Idag!
Grattis till dom små. Har du och din mamma pratat om allt som kom upp i förra tråden?
Tänkte om ni har lagt upp någon plan om kullen. Vad som ska göras osv?

Grattis till bebisarna :) Har ni läst något om hur kattungarna ska skötas och hur de utvecklas etc? Tex när vaccinationen ska göras :)

Tycker det är tråkigt att du inte lyssnade på forumet och undvek att ta kattungar på era katter. Men hoppas att du vaccinerar, chippar, besiktar och helst kastrerar samt ger dom den vård de behöver.
Men visst, grattis och hoppas allt går bra.
Tänk på att det är fortfarande en som är 13 år, och det är alltså föräldrarna som gjort det här valet.
Nu kan vi bara ge våra tips istället. Och med det kan vi ju kanske få hjälpa att en kull åtminstone får den start dom verkligen förtjänar.

va inte så jävla negativa hela tiden!
kattungarna är jätte söta och vi har tänkt igenom allting!
#6 Låter jättebra att ni har gjort det. Vad har ni lagt upp för plan? 
Vaccinering? Idmärkning? veterinärbesiktning?
Ja visst är kattungar söta
Hoppas ni kastrerar mamman när det är dax, helst alla ungarna oxå förståss.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Just ja, ett tips som jag inte minns om det kom upp i förra tråden. Det tar ju några veckor efter kastreringen av hanen tills det är säkert att ha dom ihop igen. Tänkte så att det inte blir några fler bebisar innan dom andra är redo är flytta.
Men mamman hålls väl i ett eget rum med kattungarna nu i början?

Ja, alla kattungar är söta. Men det finns massa söta kattungar på katthem med.
Men, som sagt tidigare. Hoppas ni har testat mamma och pappakatt med tex. HCM. Vaccinera, besikta och chippa kattungarna. Kastrera dom med, samt gör samma med föräldrar djuren.
åh, ännu fler huskatter som kanske blir hemlösa.. 
Förstår inte varför man inte tar en dräktig hona från ett katthem om man så gärna vill ta hand om kattungar..
menmen nu är det gjort, hoppas ni vaccinerar , idmärker och hittar bra hem åt de små..
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Nej vad kul, du måste vissa bilder :D
Vaccinering: 2 gånger med 3 veckors intervall från 9 veckors ålder. Alltså vaccinera vid 9 veckor och 12 veckors ålder ;)
Avmaskning: Köp "kolla masken" och kolla mamma katt och kattungarna när kattungarna är 3, 5, 7, 9 och 11 veckors ålder. Och avmaksa dem vid behov.
ID-märkning: vid 11-12 veckors ålder
Och besikta dem tidigast 7 dagar innan dem flyttar
(uppfödare, är nåt av detta fel så säg gärna till, detta var den info jag lyckades få fram på nätet)

Själv anser jag att man inte ska avmaska i onödan. Köp kolla masken istället för att proppa i medel som kanske inte behövs. Men, om honan är utekatt så kan det vara mer nödvändigt, men hos innekatter kan det vara mindre nödvändigt.
Chippningen har skett vid sista vaccineringen vid 11-12 veckors ålder.
#14 har ändrat nu ;) jag är också emot avmaskning vid onödan, men vet ju inte vad som gäller vid kattungar liksom ;)
ja vilka kattungar är inte söta? kastrera både mammakatt pappa katt och de små inan du låter dem få nya hem.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mamman och kattungarna hålls i ett alldeles eget rum=)

Visst är dom söta men det är väl alla kattungar,
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#18 riktigt snygg teckning <3

