Katter i stan
Jag funderade lite på det här med att ha utekatter när man bor mitt i stan.. Jag bor mitt i centrala linköping, nära stora trafikerade vägar. Jag har sett väldigt många katter ute i området..och jag förstår inte riktigt hur folk tänker?? Är de inte rädda om sina katter? Eller tycker de att det är djurplågeri att bara ha dem inne? Och om det är så, varför skaffar de katt då i så fall? Jag skulle vara livrädd varje gång min katt gick ut..Vad tycker ni??

Håller helt med dig, Maja. Problemet är väl att de inte tänker efter ordentligt…
Kan bara säga att det är väldigt oansvarigt utav ägaren till katten som har sin katt ute mitt i stan.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Håller med dig jag också. Bodde i stan när jag var yngre & bodde hemma hos mamma & pappa då hade vi katt som var bara inne. Nu bor jag på landet med stor gård så nu går våra katter ute.

Såvida man inte bor mitt i urskogen tycker jag att man ska ha koppel på katten när man är ute.En katt har inte förstånd att vara rädd för bilar. Om man vill behålla sin vän i många år är det nog bäst att ta det säkra före det osäkra. Risken är annars stor att man kommer att ångra sig.