Katter iFokus

Katter

Etikettpysselhörnan
Läst 4650 ggr
Mandusius
0

Kattleksaker :)

Jag filtar små ullmöss med kattmynta i olika färger (ska infoga bild senare). 
Och jag funderar även på att "massproducera" dessa till försäljning om det finns människor som tycker att något sånt vore roligt för sin lilla kisse. Här hemma är dom jättepopulära, det dröjer inte länge innan de blir en lite ullboll Oskyldig

Så jag undrar om det finns intresse för sådana leksaker^^

Skicka gärna PM, om det finns ett intresse så kommer jag börja göra dessa efter jul :)

(hoppas att dett inlägg inte vart krångligt :S)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Hawknestgrove
0

lägg ut dem på Tradera!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Emma--]
0

Efter att ha prövat en leksak med kattmynta i inser jag själv att det behövs lite mer stabila saker som inte blir en ullboll direkt Tungan ute

Hawknestgrove
0

emma, se dem som förbrukningsmaterial…..

[Emma--]
0

Jo men lite onödigt om dom inte håller mer än en dag. Jag ser det som förbrukningsmaterial ändå. 

Jag är lite petig med vad jag köper till kissarna. Vill inte att dom ska få i sig trådar och sånt heller.

Hawknestgrove
0

Oj…. är det såna du köpt i butik? För de som vi säljer på Tradera, de håller bra mycket mer. Vi säljer ju till förmån för hemlösa katter

[Emma--]
0

Nä men efter att ha sett dom vara våldsam med ett väldigt slitstarkt material kan jag tänka mig att dom andra inte kommer att hålla mer än nån dag. Tungan ute Dom blir nämligen helt galna när det är kattmynta. 

Så just till mina katter passar det nog bättre med ett starkare material

[Thiah]
0

Här hemma köps möss för 2euro och det tar 30 min innan dom är mos. Men jösses så kul dom har med dem! Sedan leker de med "moset" som blir kvar i flera dagar… Glad

Hawknestgrove
0

Emma, vad hade du tänkt dig då? även skinnleksaker måste ju sys ihop, eller nitas ihop och läder är ju också tuggbart.

[Emma--]
0

#8 Ett starkare material som inte blir trådar så lätt. Jag förstår att det inte går att undvika allt när det handlar om såna leksaker med det finns annat än där det kommer bli trådar direkt.

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja jag vet ine… Vi har virkat/stickat leksaker i flera år til förmån för olika katthem och sålt och aldrig fått klagomål på att de går sönder…..på grund av att katter biter sönder dem i alla fall. En del av våra leksaker tål till och med en viss vovvehantering….

[Emma--]
0

Ja jag är bara personligen tveksam till hur länge dom skulle hålla när mina kissar får tag i dom.

Hawknestgrove
0

Är det tigrar du har?

Hawknestgrove
0

jag vill inte få det att framstå som om våra(vi är många som gör leksakerna) skulle vara världens bästa, men jag har inte fått ett enda klagomål på dem under tre-fyra år. Enda gången var, när någon undrade varför andra omgången virkade möss inte var lika berusande som de första. Då skickade jag fem nya. Gratis.

[Emma--]
0

Yes. Stora farliga tigrar.

Mandusius
0

Här vart det en lång disskusion. :P

Men #1 funkar det bra på tradera eller? Antar att det är mer paketpris då som lockar mer ?

#7 Här är det ungefär likadant här sliter man med leksaken:P ger dom till katterna går och lägger sig och ser att den var väldigt populär;) Men det är sant den moset är populär i flera dagar ändå:P

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

ja det funkar bra, men det är klart, jag lägger ju  ut leksaker på välgörenhet, så då kanske folk är snällare. MEn man får ju itne så stora slantar. hela grejen för oss bygger ju på volontära insatser av alla.

Mandusius
0

jag tänkte också i dessa banor, är ju stödhem för ronnebyshittekatter så jag tänkte att 50% skulle gå till dom :)

Men jag ska nog testa tradera tror jag^^

Mvh Amanda

MonicaLagerquist
0

jag  syr jy myntakorvar och en del är sydda i jeanstyg Vill du testa så PMa mig din adress så kommer det en julklapp till dina kissar.

Stolt ägare till tre La permer

Hawknestgrove
0

gör det!!! För emma säljer ju där med!!!

Hawknestgrove
0

och filtade grejer är ju ett nytt grepp!!!

Mandusius
0

:D Ska lägga bild på de sen:) Se om det är någon här på iFokus som lockas:P

Mvh Amanda

AgnetaB
0

Emma kanske bättre om du väljer leksaker utan mynta i för det är väl den som gör dem lite tokiga. Om de virkas så kanske man kan välja med el utan.

[Emma--]
0

#22 Fast då blir det inga såna leksaker alls för dom brukar då verka lite tråkiga.