=)
Älskar dom så mycket!
Eftersom det är en blanding av bengal i kattungarna så kommer en kattunge kosta 3000 kr vi har ganska många som vill köpa
backyardbreeding, alltså…… och köparna kommer att tro att de kan avla vidare och få igen priset…….
Varför blandar ni raser sådär? Man vet aldrig var man får. Ni hade väldig tur att det gick bra.
De där katterna är inte värda mer bara för att de är hälften bengal. De är bara huskatter/bondkatter!
Hoppas ni iallafall vaccinerar och id-märker ungarna innan ni säljer dem.
De domkan göra är ju att kastrera dom vid 12-13v för att förhindra det.
ananrs finns det som sagt inga garantier.
Ett bra pris på en katt, tycker jag är det man själv lagt ut i kostnader för kattungarna. varker mer eller mindre och då ska ju vacination, veterinärbesök och se till så det är maskfria, samt foder och kattsands kostnader m.m
Hur som helst så kan man inte tjäna pengar på att avla fram katter, det är inget man försörjer sig på eller tjänar en extra peng på.
---
till ts
Jätte fin teckning fick dom små :)
Hoppas ni (som du faktiskt säger) har en bra plan för det små så dom inte hamnar fel :)
lycka till
#21 Har ni gjort testerna som behövs för dom inblandade raserna? Man tar inte ett högre pris bara för att det finns bengal i blandningen.
När man köper en raskatt t.ex så har föräldrarna testats för olika sjukdomar och blodgrupper. Och sen så chipmärks, vaccineras och veterinärbesiktas innan leverans och avmaskas vid behov.
Jag tycker gott och väl ni kan ta 1500 för dom om ni gör allt det som skrevs ovan. Och det är något som man verkligen borde göra om man älskar katterna och vill att dom ska få en bra start i livet.
Men om du jämför allt jobb folk gör med sina raskatter i en seriös avel så är 3000 väldigt mycket. Det är inte meningen att man ska tjäna pengar på att avla.
Så ta betalt för "arbetet" ni gör. Och ge kissarna en sån bra start i livet ni bara kan :)
och dina presumtiva köpare ska veta att om de försäkrar katterna, så kan de aldrig försäkra dem för mer än 1000 kr i liv. det är huskatter, punkt slut. de som köper och tror att de har gjort ett kap, dekommer nog bli allvarligt besvikna och kanske kasta ut de små sen.
Undrar vilken seriös bengaluppfödare som stått till tjänst med parningen? Skäms på den!!!!

#21 Visst ska en katt kosta, men som #25 skriver så anser även jag att ni inte kan kan ta mer än 1500 kronor för dem, och att kattungarna är *Vaccinerade två gånger *Chippmärkta *Besiktade *Gärna kastrerade *Avmaskade *Mat och sand medföljer vid köpet.
Det är inte raskatter ni sysslar med utan huskatter, och 3000 är lite väl att ta i för en huskatt med otestade föräldrar.
#27 dom äger ju båda katterna själv.
This make me puke………
men snälla Hawknestgrove det är ett barn som skrivit tråden, tänk lite på hur du formulerar dig. De flesta är emot huskattsavel här inne men det finns gränser över hur man får bete sig.

Så jävla negativa hela tiden!
Allting är bra vi ska vaccienra dom punkt slut på de. SLUTA KLAGA ERA……………..:
och det gör visst skillnad om det är bengal i blandningen!
vet du hur mycket en bengal kostar?
nej det vet du inet så då säger jag de ungefär 10000 kr

Men varför spelar det roll att det är bengal i dem?Det är ju likväl huskattsungar.Sen hoppas jag att ni inte bara vaccinerar utan även fixar ID-märning och besiktning innan kattungarna flyttar.
Jag föder upp en ras där jag kan få rakhårig avkomma efter mina avelsdjur och dem planerar jag att ta 3000 för.Då är föräldradjuren testade och kattungarna kommer att vara stambokförda.vaccinerade id-märkta och besiktigade.
Stolt ägare till tre La permer

