Sur katt
Min katt Tindra har börjat bli så "sur" eller aggressiv. Hon fick fyra kattungar i sep, jag har kvar två av dem, båda är honor. När de kommer nära henne så fräser hon åt dem och ibland försöker hon riva dem. Och nu när jag tar upp henne så börjar hon morra och fräsa, så jag blir rädd och släpper henne. Ikväll när detta hände vände hon sig om och fräste mot mig innan hon gick till ett annat rum.
Jag undrar varför hon gör så här, hon har aldrig gjort så här innan, hon var alltid så snäll och lugn då. Är hon arg på kattungarna? Kan jag inte ha dem ihop mer? Jag vill ju gärna behålla dem alla.
hon visar klart o tydligt att dom är stora nog o flytta. ibland funkar det med mor/dotter ibland inte. kastrera henne kan hjälpa..
S*Winsnes Wilda

Jag tror som #1 att det kanske hjälper om honan kastreras.
Håller med dom andra, testa kastrera henne. Hoppas det hjälper.
En kastrering kan göra att hon tar ungarna till sej igen.
Kolla upp så inte mammakatt fått en livmoderinflammation efter födsel, de gör dem griniga om de inte mår bra.
katters hormoner är lite kompliserat. Nu ska hon ev.fösa ut dem för hon vill vara den enda fertila starka hondjuret.
Har du ungarna fertila kan de bli att de blir höga i rang och kommer att fösa med den kastrerade mamman. För att få den riktiga sämjan kring katter ska de vara kastrerade hela gänget.