Presentation.
Hade varit kul att presentera alla våra katter här?
Lägga ut namn, ålder, kön, ras, lite om katten och en bild? :)
Kul idé!
Här är S*Animaniac's Vianne Rocher, eller Vivvi, som vi kallar henne. Hon är 10 månader och är en Norsk Skogkatt. Hon är underbart snäll och kelig.
Susanna

Börjar med CH*S Honeybuny's Laura, 5 år, hona, Maine Coon.
Laura köpte jag med egna pengar från en uppfödning i Kristianstad. Hon är verkligen heeelt underbar! Man kan göra vad man vill med henne. Det är en otroligt snäll katt. Vi fick ta kejsarsnitt på henne på den andra kullen eftersom att en kattunge låg fel (Lova). En liten tid senare blev Laura sjuk och hade fått livmodersinflammation, de fick operera bort livmodern och hon är nu kastrat! Hon har en ljuvlig färg!
Här kommer en till. S*Jackson's Fina, eller Aurora som hon kallas till vardags, är också en Norsk Skogkatt. Hon är fyra år, gosig och en superbra musjägare.
Susanna

Här kommer S*Terracoon's Love Me Tender. Lova är också egen uppfödning, 2 år. Hona, Maine Coon. Lova var kattungen som låg fel i Lauras mage, personalen på djursjukhuset sa att ungen hade ca 20% chans att överleva men huvudsaken var att mamman klarade sig bra, men sedan kom mamma och Lova ut i en liten kuvös, hoppas jag inte skrev fel nu? :P Lova har VÄLDIGT mycket energi, klättrar bokstavligt talat på väggarna och de andra katterna brukar tycka att hon blir lite för mycket ibland. Det är mamman på bilden…. :P

Vill ngn läsa om mina katter så finns dom i mitt album :)
Där finns en presentation om dom.

#7 snygg lampa i bakgrunden! (förlåt, helt off topic)
Min kisse får vänta på en presentation tills jag har fått hem henne :) inte många veckor kvar nu…

Vill bara säga vilka jätte söta katter ni har..
jag börjar med min hona. Hon heter Puma o kom till mig för ca 2 år sen.. hon var ca 3-5 månader när hon kom. vet ej hur länge hon varit hemlös…hela första året varken spann eller lekte hon.. nu e hon jätte go leker alltid o spinner ibland bara man tittar på henne… hon kan kela men e albslout ingen knä katt.
I april blev hon mamma till 4 kattungar o nu e hon kastrerad

Sen har jag min lille busige hane Zorro…
han är 1.5 år o väger ca 6 kg.. hans pappa var skogskatt men ungarna fick ingen lång päls…
han kan vara lika underbar som han kan vara otroligt jobbig…
jag har tränat jätte mycket med hans aggresivitet o nu äntligen verkar det lyckas =)
Zorro e otroligt rastlös o vill att det händer saker hela tiden. han älskar att sova i min säng o gärna under täcket…

Vad fina de är, allihopa!
Härligt foto, Calibra!

#9# HAHAHA. :D

Här är min katt Cesar vi har haft han i två år i maj.Han kom från en ettalägenhet.Och fick inte gå ut och hade en matte som röte inomhus. När han kom hit så blev han fri och är precis som alla andra katter.Jag vet ingenting om rasen men jag antar att han är nån blandning mellan en norsk skogskatt och nåtmer.Han är 8 år och är såklart en hane.Han väger 6kilo.Om ni vill veta mer så kan ni ju fråga men det är nog ingen som vill veta mer:P

Jättefin är han, Alicia!