En bengal beroende på kvalité kan kosta upp till 8000 kronor. Men då har det stamtavla och är reggade. Dina är huskatter, kan inte reggas och får ingen stamtavla. Det är ingen skillnad dom en det skulle vara en shpynx, devon eller Norsk skogkatt i blandningen, en katt utan stamtavla är en huskatt.
Huskatter kan inte försäkras för mer än 1000 kronor ungefär, runt den summan ligger även priset för en huskatt med allt gjort. Det räcker inte att bara vaccinera. Chipmärk dem, besikta och kastrera. Då kan du ta 1500 kronor, 3000 är hutlöst mycket för en katt utan nått gjort och otestade föräldrar.
Återigen så är det föräldrar som spökar….Och om jag känner mig spyfärdig över detta, så är väl inte det något som någon ska ta vid sig av? Man är väl inget blöjbarn bara för att man är 13. Och detta är värre än huskattavel!!! Här parar man renrasiga???
katter i ett spekulativt syfte att tjäna pengar gräs. Till och med det verkar denna 13 åring ha näsa för. Mitt hjärta klappar just för såna här små stackare, som kommer att föröka sig hej vilt spekulativt de med, likaväl som jag har varit uppfödare av RENRASIGA Heliga Birmor registrerade i SVERAK med bra meriter och blir även bindgalen för alla seriösa uppfödares skull. Hundar och katter utan papper är och förblir blandraser/huskatter. Betänk det åtminstone i försäkringssynpunkt. När köparna eventuellt vill försäkra djuret för köpesumman….. Vilken lång näsa de ska få……….
MartaEvelina: Jag tycker att du ska titta igenom den här artikeln, och visa den för dina föräldrar LÄNK .
Försök att ta till dig vad personerna i tråden har skrivit, för många här på forumet är väldigt kunniga och har lång erfarenhet av katter. Gör det för kattungarnas skull, de förtjänar en bra start i livet! Lycka till!
som sagt 13-åringen är ju väldigt penningmedveten i alla fall.
#32 Som dom andra skriver spelar det ingen roll att det är bengal i. En renrasig bengal med stamtavla har mycket "arbete" bakom sig.
Föräldrarna testas som sagt, och kattungarna idmärks, vaccineras och besiktas och är registrerade med stamtavla. Allt arbete bakom aveln kostar en hel del pengar och då kostar dom därefter också.
Låt säga att en bengalblanding bara blir vaccinerad och säljs för 3000. Föräldrarna är inte testade eller något. Det kanske kostade ungefär 500 kr att vaccinera ungen. Tycker du själv att det är rätt att katten kostar 3000 bara för att det innehåller någon särskild ras?
Varför inte bara sälja kissarna som det dom är, jättesöta huskatter? Och gör allt arbete som krävs och ta pris efter det. Det är inget ni förlorar på.
Sen när ni inte testat för vissa saker så vet ni heller inte om föräldrarna ens var lämpliga att avla på. Och dom flesta, om inte alla raserna har särskilda hälsoprogram just för att förhindra att sprida vidare genetiska sjukdomar bland annat.
Allt syns ju tyvärr inte. Min ena katt har t.ex patella luxation. Skulle det avlas på henne finns det en risk att ungarna skulle få problem. Och hur fick jag veta att hon ens hade det? Jo genom veterinärbesiktningen innan jag fick köpa henne.
Det finns så mycket att tänka på innan en parning ens bör ske. Det är något man kan lära sig mycket om här på forumet. Så ge alla dom här råden en chans!
Prata med din mamma, prata om alla dom här råden.
Ni vill väl katternas bästa?
Grattis till kattungarna
Men snälla läs igenom allt forumfolket har skrivit, för det är väldigt viktigt. Du har fått väldigt bra tips och information. Ta till dig det
Det är huskatter du har fött upp. Säger du till köparna att de är hälften bengal och därför tar mer för de så lurar du ju köparna. Var ärlig och låt de älska kattungarna som de underbart vackra och söta huskatter de är.
