Egna leksaker..
Katter är väldig uppfinningsrika i det här med att hitta sina egna leksaker och lekar..Ofta köper man ngn leksak i butiken och kommer hem.. Katten går fram och luktar på den.Tittar sedan upp på en som om den tänker ..- Tss skulle det där vara kul ? Hittade du inget roligare.. Nästa dag kan man tappa en rå spaggetti på golvet av misstag när man lagar mat, och vips så är leken igång.. Rå spagetti är en av Cissis favoritleksaker, Simba älskar och leka taffat med reklambladen när jag packar ner dem för återvinning..Nu är jag väldigt nyfiken på att höra om era katter har hittat sig någon ovanlig kattleksak? :-)
Cathy

Sugrör från McDonalds, mjölkpaketsflärpar och vinkorkar kan vara väldigt underhållande, kolapapper och solkatter likaså:)

Pingpongbollar och den ovala asken i Kinder-ägg. Och så mattes gröna växter, såklart :-S

Fånga illern och slå henne i huvudet är nog Siris favvis-lek! hihi

#3 *viker mig dubbel*
#3 Kan se hur dom båda håller på.
Favoritleksak? Hmmm…
Små hopskrynklade Post-it lappar (går även bra med hopknölade A4-papper).
Karamellpapper (hopsnurrad som en karamell).
Också så mina garnnystan får sig. Hon tuggar av garnet åt mig (den busen
), så helt plötsligt står jag in för faktum att jag måsta skarva garnet, det där som var helt för några minuter sedan (hon är helt tokig ibland).
Sen far det en och annan trådrulle över golv.
Även läppfettet måste jag hålla stenhård koll på, annars får jag krypa in under sängen och hämta det. 
Och en och annan cd-penna har jag vi också måsta letat efter (under sängen, var annars).
Hon försöker ju hjälpa mig att skriva ibland också, men hon förstår inte när jag ska skriva så ska hon låta bli min penna! 
Mina hårklämmor och hårsnoddar har också en förmåga att försvinna.
Och sedan hennes borste ska hon jämt bita i. Varje gång hon ska borstas så bita, bita, bita…
Och hon skulle mer än gärna leka med fjärrkontrollerna, men någonstans måste man ju dra gränsen. 

plastkorkar från petflaskor och nykomlingen garntomtar (hon fick två trasiga när vi klädde granen, hon har lekt med dem hela hela julen!)
Rent generellt ogillar hon tomtar (nu är jag kanske offtopic eftersom vi pratar leksaker), hon har förstört 3st hittills med stor precition.
En gammal stor som brukade sitta på mammas spinnrock, en tomtekudde jag gjorde som liten i slöjden, diverse småtomtar som brukar sitta i tallriset vid trappen (obs, när det är påsk får kärringarna sitta kvar) och även en magnet som hon hoppade upp och slog ner från kylskåpet! Den gamla stora låg sedan i en plastpåse uppe på garderoberna men hon var där och rev och slet i den, medan det andra som låg där fick ligga i fred. Märklig kisse…
Jag är rökare och röker mjuka prince och dom paketen tomma är en favorit leksak, den prasslar så bra *L*
Och han vill att jag kastar iväg paketet så han kan springa och hämtat det och ge det till mig igen *s* och det är samma med juice flerpar *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#6 oj, det låter som ett riktigt tomte-trauma:o)
Nallar har min som favorit. Stora som små. Apan (liten) har hängt med från första dagen jag fick henne och den kan man hitta i sängen på morgonen när hon hämtat den under natten.
//Pia
mina kissar brukar rata dom flesta kattleksaker från djuraffären och föredra hopknövlade papperstussar, råa makaroner, skosnören och fötter/tår :D
Köpta små tygmöss är nog cicis favori.. Tappade en vindruva på golvet och den lekte hon med i nästan en hel timma. :D
Min skrivare har hon haft ett sneglande öga på ett bra tag och hon vet precis vart hon ska trycka för att luckan ska åka ner. Häromdan hade hon lyckats öppna hela luckan där patronerna sitter, tack o lov var den avstängd så hon kom inte åt dem men hon hade lyckats slita ut en skumgummiremsa
Sen har vi skålar med vatten som står i diskhon, går inte en dag som hon inte är blöt om skallen efter ha lekt för fullt där ute. Sen hårsnoddar och givetvis mina pärlor jag har till mina pärlsmycken. Oj märker att listan kan bli hur lång som helst.
//Pia
Vår Maine Coon, Capone, har stickade, kattmynta-råttor, som han "dränker" i vattenskålen, flera gånger om dagen.
Inte så kul när han lägger dom i sängen eller i soffan!!

Mina kissar kan inte låta bli att leka med pennor som ligger på bordet. De SKA ner på golvet fort som bara den… Papperstussar, toarullar (lekte de med inatt, det var små papperstussar över hela hallen…) mynt (husse lägger ofta mynt som han har i fickorna på byrån varje kväll. På morgonen ligger alltid mynten på golvet), strumpor… listan kan göras lång… De enda köpta leksakerna som de tycker om i längden är studsbollar. De brukar passa bollen mellan varandra. Ser väldigt gulligt ut.
Annars har katterna i veckan kommit på en ny lek, som påminner om en lek som jag kallar Hajen, som jag lekte när jag gick på mellanstadiet på skolgården… Den går till så att Emil hoppar på alla möbler och försöker att inte nudda golvet för på golvet är Stina och hon försöker fånga honom så fort han är på golvet. Det ser väldigt kul ut =)

Pluto gillar mitt lypsyl…skosnören är också en favorit, han blir väldigt besviken när jag tar på mig ridstövlarna istället, för de har ju inga. De andra leker inte så mycket med saker på det sättet. Kisse gillar fötter, eller sladdar om han vill jäklas med oss. Lillan har just nu en stor papplåda att hoppa runt på och ligga på. Grizzly ser man nästan aldrig leka, har sett honom med skosnören en gång, och nångång med en kattleksak.

Mina katter får rena spelet om mina barn inte slänger sina glasspinnar efter sig och de får tag i dem. Katterna kan leka i timmar med glasspinnar, även om man skulle råka tappa en topz så blir det full fart.

Leo verkligen älskar foliebollar. Kan leka hur länge som helst med dom.