Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2119 ggr
iiichigo
0

Rädd katt

När vi kom hem idag på eftermiddagen var vår honkatt på 1 år och 7 månader livrädd. Hon hoppar till vid minsta ljud, om det är råttorna som rör sig eller om man tappar nåt i golvet. Hon brukar aldrig vara såhär annars, och har varit sån här sen vi kom hem vid halv sex.

Vi vet att en elektriker varit inne och fixat en lampa i vårt badrum under dagen, men så har det varit sen i september ( att hantverkare kommer och går) då vi haft rotrenovering.

Tycker detta är rätt knas, hon kan liksom inte slappna av..

Hälsningar Astrid :)

Hawknestgrove
0

Oj….. måste ju ha hänt något i dag då. Om det är så att hon inte har varit sån förr. Hon kommer nog att lugna ner sig sakteliga igen, men något  måste ha hänt idag……HAde det varit jag, så hade jag tryckt upp den elektrikern mot väggen och frågat vad som hänt under dagen….MEn jag har ju väldigt kort stubin….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

iiichigo
0

Haha, jag har redan skällt på elektrikerna innan .. Så de är rädda för mig.

Men det måste ju ha hänt nåt när de var inne. Kanske att deras stege ramlade eller så.

Sen vet jag även att de är lite skraja för våra katter. De har frågat om de bits osv .. Vilket de inte gör. Men rätt nerviga har de varit när de vart här.

Antar att det går över, men det är lite wierd att hon helt plötsligt är så nipprig.

Hawknestgrove
0

stackarn…… det går ju över…….

IceJossan
0

Ja det är ju jättesvårt att veta vad det kan ha varit…

Mina katter var helt plötsligt livrädda och jättenerviga utomhus i ett par dagar, och då hade vi hjärtana i halsgropen eftersom det kan ha varit lo som knallat förbi (vi hittade spår).

Sedan minns jag en gång på katthemmet då en lång stolpe med ligghyllor trillade ner. Ett par minuter senare kom jag in i rummet och nästan varenda katt fick panik, fräste och for undan :S Precis som om de trodde att det var mitt fel, trots att jag inte ens varit i närheten förrän någon minut senare.

Hawknestgrove
0

ja det går nog över om några dagar…..

iiichigo
0

Allt är lugnt idag. Förutom att Tetris, nykastrat på 6 månader, tuggar sönder min adventstjärna -.-

Hawknestgrove
0

gott……….Skrattande

iiichigo
0

Vi ska promenixa och göra av med lite energi tror jag allt :P