Och prata med dina föräldrar. Låt de läsa tråden och länken som #36 visade. Få dem att förstå att det inte är raskatter ni har fått. Det är vackra huskatter.
Jag håller med om mångt och mycket som skrivits i den här tråden, och jag är själv av en bestämd uppfattning att inte fler katter bör sättas till världen på detta sätt, bl.a då det redan finns så många utsatta kattungar och katter utan hem. För att inte nämna de riskfaktorer som finns kring hälsa och genetik, när det gäller okunnig avel.
Det jag blir lite nyfiken på är varför det reagerar SÅ starkt på priset för kattungarna. Självklart tycker även jag att det är väldigt högt satt, men vi vill väl alla höja kattens status, - bl.a genom att inte sälja katter för "en krona tassen". Har då denna familj köpare som är villiga att betala t.ex 3000 kr, så spelar det väl mindre roll om de säljer för 3000 kr eller hälften? Kommer de däremot att stå där med sitt priskrav när kattungarna är leveransklara, och ha svårt att fina goda hem som är villiga att betala - ja, då är priset ett problem och rimligtvis alldeles för högt.
Tillägg: De ev. köpare som tror sig köpa ett "fynd" till katt, för att sedan kunna avla vidare, kan väl gott och väl få ta den smällen att inse att denna typ av blandisar inte är någon lukrativ marknad?!
Jättesöta ungar, lycka till med kullen :)
Har inte så mycket mer att tillägga än att de bör vaccineras och hela den tjofräsen.
Däremot så skulle jag personligen aldrig betala de pengarna enbart för att det var en viss ras i, även en renrasig av just den rasen var väldigt dyr.
Sedan så vill jag inte se fler otrevligheter i tråden. Kom med råd istället för spyrdiga kommentarer.
Tessa, på grund av just detta med försäkring och många tror ju att med en"halvraskatt" så kan man ta kull och få igen den dyra inköpssumman… OCh tänk de som köper pojkar då? de kommer ju att bli grymt besvikna då de inte kan para dem med vinst…. Så åker katterna ut på grund av att de känner sig lurade. För inte tar TS föräldrar tillbaka ungarna och betalar igen summan? Nej återigen så blir det de arma katterna som får lida. Sälja kastrerade ungar för det priset, halvok för mig.
#40 statusen handlar ju inte bara om att priset ska höjas. Det är arbetet kring kullen som är viktigt.
#44: Självklart! Men priset för en katt är ju trots allt en del i det hela - så länge katter "slumpas bort", blir det svårt att i samma mening beskriva katten som värdefull. - Om du förstår mig. Men jag är själv väldigt mån att allt ska vara ordning och reda på när det gäller min egen kattkull, bl.a för att jag vill och anser att katten har en hög status. - Dessvärre är det svårt att motivera detta bland mängder av annonörer som är mindre nogräknade.
Menar bara att jag själv i alla fall skulle reagera starkare om kattungarna skulle skänkas bort, än att bli sålda till "överpris".
#43: Jag tycker som sagt att det verkligen är rätt åt giriga "nötter", om de i efterhand inser att de inte kommer att tjäna någon "storkova" på sin blandis - men självklart är det fruktansvärt om katterna slängs ut, till följd av detta. Däremot är jag inte så säker på att girighet och elakhet går hand i hand i ett sådant här fall, men kanske illa nog att risken finns - vad vet jag.
En ev. lösning vore ju att ta t.ex 3000 kr för en kattunge, och återbetala x antal kr, t.ex hälften av köpesumman när den nya ägaren kan uppvisa intyg på kastration? Detta var jag inne på när det gällde mina egna hittekattungar, tycker inte att det är helt tokigt faktiskt.
Men nu kan vi väl låta tråden handla om TS kull istället?
#39 men hon är ju ärligare om hon säger att dem är hälften bengal, annars "undanhåller" hon ju lite info om föräldra djuren. Jag tycker ju man ska berätta ALLT man vet om föräldra djuren.