Namn: Jeremi
Ålder: 3 år och 9 månader.
Ras: Huskatt
Jeremi är en riktig knäkatt när han vill och är väldigt hemmakär. Han är rätt så kräsen när det gäller mat, men det han gillar - gillar han mycket. Tygmöss pch papper är det roligast att leka med tycker han. Jeremi kommer från Borlänge, där vi hämtade honom för lite över tre år sedan nu. :)
Namn: Minja
Ålder: Ca 3 1/2 år
Ras: Blandras
Hon är en väldigt speciell katt, hon har ett synfel som gör att hon inte kan bedömma avstånd och då inte kan hoppa så högt (kan inte hoppa upp på diskbänken t ex). Men är världens största och modigaste katt enligt henne själv.
Hon ät väl inte världens keligaste katt men varje natt sover hon mellan våra ben
. Hon har inte haft en gätte bra start i livet, hon är född i ett växthus där en massa katter sprang omking och tyvärr inte blev skötta ordentligt. Men nu är hon "hemma" för gått.
Namn: Stina
Ålder: ca 4 år
Ras: Blandras
Stina är världens gos katt, men lite blyg och inte så framåt. Hon kommer från samma ställe som Minja, men var lite äldre. Hon är mycket värdig och tycker hundar är äckliga djur som luktar illa och låter
. Hon är en riktig livsnjutare och tar dagen som den kommer. Det bästa är enligt henne när hon ligger i knät och gosar med magen (som är så gositg men lite för stor) och under hakan. Så kan hon ligga i evigheter. Stina och Minja är riktiga vänner och kommer alltid vara tillsammans.
Murre och Sickan :)
De är bondkatter som fyller 5 år ungefär i Augusti.
Murre e svart ;) Och Sickan svart/vit.
Min faster hittade Murre på en sten när han var kattunge, hade inte ens öppnat ögonen än… Men ingen hade tagit upp honom eller hjälpt honom, även fast det låg en pizzeria bredvid.
Så min faster tog med honom hem. Ett par dagar senare hittade en granne till min faster Sickan i ett dike bara en liten bit bort. Han var lika stor som Murre, och hade inte heller öppnat ögonen.
Så hon tog honom hem till sig också. Sedan fick Murre och Sickan bo hos min fasters kompis, som bor på en gård. Hon hade en honkatt som fått ungar innan, så hon blev brödernas mamma =) De fick vara där ett tag, och vi hälsade på där.
Vi kom dit en gång till sedan, och då tog vi med dom små bebisarna hem :)
Sickan är dock försvunnen sedan 22 april 2006…
Det var berättelsen ;)
Om Murre: Han är kelig, men rädd för främmande människor. Ja, han springer iväg =P Han älskar att vara ute. Han är pratsam och så kan han "sitt" och håller på att läa sig "ligg" :)
"travar" hellre än galopperar :P Visar upp sig genom att börja störtklösa på brädan, eller att klösa på trädet
Om Sickan: Han är inte lika pratsam, men så charmig misse :) Förut var det han som sprang iväg för främmande, men sen blev det trärtom.
Kommer inte ihåg så mycket…
Isak är en norsk skogkatt, jag köpte honom i Juni förra året. Nästan samtidigt skaffade en nära vän en liten vit kisse..Maja. Men eftersom deras andra katt inte gillade nytillskottet så hamnade hon hos mig. Isak och hon blev bästa kompisar och efter ett tag lite "mer" än så =) Jag hade funderat på att ta kull på dem senare men det hände lite tidigare än planerat. Maja och Isak blev föräldrar till två vita småttingar den 7:e mars och allt gick jättebra trots att Maja inte är så gammal (fyller 1år den 25:e april) Här är en bild på hela familjen.

Vad mysigt det är med alla små presentationer:)
Tufs, eller Tuffe som han kallas, är ockå en bondkatt. Han är grå, brun svart och den busigaste katten jag känner. Han är vild som en… jag vet inte vad, och älskar att vara ute och leka med alla läskiga fåglar. När han kommer in är det ingen som sover som Tuffe..
Snorpan är min svarta lilla bondkatt. hon har alldeles knallgröna ögon det är det enda som syns på henne, i princip, i övrigt är hon nattsvart. hon är busig och kelig.. Den roligaste är att jaga Mulle och driva hononm till vansinne.