Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3362 ggr
GoneRaven
0

Litter kvitter?

Varför ska katten lära sig använda "riktiga" toaletten? Finns det egentligen några bra anledningar till det?

noir
0

För att man är allergisk mot avföring och kattströ?

Annars för att man är lat… är väll de anledningar jag kan komma på…

GoneRaven
0

#1 sant.. samtidigt så kan det ju handla om att det är 'häftigt' att kunna berätta att ens katt använder vanliga toan och inte lådan. fast själv tycker jag att det är fel. Vi går ju inte till deras… det finns en anledning till att vi har dem vi har och inte har samma som dem…

noir
0

kan inte kattpsykologi, men tanke på hur min katt beter sig när hon går på låda så känns det som om hon har ett kraffs behov.

hon kraffsar runt i lådan, gör sitt behov, kraffsar på kattlådans sidor, går ur och kraffsar på golvet….

dock förstår jag inte varför hon inte täcker sitt behov Tungan ute

Hawknestgrove
0

så länge det inte finns någon spolfunktion, så är det ju inte fullkomligt. Tänk dig att kissen har gjort både kiss och bajs inne på toan en varm sommardag. luktar nog INTE gott…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chilisalsa
0

#3 Tror katten täcker sitt behov när hon har någon som är högre i rang… t.ex du själv. Högste hönset täcker inte liksom ! Glad

Medarbeterare på Kost

Hawknestgrove
0

jo, men kiss som står still i en vattentoa luktar pyton efter en dag det med……

[Thiah]
0

Har en vän som inte har något luktsinne alls. Han har sådan där toagrej till sin katt eftersom han inte känner nåra lukter. Han vill bland annat inte att vänner ska komma till dem och känna bajsdoft eftersom han inte vetat att det är dags att göra rent / byta sand.

För deras katt funkar det jättebra  och man märker när katten är på toa vilket betyder att man kan gå dit och spola. Jag har själv ett par gånger varit nära att sätta mig på kattens toa innan jag kom ihåg att ta bort den. Men sådant får man ta med lite humor Glad

Hawknestgrove
0

haha!!!1 ja  både bra och dåligt. Som sagt det är dåligt om man är borta på dagen, för då kan det lukta av det om ligger i holken

[Thiah]
0

Gunilla: Det tvivlar jag inte på. Dock så är det lättare för honom när det är i toan och inte i en sandlåda. Jag personligen tycker inte det är bra eftersom jag känner på doften om sanden behöver bytas eller inte.

Hawknestgrove
0

ja i hans fall så är det ju bra. utom varma sommardagar när han inte är hemma och han kommer hem med någon i sällskap!Skrattande

iknor
0

Kostnaden för Kattsand försvinner. Det får man väl se som en fördel?

noir
0

#11 hehe glömde de!

vi fundera först på att lära våran cornish men sen tänkte vi att efter som hon kommer följa med oss överallt, typ när vi hälsar på längre stunder eller övernattar hemma hos mina föräldrar så blir det lite jobbigt om hon slutar använda låda och ska vara instängd med oss i sovrummet på natten. Vi vill ju att hon inte ska börja rata katt toa med sand. Så vi våga en chansa :)

Men jag tror inte det kommer lukta så mycket alls faktiskt…..
Då är man nog känslig, ja om katten bajsar luktande bajs nån gång pga att den är lös i magen så kanske det inte luktar så kul, men det hade de ju inte gjort i lådan heller ^^