Vi ska få ett nytillskott
i familjen
Vi har 2 st katter idag…en tjej å en kille 
När vi flyttade så flyttade vi till samma hus som vi hämtade hem våran tjej Samira. Då fick vi reda på att de som vi köpte henne har ett syskon kvar till Samira, en bror som är kvar som ingen ville ha 
Han är ofta ute och brukar väldigt ofta vara utanför våran altan.
Så på lördag ev ska vi ta honom på prov. Det som skulle kunna göra att det inte funkar är våran kille Oscar vi redan har…men han är sååå snäll så borde inte vara några problem
Vi har ev ett namn på honom…men vi får se! Då han inte fått nåt namn än, då de trodde han skulle få ett nytt hem.
Känns bättre att vi tar honom då han får ett namn och ett bra hem. Han går inte så bra ihop med en av deras katter heller. Han är mycket ute då han inte trivs i sitt hem idag. Så vi böev jätteglada igår när vi fick beskedet att vi skulle få ta hem honom.
Kan tillägga att han och våran tjej är 9 månader gammla och våran kille vi har idag är 8 månder.
Är alla kastrerade?
Nej, vi tänkte skaffa en kull av de katter vi har men nu har vi börjat tänka om, bara för att alla katter ska få det bäst!
Får se om vi kastrerar de vi har innan vi tar hem nytillskottet!?!
Vi ska iaf träffa honom igen på lördag även om vi inte tar hem honom på lördag så!! 
Snälla avla inte fram fler kattungar, det finns så många kattungar som föds ute av hemlösa kattmammor och som kommer att frysa ihjäl. (Titta gärna in på hittekatter.ifokus så får du se vad jag menar)
Kastrera era katter först så kommer det gå mycket bättre med nykomlingen
Våra katter är då innekatter!!!!!!!!!!
Tråkigt att vi inte ska få göra som vi längtat efter och sett fram emot!
Tråkigt att folk ska säga vad man ska göra och inte göra
Även fast jag verkligen vet hur det är med alla kattugar och hemlösa katter!
Men tråkigt ändå!!!!
Eftersom du reagerar som du gör på #3 så vet du redan innerst inne att det är fel att låta fler kattungar födas, när det nu ser ut som det gör för alla hemlösingar.
#4 Det du måste tänka på är att du kommer ha två fertila syskonpar. Du kan inte ha den nya hanen tillsammans med den fertila honan de kan sluta väldigt illa.
Men om de ni har inte är kastrerade lär väl honan redan vara dräktig om de går tillsammans?
Många honor jag träffat har börjat löpa redan vid 7 månader och en hade katten okastrerad och smet och där blev ungar.
Så funder hur ni ska göra innan det är för sent.

Hej TS!
Självklart är det bara du som kan ta beslute ang. er kattfamilj. Men jag vill ändå, i all välmening och som djurvän, råda dig att kastrera katterna. Det är en summa pengar som ska ut, men det är det enda negativa med det hela. Vill ni ha goa små kattungar så finns det många hemlösa som skulle älska att få komma hem till er!
Grattis till nya famijlemedlemmen!

Ja det vore väl en himla bra idé om ni vill prova på att ha kattungar i huset :)
Ta er an en dräktig hemlös kisse och upplev det underbara med en kattfamilj - och då lär ni ju känna mammakatt och kanske vill adoptera henne sedan! Om inte annat så har ni kattungarna att välja bland :)