Julklappsbyte 2010
Hej alla medlemar på katter iFokus!
I år har jag dragit igång ett julklappsbyte för kattfolk!
Alla medlemmar som vill vara med ska köpa en julklapp för max 30 kronor och som ska skickas till någon annan som också köpt en julklapp.
Jag väljer sedan ut vem som ska skicka till vem genom email.
Regler:
- Man får max köpa en present för 30kr
- Det får gärna vara till katt och ägare eller bara (katt)
- Den som vill vara med mailar mig senast den 13 dec
Lite extra bra fakta:
Du skickar ett mail till min adress JosephineTurlen@hotmail.com där du skriver din adress och vad din katt gillar att göra det får max vara 3st saker.
Sen den 13 december får man ett svar ifrån mig på email och så får man adress till en person och vad man ska köpa till den andras katt och då får man tips på dom 3 raderna vad man kan köpa.

God Jul alla katter och ägare 
Gud vad roligt :D
Jag har ett jätte bra ide på en julklapp. får man komma med önskemål när det gäller "vem" man skulle vilja köpa till?
Då menar jag att man skriver typ ett påstående, inte vad man ska köpa utan vad för typ av julklapp. leksak, skötsel, till ägaren, o.s.v
Vem står som ansvarig för detta och att det sköts korrekt?

Imasy- du hann före mig !
Här krävs uppstyrning och någon person som är ansvarig…
Idén är det iofs inte fel på så länge det inte finns risk för bedrägeri. Har dock svårt att se den risken i det här fallet, men det måste ändå vara någon huvudman lixom.
Medarbeterare på Kost
Jo, som sagt, idén är väldigt bra och rolig.
Men, när det kommer till saker där pengar på något sätt är inblandade kan det bli lite känsligt.
Eftersom detta inte är något som jag varken har blivit tillfrågad om eller godkänt så tar jag/vi heller inget ansvar för detta om det går på tok på något vis, och vill då heller inte ha några problem här på sajten.

klokt 
Medarbeterare på Kost
Ni har en poäng, tycker Ts ska kontakta en ansvarig för sajten som är villig att hjälpa till. Hon kanske själv kan vara med på ett hörn ändå… för det är verkligen en hel kul idé

Fast varför måste en ansvarig på sajten ha hand om det? Det räcker väl med att TS håller i det? Det handlar ju inte om en massa pengar som ska skickas runt, utan en liten pryl för skojs skull.
Bara TS håller ordning så blir det säkert bra!
Det är ingen sajtansvarig som behöver hålla i det nödvändigtvis. Men eftersom det är här "samlingspunkten" är eller vad man ska säga, så vill inte jag ha/få problem på sajten om det händer något tokigt med det hela.

Jag tycker inte det måste vara någon ansvarig för sajten som håller i det. Det jag tycker är att det ska vara grönt ljus från sajten, och att det helt klart framgår vem som är huvudman.
Sen att det i det här fallet handlar om väldigt få pengar, och risken för att göra något bedrägligt är i det närmaste obefintlig är en annan sak på nåt vis. För Imasy handlar det såklart om trovärdighet för katter. Blir man lurad av någon så kan några tior hit eller dit inte ha med saken att göra… man kan känna sig lika bränd ändå.
Medarbeterare på Kost

Jag ser inte riktigt vad som kan gå snett annat än att någon kanske skiter i att skricka sin julklapp till den som angivits, och jag ser då heller inte alls hur sajten skulle kunna få problem :S
Det finns väl mycket som kan gå snett, så väl oavsiktligt.
Det jag tänkte på är väl mer att om tex någon blir utan paket så vill inte jag att det kan bli bråk här, eller att sajten som sådan får ta smällen för det.

#12 Jag ser fortfarande inte hur sajten skulle ta stryk ifall någon blev utan paket. Allt går ju genom TS, via dennes mejl, så det lär väl iaf bli h*n som tar smällen om någon blir utan paket. Eftersom det är h*n som mejlar runt adresser.

eftersom ingen vill vara med på julklappsbyte 2010 så kan ni låsa tråden tack!!
Men tråden har ju bara legat uppe i ett dygn, så man måste väl isådanfall ge medlemmar chansen att hinna läsa den?
Alla kanske inte hinner titta in här varje dag?

Jag ändrar datum
ni som vill vara med maila mig senast den 7dec för 8 dec får alla personer som vill vara med sina uppgifter vilka dom ska skicka till! och en sak till jag står ej för postens hantering
(ALLA) ska skicka ett paket ifall dom ska vara med för annars behöver ni icke vara med och bidra med ett paket! )

idag är det sista dagen för att anmäla sig till julklappsbyte! maila till JosephineTurlen@hotmail.com ifall ni vill vara med ;D trevlig fortsatt dag alla kattägare!!