#43 dom ska väl ändå leta bra hem, inte försa bästa? Och ett bra hem slänge väl sällan ut katten pga att dem inte kan avla på den?
TS: Om du ska lägga ut dem på annons skriv då "Huskattungar (blandning mellan norsk skogskatt/bengal)", för jag antar att föräldrarna har stamtavla?
Informera även innan köpet att du vill att dem kastrerar ungarna och att dem inte kan försäkra dem för mer än 1.000:- i liv.
Och har du köpare kan du helt klart ta 3.000 för dessa ungar, då alla liv har ju samma världe? dock väljer folk att betala olika mycket beroende på stamtavla, färg, kön, osv och då får man anpassa priset efter det ;)
#47 dina råd till TS är bra. Om ungarna säljs KASTRERADE. OM det är så att föräldrarna är reggade, så tror jag inte att deras uppfödare är vidare glada.JAg hade blivit vansinnig om någon hade ägnat sig åt blandrasavel på mina fina reggade Heliga Birmor på den tiden jag höll på med raskatter. Nu ser man i alla annonsblad just såna här BYB som slumpas bort i halvvuxet tillstånd för att köparna har blivit besvikna på sitt köp.OCh tessa, det där körde vi med innan vi fick våra ungar kastrerade i tidigt skede. Då fick folk tillbaka en slant på ungarna om de kastrerade innan 8 månaders ålder. felet var bara, att vi fick jaga en köpare med blåslampa och hota med att ta tillbaka ungen. Efter det, så sa jag stopp, inte en unge som vi förmedlar ska vara fertil och vara produktiv.
TS, de som har sagt att de är intresserade, kommer de att löpa linan ut och genomföra köpet?
Jag har själv blivit störtförälskad i flertalet kattungar, och sagt att "dig tar jag med hem", men i verkligheten har det inte varit en möjlighet, bara önsketänkande.
#46: Självklart, sorry att man så lätt kommer OT. Jag vet inget om TS men ser det som positivt att hon finns här på forumet och på så vis kan finna mycket bra och nyttig fakta kring att föda upp en kattkull - med allt vad det innebär =) Här finns ju garanterat stor erfarenhet kring kattuppfödning och håller folk en vänlig ton, är det lättare att ta till sig tips och råd.
- Lycka till med de vackra kattungarna.
#48 haha jag skulle bli knäpp om jag köpte en katt hade en tjatande "tant" som bara tjatade om kastreringen XD Köper jag en katt kastrerar jag den när det är dags, är det inne katt kanske jag t.o.m skiter i det ;)
Men dock är det ju jag, och jag vill ju inte ha kattungar på mina katter och vet att man får det om dem går ute och man inte kastrerar.
Sen har du ingen rätt till kattungarna efter du som sålt dem, som jag fattar lagen. Om den nya ägaren inte vill kastrera, om dem vill avla på katt som kan bära på sjukdomar eller ta blandras kull finns det inget du kan göra för att hindra det, så länge dem inte bryter emot lagen.
ja, rent juridiskt visst. Vi skrev ju avtal och talade noga om för de nya hemmen, att vi inte ville att våra förmedlingar ska föröka sig. MEn i detta fall, så hjälpte det. Han hade ju köpt två en syster och en bror, varav brodern var kastrerad. Men han halade och drog på honan.OCh vi skrev inte köpeavtal, utan fodervärdsavtal. Som revs när katterna var kastrerade. OCh vi var tre stycken som tjatade och som sagt, när vi alla tre sa att Ok, då köper vi tillbaka katten, då blev det fart och kastrering i flygande fläng. MEn som sagt, vi slipper de problemen nu, när vi enbart levererar kastrerade kattungar.
#52 ja var det fodervärds avtal har ni jo fortfarande endel att säga till om ;)
Jag vill MartaEvelin att du går in på SVERAKS sida trycker in dej på blanketter, där finns köpeavtal överlåtelse handlingar tingningsavtal som ska följa katten vid försäljning. Del 2 i köpeavtalet ska du och dina föräldrar lusläsa. Det gäller inte bara försäljning av raskatt även huskatt, där det står vad som gäller för dej och föräldrarna enl. lag vid försäljning av katt.

