Foderallergi
Hej på er!
Blev lite nyfiken när jag läste inlägget angående kräkande katter. Jag har en hankatt som har en kronisk mag och tarm sjukdom som gör att han inte kan äta vilket foder som helst. Det krävs att proteinerna är mycket finfördelade (detta mäts i nån enhet som jag inte har koll på). i dag ger jag honom Hills z/d både hård och mjukmat och detta fungerar bra. Han medicineras även med Cortison. Detta har han fått i många år. Från veterinären har jag hela tiden fått höra att det inte finns något direkt alternativ till Hillsfodret ( som jag faktiskt är nöjd med). Att specific ska ha något liknande har jag dock förstått även om det tydligen då inte ska motsvara Z/d… Har jag blivit lite lurad??
nej det har du inte. Min lilla allergiska dam åt också Hill´s Z/D förut, men hon är allergisk mot fiskprotein. hon får utslag. Eusofina granulom. MEn här funkade fiskfritt foder bra och det hittade jag ett vanligt, i mitt fall Bozita och Mjau mjukfoder och olivers lamm och anka.MEn det är som sagt inte alls samma sak som din allergi….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....