Vilken idiot
Denna annons finns på Blocket. Vad är det för fel på människan???
"jag har en svart katt som heter sotis.
Eftersom jag har en ny ljus inredning har ju detta ställt till ett problem. Svart hår överrallt!
Så nu undrar jag och det möjligen finns någon som nyss skaffat en katt i en ljusare färg och är sugen på svart.
Ni kanske har samma problem som jag med textiler och heltäckningsmatta.
Så hör gärna av dig om du har en vit katt till bytes.
Sotis är 1,5år och väldigt lätt att ha att göra med, men jag söker något som håller i längden.
Jag vill ha en lugn ljus katt.
Jag önskar ett forsatt fint liv för sotis och vill inte ta bort honom pga möblerna. därför känns byte som ett bra val.
u får betala mig hundra kronor i symbolisk summa.
Ps. jag kan eventuellt tänka mig en grå."
USCH!!! för sådana människor. man kan ju undra vad det är för fel dom har i huvudet.

Men det är väl ett skämt? Jösses vad jag hoppas att det är ett skämt…
men det måste väl vara ett skämt? Länka gärna annonsen till mig..
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
USCH såg annonsen nu. Det verkar tyvärr inte vara ett skämt. Man skulle ju gärna vilja skriva och fråga vad som försigår i hennes huvud
Är det ej ett skämt så undrar man ju om denna människa får gå lös på stan, jo i mes sverige får idioter det.

Heelt galet! Varför ens ha katt om man ser dem som "en dekoration"
Vad händer nästa gång människan byter inredning och de vita håren syns på soffan, ska det bytas till en annan färg då? Dessutom, du betalar en symbolisk summa på 100 kr, människan vill ju ha en vit katt i utbyte, ska den va gratis och hennes/hans kosta pengar. Knäpp människa.. Stackars katter!
Kanske kan byta inredning istället…
måste ju vara ett skämt o hennes katt skulle kosta men byteskatt gratis el.
Kan man inte byta huvud på personen??????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ojojoj :/ det låter ju som ett skämt. Tragiskt om det inte är det.
Personen borde ju inte skaffa någon annan katt då. eller djur för den delen.
Hon satte in annonsen i morse och jag kunde inte låta bli att skriva ett riktigt argt mejl till henne, då tog hon bort den. Sedan sätter fanstyget in den igen. Snälla kan inte fler skriva till henne så att hon kanske får sig en tankeställare?
Finns under västerbotten 17.45
Tror det är det värsta jag sett någon gång. Hon borde bara ge bort katten och sen aldrig få skaffa fler djur.

Vidrigt! Men tyvärr ingenting som är nytt :(
Kan inte någon bara ta katten för det slutar nog med avlivning iaf. Sedan ska hon givetvis ej skaffa varken djur, barn el krukväxter.
ge nötet tipset att tvätta kläderna tillsammans med en sån där engångstvättlapp. Den suger åt sig allt hår….
Får man kopiera från annonser så där?
#17 varför skulle man inte få det? har man satt ut en annons vill man väl den ska läsas.

#18 du har en poäng. men det är ju en bra fråga som #17 ställde. har själv inte sett det som icke tillåtet, men det kanske det är?
#18+19 Man får ju inte länka till annonser här på sajten, men detta är ju lika illa tycker jag. Men det är inte jag som skriver sajtreglerna.
Det är tillåtet. Jag har ju inte tagit med namn och telefonnr.
Men man får inte länka till annonser.. nåja, jag vill gärna veta vad som gäller, då jag är en vetgirig typ!

#21 okej, trodde väl det. men det var utan tvekan ett bra fråga, vissa saker känns så självklara men ibland är dem inte det..
#21 Var står det förresten? Att man får kopiera text på en annons..

Vänta lite nu.. kommer vi inte ifrån ämnet lite?
att fråga är väl okej (en fråga som inte alltid känns så självklar) men handlade inte tråden om personen som ville bli av med sin kisse pga att den inte passade in hemma? eller är jag ute och cyklar?
tycker nog vi måste gå tillbaka till ursprungsämnet lite mer, vad vi tycker om folk som känner så som den personen som skrev annonsen gör..

håller med #25, tråden handlar inte om kopierings lagar.
Och är det fel så är det ju bara för ts att skriva om annonsen med egna ord så är det löst. ingen stort problem som behöver diskuteras här.
Det står bla att " Annonsören är personligen ansvarig för sin annons" och att "annonserna får ej länkas"
#25 Nej, det handlar inte om det, men det är en viktig fråga tycker jag.
Ute och cyklar, det gör man om man gör något som inte är tillåtet. Om det vore jag, så skulle jag vilja veta om jag gjort rätt eller inte.. nåja, det finns möjlighet att ta reda på det.
Nu kan ni fortsätta diskutera annonsen.. 
#25 Nej, det handlar inte om det, men det är en viktig fråga tycker jag.
Ute och cyklar, det gör man om man gör något som inte är tillåtet. Om det vore jag, så skulle jag vilja veta om jag gjort rätt eller inte.. nåja, det finns möjlighet att ta reda på det.
Nu kan ni fortsätta diskutera annonsen.. 
Jag tycker att hon kan köpa sig en vit porslinskatt att ställa i något hörn.

