Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3304 ggr
Destany
0

stannat i växten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag adopterade Zigge från KKS för ca 1,5 år sen och jag tycker att han inte växer som han ska. Jag har 2 andra katter och vad jag kommer ihåg så var de mycket högre och större i hans ålder. Han går inte upp mycket i vikt men är frisk o kry och ett riktigt busmonster.

Han har varit mycket hos veterinär pga att han hade chlamydia i drygt 4 månader innan vi äntligen fick bukt på det, då var han ca 12 veckor o 4 månader framåt. kan det ha o göra med att han typ stannat i växten? eller han helt enkelt är en mini katt? Funderar oxå ibland på om han har så kallad feberpäls, Om jag jämför med mina andra 2 så e hans päls mycket tunnare och lite grå här o var.

Han är en huskatt.

MonicaLagerquist
0

En huskatt kan ju väga 2 eller 10 kilo.Den katt ser på bilden inte mager och tanig ut.Jag och mina syskon har samma mamma och samma pappa.Jäg väger knappa 50 kilo och mina syskon väger 20-30 kilo mer.Feberpäls föds kattungar med och sen växer den bort din katt ser ut att vara silver/smoke ut.

Att pälsen är tunnare är väl så enkelt att han har en sån päls helt enkelt Jag har en helt annan hårkvalitet än mina syskon.Mina två Laperm syskon är helt olika i sin päls och då är de ändå syskon.En huskatt kan ju ha vilka gener som helst i bakgrunden.

Hur gammal är din katt och vad väger han på en vettig våg som visar rätt?

Mina la permsyskon väger 2,9 kilo och 3,9 kilo.Helt normala vikter enligt mig.

Stolt ägare till tre La permer

EddaM
0

Ja din kille är svartsmoke =) Och storleken på huskatter varierar i massor. Klart att han kanske har blivit mindre än han skulle om han inte varit sjuk men det behöver ju inte vara så. Han kanske bara är liten och det är ju inte så lätt att veta vilken storlek hans föräldrar bär på så att säga. Min husis hona är inte stor på jorden heller utan väger 3kg. Medans min skogis hona väger ca5kg.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

pebb
0

Mammas ena katt är också väldigt liten, yngsta katten växte om henne redan när hon bara var ca 6 mån, så visst kan han vara liten bara! Och även om han skulle ha stannat i växten så spelar det ju ingen roll så länge han mår bra och äter som han ska! Glad

Fridaaaa
0

Hade en hankatt, bror till min katt Findus, han stannade med i växten. När han var knappt ett år gammal, så var han lika stor som om han vore 5-6 månader gammal, max. Tyvärr försvann han i våras :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Destany
0

Zigge är drygt 1.5 år och väger just idag 3.9 kg. men var de kilona sitter på honom är ett mysterium för Puma väger drygt 4 kg o hon ser mycket större ut än han.

Jo han e helt frisk nu och han har alltid haft jätte mycket energi och äter som en häst så bra verkar han må.

blondifire
0

men det är ingen dålig vikt. man får  räkna m benstomme o sånt. min husis var äldst här men alla trodde hon va en bebis. vägde 1,5 kg vid 3 års ålder. som sagt huskatter kan variera väldigt..

han är dessutom svartsmoke din fina kille :-)

S*Winsnes Wilda