Jag är inte penninghungrig sluta anklaga mig för något jag inte har gjort!
Det är ju min mamma som har bestämt det här!
Jag tänkte första gången jag skrev här inne i forumet att'' Gud vad dom här människorna verkar snälla''
men ÓJ vad jag hade fel!
#57 så fort det handlar om huskatter/blandras katter och avel, eller att katterna ska få gå löst ute, ja då blir det lätt väldigt livat här inne tyvärr.
Har du läst mitt inlägg #47?
#57 Ta inte illa upp. Utan läs igenom istället utan att tänka att vi anklagar dig. Finns många goda råd du kan ge till din mamma också 

De lär ju inte se ut som några bengaler, om ni nu trodde det eftersom ni skulle sälja huskattsungarna för ockerpriser!

Måste inte Bengaler ögonlysas innan avel? Har för mig att deras hornhinnor kan lossa??
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
ja nu har jag lagt denna tråd inne på Sks forum, ifall någn känner igen sin bengal….Finns ju ingen bengal i fokus…..
#61 nej men usch vad läskigt! :S
#62 var det nödvändigt?
Och vad kan uppfödaren gör igentligen utom att tjata och vara en allmän plåga för familjen?

Tycker att det är bättre att ge "vänlig" information så att TS inte känner att hon måste försvara sig hela tiden eftersom att ts inte lär ta åt sig något av det som skrivits.
#62 Det är deras bengal och inte uppfödarens, ungarna är ju födda så det är väl bättre att se till att de får de bra.
varför inte? Detta är ju en öppen tråd.HAde det funnits ett bengalforum här inne så hade jag givetvis frågat här. Detta kan mana till eftertanke för uppfödarna i allafall vart man placerar sina avkommor. Om de är seriösa.
Hur som haver så är TS omyndig, och att ge sig på henne tycker jag är fel, då hon troligen inte kommer att ta kullens ansvar på sina axlar, utan det är hennes föräldrars jobb.
TS hur går det med ungarna och mamam katt? :)

#65 Jo men man kan ju alltid skriva saker på ett trevligare sätt.
Och jag håller med #66 till fullo!
#63 Egentligen inget med dessa ungar, eftersom de redan är födda. Men det gör inget om uppfödaren talar lite förstånd men ägaren, om nu uppfödaren är seriös.Eller kanske ser till att inte sälja okastrerade kattungar till mindre nogräknade kattägare. Och finns det stamtavla på kattungarnas föräldrar? De kanske är lika mycket "bengaler" och "skogkatter" som ungarna är. Föräldrarna kan ju vara köpta som raskatter, men i själva verket också är små BYBar. Och då tycker ägarna att kunde föräldrarnas uppfödare göra så, så kan väl de också göra det.
Sen är det faktiskt också bra om det sprids ut vad ägarna har för tankar med den här kullen. Förhoppningsvis så kan ju någon blivande köpare läsa det, och ifrågasätta det hela.
#69 priset beror på efterfrågan, vill folk betala 3.000 för katterna ja då tar man det priset. Jag tycker inte det är överpris.
tack bra infallsvinkel, josefa. och ni som kan läsa tråden i SKS, ni kan ju också läsa er till att jag skuldbelägger inte Ts utan förmyndarna….
#68, hur då trevligare? Sanningen är inte alltid trevligt och inpackat i små söta paket utan den kan vara rätt grym. Finns inget pejoriserande i mitt inlägg där. Klara fakta inget annat och jag blev jätteimpad av det utförliga och sakliga svaret jag fick av en forumanvändare.

#71 Jag menar bara generellt att man kan ha en trevligare ton när man skriver, för vill inte du att ts ska ta åt sig om det som skrivs?
"This make me puke………
" är en ju inte en trevlig kommentar tex som inte bidrar till diskussionen.
ibland så visar man känslor och jag svär i alla fall inte som somliga. OCh det var precis vad jag kände för. jag ville spy.

Men då är det väl betydligt bättre att lugna sig och sen skriva. Och inte är det väl inte så många som svär.
Sen tycker då inte jag att den känslan var relevant i tråden.
saken är den att man måste inte säga allt man tänker alla gånger.
nä och jag har både hållit inne med både det ena och det andra vilket man inte kan säga om vissa.
#76 Man kan bara ansvara över vad man själv säger. Det spelar ingen roll om någon annan sagt något värre enligt en själv.
Och det spelar ingen roll om man håller inne med vissa saker. Ibland får man försöka behärska sig ännu mer.
Man kan inte alltid säga saker som passar alla, vissa saker kommer att skapa upprörda känslor ändå. Man får ha sin åsikt, men vissa saker ger inget i diskussionen. Och vissa saker kan helt enkelt bara se väldigt otrevligt ut.
Håll en trevlig ton och saker som inte hör till ämnet får ni ta på pm.

Känner lite såhär om alla håller en trevligare ton så skulle TS kanske ta emot informationen och påverka sina föräldrar, hur jobbigt det än är att hålla en trevlig ton (ja, detta gäller även mig).

Okej förlåt att jag brusade ''upp''
men snälla kan ni sluta anklaga mig det var inte mitt beslut och jag lovar att jag ALDRIG kommer fråga ¨något här igen för att då får jag väl alla er på mig!

Okej förlåt att jag brusade ''upp''
men snälla kan ni sluta anklaga mig det var inte mitt beslut och jag lovar att jag ALDRIG kommer fråga ¨något här igen för att då får jag väl alla er på mig!