#30 känner likadant!

#29 du kan ju starta en ny tråd om det. :)
Jag håller med #30 och #31 en porslinskatt verkar passa inredningen mycket bra ;)

En katt är ett värdefullt liv som förtjänar att behandlas med kärlek, respekt och omsorg. När man tar sig an en katt så måste man vara beredd på att ta väl hand om denna levande varelse livet ut. Och om det skulle hända något på vägen som gör att den inte kan bo kvar så måste man göra allt för att hitta ett nytt bra hem till den.
Att slänga ut den pga att den fäller för mycket och att det förstör ens "hem". Det är så idiotiskt det kan bli. Och då är ju en prydnadsak eller så, mycket bättre och införskaffa.. och låta katterna få hem på annat håll. Inte ta sig an en katt om man inte är villig och behandla den på ett bra sätt.
nu har denna person redan gjort det och då hoppas jag att katten får ett bra hem där den behandlas bra så fort som möjligt. att byta katt mot katt.. det är väl ingen pryl heller!

#33 Bra skrivet! Det låter ju som att annonsskaparen vill byta en bord eller något sådant, så det är väl bättre att låta kissen komma till ett bra hem som du skriver och att h*n sedan är utan kisse.

#34 Tack!:)
Så sant, denna person förtjänar inte att vara kattägare. Men katten förtjänar att få ett bra hem där den behandlas bra och får leva i harmoni hela livet ut :)
Hittar inte annonsen.
Någon får gärna PMa mig en länk.
Vänliga Hälsningar Lina
Personen skrev ju att h*n ville byta till en vit katt… Finns inte någon som kan ta sig an den svarta katten och har en vit porslinskatt att byta med… Levande djur borde inte annonsören få skaffa alls…
Nu har hon tagit bort annonsen för andra gången. Har mejlat henne två gånger och efter båda gångerna så är den borta 

Jag har katter som passar in i inredningen men det är bara ett extra plus för mig annars hade jag nog inte brytt mig men denna annonsör?
Hon måste skoja, som den där annonsen om att gubben köpte en Chinchilla till familjen när de ville ha en Chihuahua.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#38 tyvärr så kvarstår ju problemet iaf.
#37 bra idè
#39 var det en plojgrej ej?
Såg ytterligare en annons där katten kissat i sängen fyra ggr pga att det var för kallt att gå ut. Och låda vägrade dom ha inne för att dom hade småbarn, så nu skulle katten dö 
#41 Enda gången en kattlåda kan tas bort är om katten självvägrar gå på den och vill hellre ut. Mamma och pappas katter går hellre utoch bajsar i skogen bakom oss. Men nu i vinter har de båda gått på låda, för nog första gången på flera år för den ena!
Men mina föräldrar ansåg att det är lika bra att ha kvar lådan så slipper dom få avföring på fel plats när dom åker iväg och katterna är inne eller när det blir vinter och dom hade rätt… :)
Dåligt argument att ha små barn och låda. Bara att lära små barnen vad som gäller eller går det inte lära sina barn de får man väll flytta på lådan dit barnen inte når… katten når oftast ^^

#40 Ingen aning om det var ett skämt eller ej men de lät väldigt seriösa.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#41: Så resonerade min förre arbetsgivare om sin 9-åriga katt. Problemet med kattlåda var dock inte deras barn, utan att de tyckte att det var äckligt (!) med kattlåda - vilket ledde till att den stackars katten gjorde sina behov där lådan en gång stått, i tvättstugan…..
Dessa hemska människor tog brutalt livet av katten, istället för att göra sig "besväret" att annonsera för omplacering!!! 
Man slutar inte att förundras över vilka vidriga människor det finns. Folk skaffar en söt liten katt som ska gå där hemma och inte göra något väsen av sig, inte kosta pengar och inte medföra något extra jobb.
Skickade också iväg ett argt mail till människan, hoppas verkligen att katten kommer till ett hem som den förtjänar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
lite sjuk humor…..
Hahaha.. den skulle man skicka till henne.
kul att du tog den på rätt sätt!!!! 

Är det bara en person här inne som mailade henne och ifrågasatte detta `?
Dåliga undanflykter tycker jag att fundera på avlivning för att ungarna ville åt kattlådan. Vi har både hundar och barn som gärna skulle äckla sig i kattskit om de fick. Därför har vi kattlådan på tvättmaskinen och sedan var problemet löst. Såg tråden nu och det var förmodligen försent.. men katten borde hämtats därifrån på en gång !
Jag skrev till henne att hon skulle sätta upp den på tvättmaskinen men hon "orkade" inte hålla på att tömma lådan.

Går inte ut på blocket så mycket längre pga alla dessa korkade människor och det gör ont i mig hur dåligt katterna behandlas. Men när jag gör det ibland så mailar jag många knasiga personer o säger några sanningens ord.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag kan inte låta bli att mejla dessa människor. Hoppas på så sätt kunna rädda någon liten kisse iaf.