Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 2930 ggr
Linkly
0

Tassarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag är ny bliven birma ägare och har lite funderingar på att ställa ut min kille, men jag vet inte om hans fram tass är ok  Skäms, jag undrar om någon kanske vet om det är värt ett försök på utställning ?? Hoppas Glad

Hawknestgrove
0

vill se ovansidan och så vill jag se baktassar både ovansida och baksida på benen….De är ju inte helt jäman  vad jag kan se…..men det kan kompenseras av att de är väldigt snygga på ovansidan. Vad är maskfärgen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Linkly
0

Han är chokladtabby

Hmmm jag kan bara bifoga en bild i varje inlägg !?? Gör jag något fel ? Får bli fler inlägg då….

Linkly
0

Bak ben

Linkly
0

Fram tassarn

Hawknestgrove
0

som före detta uppfödare, jag har aldrig varit domare, men fram tycker jag att sockorna är  fina…..Bak verkar de lite otydliga och kilarna bak är inte alldeles perfekta. Har du ställt ut förut? Ta och  kontakta din uppfödare och be om råd och hjälp och ställ ut på skoj en gång i din närhet. då får du  veta säkert vad som gäller… Den verkar ha en underbart fin päls i alla fall….

Linkly
0

Nej Jag har aldrig ställt ut förut !! Men jag vill prova och om inte annat få en bedömning på honom , mest på skoj , men man är ju lite osäker så här i början och vill ju inte att han ska bli diskad :S.

Tack för din hjälp :)

Hawknestgrove
0

Nejnen nej han blir inte diskad!!!!!Skrattande Det blir han bara om han inte kan bedömas, på grund av att han inte kan hanteras(arg) eller om han har bajsat ner sig eller nåt sånt…… Tycker absolut att du ska prova en gång i allafall! Ställer du ut i din närhet, så kostar det ju inte så mycket, du måste vara medlem i en lokal kattklubb bara. MEn allt det där kommer du få hjälp med av din uppfödare om den är seriös. OCh de vill ju gärna se sina telningar  och en utställning är ju en bra reklampelare!