och nu kan ALLA sluta svara förjag vill inte se det här något mer och jag kommer aldrig att visas här igen LOVAR!
Inte ska du känna dig bortjagad här ifrån pga beslut som inte är dina. Låt oss gärna följa kullen :)
Vi vill ju absolut inte jaga iväg dig! Vi vill bara att du ska förstå hur viktigt det är med vaccinationer, ID-märknignar och allt sånt. Att det inte är en lek att ta en kull. Men det är ju dina föräldrars ansvar.
Det är jättebra att du skriver här, för då får du tips och hjälp

nej…
jag vill inte ha någonting med er (förutom imasy och Emma) att göra med kullen.
Okej sanningen är att Det är inte min familjs kull.
Det är min kompis familjs kull jag ville bara fråga er för jag trodde ni skulle komma med lite goda råd men jag hade fel.
Ja mitt goda råd är iaf att inte ta fler kullar på katterna.
men var det inte din och din brorsas kisse som är föräldrarna?
Nu håller du på att måla in dig i ett hörn lilla vän. Du skrev ju om ERA katter tidigare i år?
håller med jourhemmet. För att vara en god lögnare så får man ha ett gott komihåg.
Kan inte annat än hålla med Jourhemmet och Hawknestgrove
OK Martaevelin om det nu är så att det är din kompis familjs katter, varför har då DIN mamma bestämt att kattingarna ska kosta 3000?
Hm se #57
Och det är NI som har många köpare och NI som kommer att vaccinera dem? Ajajaj.
Vi må vara en aning knäppa, vi som skriver här inne, men vi behöver inte vara IQ-befriade idioter för det.

nej utan att det är min kompis MAMMA! och det är hennes bror fattar ni väl! är ni så dumma haha
bara kolla vad du har skrivit i det här kattforumet så är det rätt uppenbart… Nej vi är verkligen inte dumma, vi vill väl
snälla MartaEvelin, vi fattar att du ljuger så jag ger dig rådet att bara ge upp lögnerna.
Verkligen ingen som fattar vad hon har gjort?
Istället för att gå in och skriva "min kompis katter har fått ungar, hur ska hon göra med dem? hannas mamma har sattit pris på 3.000 kr" osv så har TS valt att vända allt i text som om det vore deras kull. Varför hon valt att göra så vet jag inte, men vet att många gör det för att minska krånglet som kan bli att förklara exakt allt in i detalj annars.
#95. Du tror seriöst på tjejen?
Ok, det är ju ditt val om du vill tro på det
Jo, eller så ljuger hon om att det är hennes kompis katter det handlar om.
#96 jag tror seriöst att hon kan ha vänt all text som om der var deras kull, eller t.o.m nu i slutet säger att det är kompisens kull för att slippa folks elaka kommentarer emot henne.
Och hon har ju bildet på katterna, tror inte direkt hon skulle orka sno bilder från nätet och starata en sån här tråd bara för att, Troll brukar ju vara aningen mer provocerande ;)

Min kompis är min bästis och hon skickar mig alla bilderna på katterna fattar ni väl!
jag tycker så här att vi går bara vidare !
Svårt?
ja tydligen!
=)
Uppskattade inte er hjälp=)
vi blir bara förvirrade när det först kommer en tråd där det handlar om din katt och din brors katt som hade parats.
sen handlar det om eran kull i hela tråden till slutet då det helt plötslitg är någon annans kull. Du pratar ju även om eran uppfödare?
Du förstår säkert att vi blir lite fundersamma.

Jaja men jag vill inte ha något med det häroch göra längre och ni fattar att katter iFokus kommer få SÅ BRA rykte från mig!
#101. du bör inte hota om saker sådär tycker jag.
nä, för här är det ingen, absolut ingen, som tycker att man ska hurra för backyardbreeding. Hade det inte varit för att vi alla älskar katter här, så hade vi nog inte gratulerat utan kondolerat. oavset om det är du och dina föräldrar eller din kompis och hennes föräldrar eller Nisse Hult har gjort detta, och varit så illmariga som du som bildligen slickar sig om munnen och räknar tusenlappar. OCh jag och många med mig uppfattar dig som du ljuger lika bra som en häst travar.
#101 Det är helt frivilligt. Jättetråkigt att du känner att det är så hemskt här.

#103 Håller med utan tvekan!
#101 ojojoj…… hur ska du motivera det? Att ingen här jublar åt backyardbreeding som går ut på att lura folk?
Om du lär dig forumet, lär dig känna dig mer hemma, och HUR man ska skriva och ev vilka speciella personer du ska undvika om dem svarar på dina kommentarer så kan du ställa frågor, svara på frågor och ha andra åsikter som strider helt emot majoritetetens här utan att det blir en stor diskussion :)
Jag låser denna tråd då en trevligare ton inte hålls trots uppmaningar.
TS får jättegärna starta en ny tråd om sina/kompisens katter.