matta vid elementet. Så vill man hitta katterna nu på vintern så är det där man ska söka. 

I mitt hem är djuren placerade såhär:
*En katt sitter och försöker pilla upp inglasningen till balkongen
*Katt nr två springer efter oss som en snorloska och skriker högt och tydigt och petar på selen när vi är vid dörren.
*Iller samma där eller i elementsängen.
*Hundar sovande här och där eller springande efter oss.
Inte så många ställen man behöver leta på här heller… 

Vintern är inte någons kompis här heller 
Haha ;P Roligt att höra om kissar som gillar snö också. Då kan man ju aktivera på det sättet på vintern också även om det kanske blir kortare stunder än på sommaren.

Jag får nästan tvinga ut mina katter under sommartid, förutom när det spöregnar då vill alla ut och jaga grodor! På vintern får jag tvinga in katterna - de älskar snö så de får följa med på långpromenader med hundarna under vintertid.
Och när de blir trötta eller kalla får de ligga och värma sig i pulkan som är fastspänd efter hunden. 

Puma älskar snö och vill ut på balkongen även om där e jätte mycket snö. Här snöar det idag och hon fick vara ute en liten runda och kom in helt genomblöt. Zorro o Zigge vill helst vara inne. Har en elementsäng men det är Pumas så den vågar de inte röra hehe så jag får köpa en till. -20 var gränsen då ville de inte gå ut alls.