Dräktig honkatt, orolig för missfall!
Hej. Jag behöver hjälp, min katthon är inne i dag 30 på sin dräktighet. Hon har symtom som uppsvullna spenar och spänd mage. Hon brukar vara ute 3h på förmiddagen och idag när jag går ut ligger det en blodpöl med 1 unge, katthonan är som vanligt, kelig och spinner för fullt. Kan hon bara ha aborterat 1 eller är risken att alla har dött?
otroligt tacksam om någon vill hjälpa en orolig matte!
Oj det där låter inte bra alls. Nu kan jag inget generellt om dräktiga honor men du ska absolut ta kisse till veterinär för koll omgående här.
Nu har jag heller ingen koll på kattavel men det där låter ju inte så bra alls.
Har du kontaktat veterinär? Det låter ju som att det vore dags för ett vet.besök i alla fall.

Ja antingen föder hon fram alla ungarna nu eller bara en eller ett par.Håll henne inne fram tills dess att de ev överlevande kattungarna blivit tolv veckor.Idag bör du tempa henne har hon feber så ta henne till en veterinär.
Stolt ägare till tre La permer
Vetrinären ringde precis upp, de tyckte att vi ska avakta eftersom hon är pigg och äter/beteer sig som vanligt. Om hon skulle bli dålig, sluta äta, dricka mycket, få flytningar, betee sig allmänt märkligt så skulle vi konatkta dom igen. Hon sa att dom kan kasta 1 unge och behålla några, men att man skulle vara uppmärksam så att hon inte har något dött foster kvar.
vad tråkigt men får hoppas att de andra mår bra.
Hade för 2 mån sedan en häst som kastade(aborterade) sitt foster i hagen o det är aldrig roligt o häst får ju bara en, så denna säsong är ju förstörd då häst är dräktig i 11 mån.
Släpp för guds skull inte ut henne igen.
Nej självklart kommer hon att stanna inne nu.
Hoppas mammakatt mår bra! Låt henne stanna inne nu, så att ni kan hålla koll på henne. Och tänk på att när hon fått bebisarna kan hon snart börja löpa igen, så det är bäst att hålla henne inomhus tills ungarna flyttat hemifrån.
Sen, om hon inte ska ha fler ungar, är det bäst att kastrera henne. Då slipper hon löpa (vilket är stressande för katten) och ni slipper oroa er för att hon ska komma hem och vara gravid igen.
Lycka till med kattgraviditeten! 
Oops, såg att du redan skrivit att hon skulle vara inte. Bra beslut! *tummen upp*
hoppas det går bra.